XXL Nutrition

boete betalen of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sorry Yzord, maar dat is echt onzin, imho...

Als je je gewoon structureel min of meer aan de snelheid houdt loop je geen boetes op door dat soort kleinigheidjes.
Als je structureel minimaal 10 km te hard rijdt wel, ja... DAN kan elk moment van onoplettendheid je een boete opleveren.

Dan neem ik de verkeerd geijkte kilometerteller even niet mee want daar heb ik nog NOOIT van gehoord en als dat inderdad het geval blijkt te zijn, claim je die boetes uiteraard bij de dealer...
 
Oh, boe hoe hoe!

Je kan je ook gewoon aan de snelheid houden, dan krijg je die boete niet.
Maarja, jij wilde zo graag te snel rijden, zal je die boete ook betalen! Of ben je geen vent!?

Al dat geouwehoer altijd: ja, ik heb een overtreding begaan, maar ik wil de boete niet betalen. :rolleyes:

Het was niet al te serieus bedoeld eigenlijk maar ik ben wel van mening dat je je simpelweg aan de snelheidsregels moet houden als je niet het risico wil lopen boetes te krijgen en te moeten betalen.

QFT x2. Bewust te hard rijden (= bewust de wet overtreden), en dan gaan janken als de politie zn werk doet en je een boete geeft. What's next? Een inbreker die vind dat hij geen straf verdient omdat volgens hem de politie zich met belangrijkere zaken (zoals moord) moet bezig houden? :rolleyes:
 
Het systeem zit zo in elkaar dat je onder de boete vandaan kunt.. Dus waarom niet gebruik maken van het systeem.
 
Een inbreker die vind dat hij geen straf verdient omdat volgens hem de politie zich met belangrijkere zaken (zoals moord) moet bezig houden? :rolleyes:
Dat nog niet. Op mijn vorige school had ik een leraar die ook sportjournalist was. Elke keer al ging hij naar het buitenland om een voetbalwedstrijd bij te wonen werd er ingebroken in zijn huis. Hij maakte zelf dus ook foto's, en ontwikkelde die ook zelf. Om foto's te ontwikkelen heb je een bak zoutzuur nodig, die hij dus had.
Nu bleek dat de inbreker telkens door het zelfde kleine raampje ging aan de zijkant van het huis. Heeft hij de bak zoutzuur onder het raampje gezet, en ging rustig naar het buitenland.
Na 2 dagen werd hij gebeld dat hij zich moest melden in Nederland bij het politiebureau, hij was aangeklaagd wegens mishandeling ofzo:roflol:

Hij had daarop gewoon gezegd dat hij het gebruikte voor zijn foto's en dat die bak daar toevallig stond. Vrijgesproken:D
 
Dan neem ik de verkeerd geijkte kilometerteller even niet mee want daar heb ik nog NOOIT van gehoord en als dat inderdad het geval blijkt te zijn, claim je die boetes uiteraard bij de dealer...

Wat een gelul zeg. Nooit andere inch banden op je auto gezet? Ga je zeker daarna ook je boetes claimen bij de dealer :rolleyes:
En mijn kilomterteller is wel verkeerd geijkt. Als ik 50 op de teller rij, rij ik 54 op de gps.

Dus onzin?
 
QFT x2. Bewust te hard rijden (= bewust de wet overtreden), en dan gaan janken als de politie zn werk doet en je een boete geeft. What's next? Een inbreker die vind dat hij geen straf verdient omdat volgens hem de politie zich met belangrijkere zaken (zoals moord) moet bezig houden? :rolleyes:

Je gaat een misdaad met een overtreding vergelijken. Daar ga je al de fout in. Juridisch gezien zijn dat 2 hele verschillende dingen. Staan zowat haaks op mekaar qua bewijsvoering, dus beetje kromme gedachte van je.
 
Je gaat een misdaad met een overtreding vergelijken. Daar ga je al de fout in. Juridisch gezien zijn dat 2 hele verschillende dingen. Staan zowat haaks op mekaar qua bewijsvoering, dus beetje kromme gedachte van je.

Je lult je er echt niet onderuit met semantiek van de koude grond. Ook al zijn beide juridisch gezien verschillend, dan nog ben je willens en wetens in overtreding op een regel die de samenleving als geheel heeft bepaald. Dat er een niveauverschil in verwerking en beoordeling zit, dat doet er dus helemaal niet toe.
 
Je lult je er echt niet onderuit met semantiek van de koude grond. Ook al zijn beide juridisch gezien verschillend, dan nog ben je willens en wetens in overtreding op een regel die de samenleving als geheel heeft bepaald. Dat er een niveauverschil in verwerking en beoordeling zit, dat doet er dus helemaal niet toe.

Doet er wel degelijk toe. Waarom denk je dat je anders pas na 57km per uur wordt geflitst en niet bij 51?

Ownage
 
altijd bezwaar opmaken.
wordt een onderzoek ingestegd en soms komen ze dan tot de ontedekking dat er ergens een fout is gemaakt. ook al is het maar een typfout en wordt de zaak afgedaan.
 
Wat een gelul zeg. Nooit andere inch banden op je auto gezet? Ga je zeker daarna ook je boetes claimen bij de dealer :rolleyes:
En mijn kilomterteller is wel verkeerd geijkt. Als ik 50 op de teller rij, rij ik 54 op de gps.

Dus onzin?

Dan is de teller niet verkeerd geijkt, maar heb je zelf variabelen veranderd die van invloed zijn op de situatie waarvoor die ijking geldt.
Als jij aan kan tonen dat in de configuratie waarmee je de auto gekocht hebt de teller zo krom staat dat het je boetes oplevert kun je daar echt wel een punt van maken naar de dealer toe lijkt me...


Met welke nauwkeurigheid je GPS de snelheid aangeeft heb ik geen idee van.
Er zal vast een kans bestaan dat het wel zo is, m aar ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van iemand in mijn omgeving die zonder aan zijn auto te k*tten tegen boetes opliep doordat zijn teller verkeerd afgesteld was.

Ik ben dus nog niet overtuigd, nee.
 
heb weer eens een boete binnen voor te hard rijden:mad:

nu lees ik de laatste tijd wel eens dat er manieren zijn om onder die boetes uit te komen. bijvoorbeeld door een protestbrief te schrijven waardoor de behandeling van de klacht uiteindelijk duurder uit zou vallen dan wat de boete die hufters op zou leveren.

heeft iemand hier ervaring mee? bij kleine bedragen zou ik me er iets bij voor kunnen stellen, maar vanaf een bepaald bedrag lijkt het me sowieso onzinnig.

het gaat in dit geval om 89 euro. niet het grootste bedrag, maar imo toch 89 euro teveel!

Dat is een beetje uit het jaar kruik wat je nu roept.
Voorheen op de site van tuftufclub kon je protest brieven uitdraaien maar tegenwoordig krijg je mooi een standaard brief terug van CJIB...

Ik denk dat je voortaan gewoon beter moet opletten of minder hard rijden :D

Idd zonde van het geld, had je twee potten whey van kunnen kopen :D
 
Dan is de teller niet verkeerd geijkt, maar heb je zelf variabelen veranderd die van invloed zijn op de situatie waarvoor die ijking geldt.
Als jij aan kan tonen dat in de configuratie waarmee je de auto gekocht hebt de teller zo krom staat dat het je boetes oplevert kun je daar echt wel een punt van maken naar de dealer toe lijkt me...

Dan is de teller wel verkeerd geijkt als je andere inch velgen eronder zet. Weet je wel wat ijken is? Dat naar omstandigheden de teller de juiste waardes aangeeft. Dus na het plaatsen van andere inch velgen, zou je je kilometerteller moeten ijken, anders geeft hij andere waardes aan huh...rather simple. En ook al heb je niet aan je auto gek*t (andere velgen of ander dashboard), een klein ongelukje met je auto kan je teller al afwijkende waardes aangeven.

En ik zal je meteen uit je dromen helpen. Geen enkele dealer gaat jouw boetes betalen. En vergeet niet dat het verkeerd geijkt zijn van je kilometer teller een veel voorkomend probleem is. Op basis van deze stelling is de wet aangepast en hebben ze de max toelaatbare maxsnelheid om te flitsen op 57km per uur gezet.
 
IJking is het bepalen van de nauwkeurigheid van een meetmethode ten opzichte van een goed bekende standaard.

Alle meetapparatuur die professioneel gebruikt wordt moet regelmatig geijkt (gekalibreerd) worden om er zeker van te zijn dat de metingen nog aan de gestelde eisen (specificaties) voldoen.

Professionele meetinstrumenten hebben een ingebouwde referentie en deze maakt automatische controles en geeft een melding wanneer de meetapparatuur niet meer voldoet. Zo worden snelheidsmeters voor verkeersovertredingen voor en na elke meet-sessie geijkt, om de vastgestelde overtreding meer rechtszekerheid te geven. Vooral als de meetapparatuur gebruikt wordt voor de overdracht van eigendom moet de ijking gebeuren door een officiële instantie zoals het IJkwezen.
 
Dan is de teller wel verkeerd geijkt als je andere inch velgen eronder zet. Weet je wel wat ijken is? Dat naar omstandigheden de teller de juiste waardes aangeeft. Dus na het plaatsen van andere inch velgen, zou je je kilometerteller moeten ijken, anders geeft hij andere waardes aan huh...rather simple. En ook al heb je niet aan je auto gek*t (andere velgen of ander dashboard), een klein ongelukje met je auto kan je teller al afwijkende waardes aangeven.

Onderbouw dat is wat beter? Ik zou zelf namelijk niet wetenhoe die KM teller wordt aangestuurd.
Door middel van je motor, aantal omwentelingen?
?!?!
 
voor 89 boete heb je toch wel duidelijk te hard gereden.
hard rijden en boete krijgen, it's all in the game.
anders vind ik het wanneer je 5 km te hard hebt gereden en je gewoon pech hebt maar toch...
 
Doet er wel degelijk toe. Waarom denk je dat je anders pas na 57km per uur wordt geflitst en niet bij 51?
Vanwege een meetcorrectie. Omdat men, net als bij een misdaad, sluitend bewijs nodig heeft.

1. Trieste reaktie
2. Voor jou, ja. Want volgens jouw eigen redenatie zijn overtredingen en misdaden dus uiteindelijk wel hetzelfde. Zie boven. In beide gevallen is bewijs nodig waar niet aan getwijfeld kan worden, en in beide gevallen kan je het oordeel aanvechten als je denkt dat de bewijslast niet voldoende (betrouwbaar) is.
 
En mijn kilomterteller is wel verkeerd geijkt. Als ik 50 op de teller rij, rij ik 54 op de gps.

Misschien is jouw GPS verkeerd geijkt... :p
 
Dan is de teller wel verkeerd geijkt als je andere inch velgen eronder zet. Weet je wel wat ijken is? Dat naar omstandigheden de teller de juiste waardes aangeeft. Dus na het plaatsen van andere inch velgen, zou je je kilometerteller moeten ijken, anders geeft hij andere waardes aan huh...rather simple.

En wat STAAT er in mijn reactie? JUIST, dat de ijking GOED kan zijn en daarna door aanpassing van variabelen die er op van invloed zijn door de gebruiker, die ijking niet meer opgaat...
Dat je hem dus opnieuw moet laten ijken na aanpassen van dergelijke variabelen is daar inderdaad een logisch gevolg van. Dat jij denkt dat je de enige bent die die gevolgtrekking kan maken wil nog niet zeggen dat anderen daar niet alsnog toe in staat zijn, hoor.
 
heb weer eens een boete binnen voor te hard rijden:mad:

nu lees ik de laatste tijd wel eens dat er manieren zijn om onder die boetes uit te komen. bijvoorbeeld door een protestbrief te schrijven waardoor de behandeling van de klacht uiteindelijk duurder uit zou vallen dan wat de boete die hufters op zou leveren.

heeft iemand hier ervaring mee? bij kleine bedragen zou ik me er iets bij voor kunnen stellen, maar vanaf een bepaald bedrag lijkt het me sowieso onzinnig.

het gaat in dit geval om 89 euro. niet het grootste bedrag, maar imo toch 89 euro teveel!

Tja ik vind 89 euro toch wel veel en als je er onderuit kan komen
gewoon proberen.
Zolang die boete in behandeling is vanwege protest tegen
die boete heb je in ieder geval uitstel van betaling tot dan.

Maar ja jij zegt dat je het niet van heel groot belang vind.
Vind je het zelf de moeite om een brief te schrijven?
Zo ja dan zou ik dat toch wel doen.
 
Het systeem zit zo in elkaar dat je onder de boete vandaan kunt.. Dus waarom niet gebruik maken van het systeem.
Dat je een keer probeert onder een boete vandaan te komen, zonder dat je een verdomd goede reden hebt, kan ik me nog wel voorstellen.

Maar willens en weten steeds de verkeersregels overtreden EN dan steeds onder je boete vandaan proberen te komen...? Is je leven dan zo inhoudsloos, dat dit je nieuwe bestaansreden is?
 
Back
Naar boven