XXL Nutrition

boete betalen of niet?

Bezoekers in dit topic

gewoon betalen, anders wordt het alleen maar meeer
 
Je zal wel een natuurlijke afkeer hebben van de politie die dit soort werk uitvoert

Ik heb helemaal geen afkeer van boa's. Ik vind alleen de manier waarop hun werk wordt besproken (om de verkeersveiligheid ten goede te laten komen) niet kloppen. Ook wordt er gezegd met een open vizier te flitsen. Als je dan ziet dat ze dan verscholen achter een reclamebord of boom staan te laseren of te flitsen vraag ik me toch sterk af wat er van dat propagandaverhaaltje overblijft.

En vervolgens krijg je een Spee in het nieuws die mensen adviseert 90 te rijden op een weg waar maar 80 gereden mag worden. Tja, dan vraag je erom dat men je werkwijze in twijfel brengt.
 
mijn god wat een moraalridders hier!

als ik die 9 tientjes niet kon betalen was ik nu wel aan het werk om ze bij elkaar te krijgen. Maar als de kans er is om onder die boete uit komen, waarom zou ik die dan niet nemen?! snap ook wel dat het fout is om te hard te rijden, maar er wordt hier door sommigen gereageerd alsof ik een of andere crimineel ben!
 
Hoe je het ook wendt of keert, overtreding blijft overtreding.

Tja, ik ben nu eenmaal slachtoffer van de wereld waarin ik leef maar persoonlijk zie ik op geen enkele manier enige autoriteit in de man met z'n politiepak. De term agent bestaat voor mij niet eens, het is gewoon een voorbijganger zoals jij en ik en niemand die toevallig zo'n pak aan heeft gaat mij de les lezen of stellen dat ik 'in overtreding' ben. Daar heb ik nooit voor getekend en zal ik ook nooit voor tekenen, ik ken mijn eigen regels en mijn eigen waarden en normen en die stroken zeer redelijk met de algemene fatsoensnorm. Ik ben namelijk geciviliceerd, doe niemand kwaad en draag iedere dag in meer dan voldoende mate bij aan een prettig leefklimaar. Mijn enige 'agent' waren mijn ouders en alleen in hen zal ik wellicht ooit enige autoriteit zien.

Neemt niet weg dat ik terdege besef dat het systeem mij natuurlijk volledig tegen mijn wil in kan kraken en maken, maar mijn gedachtegoed neemt men niet af. En zal ik mijzelf benadeeld voelen omwille van hun regeltjes, dan zal ik mij daar met hand en tand tegen verzetten. Dus ook tegen opgelegde boetes waarvoor ik mijzelf niet schuldig of voor in overtreding acht.
 
Back
Naar boven