MuscleMeat

Boete van 1000€ betalen of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Corleoné

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
12.628
Waardering
1.117
Lengte
1m77
Massa
84kg
Omdat ik een jaar geleden wat stomme rotte houten paaltjes omver gereden heb en mijn voertuig daar heb achtergelaten moet ik nu 660 + nog bijkomende kosten van 320€ een som van 980€ betalen aan de maatschappij, zouden jullie dit betalen, of wachten tot je een deurwaarder aan je deur krijgt?

En als je dan die 980€ hebt als de deurwaarder aan je deur staat, is het probleem dan opgelost, of nemen ze toch materiële zaken in beslag?
 
kosten van deurwaarde komen er extra bij als hij aan de deur komt
 
Wat paaltjes omrijden en bijna 1000 euro dokken?!
 
Ik zou gewoon betalen. Het is wel even k*t maar je bent dan wel van het gezeik af.

Ik heb vorig jaar een Zwitserse boete van 500€ moeten betalen voor een snelheidsovertreding in een tunnel. Maar ik had geen keus anders zou ik de eerst volgende keer bij de grens opgepakt worden en ik moet regelmatig voor mijn werk in Zwitserland zijn. Ga maar eens aan je werkgever uitleggen waarom ze nu iemand anders naar Zwitserland moeten sturen.
 
Ik zou hem ook maar gaan betalen.
 
Zal betalen worden, maar als je ze betaald, zijn ze eigelijk van jou, dus opeisen die handel!
 
Als je van plan bent om te betalen, doe je het idd best onmiddellijk. Zoals gezegd zijn de deurwaarderskosten voor jouw rekening (ook als je de eerste keer dat hij langskomt betaalt). Als je niet onmiddellijk betaalt als hij de eerste keer langskomt, schrijft hij al het moois dat van jouw is op. Als je dan nog steeds weigert te betalen, wordt de handel openbaar verkocht (aan belachelijk lage prijzen).
 
Dit is niet vergelijkbaar met verkeersboetes die wel degelijk in 7/10 gevallen onbetaald kunnen blijven zonder gevolg (België). In dit geval ga je sowieso de deurwaarder moeten betalen en dat zal het alleen duurder maken. Gewoon wachten tot de laatste aanmaning en dan je overschrijving plannen op de allerlaatste vervaldatum.
 
Ach, ik heb laatst 2400 euro betaald omdat ik een auto niet afnam van de dealert. Wat is 1000 euro nou?
 
Ach, ik heb laatst 2400 euro betaald omdat ik een auto niet afnam van de dealert. Wat is 1000 euro nou?

ai serieus? kon je geen andere schikking treffen met die autodealer?
 
ai serieus? kon je geen andere schikking treffen met die autodealer?

Nop, hield zich aan de 15% bovag boete voorwaarden. Don't care, ik heb er uiteindelijk op verdiend ;)
 
Betalen, maar wel zo lang mogelijk rekken.:D
 
Dit is niet vergelijkbaar met verkeersboetes die wel degelijk in 7/10 gevallen onbetaald kunnen blijven zonder gevolg (België). In dit geval ga je sowieso de deurwaarder moeten betalen en dat zal het alleen duurder maken. Gewoon wachten tot de laatste aanmaning en dan je overschrijving plannen op de allerlaatste vervaldatum.

Volgens mij komt er bij elke aanmaning ook weer geld bij, dus beter betaal je het allemaal direct.
Wat is het nut van langer wachten?
 
Gewoon betalen. Hier kom je toch niet onderuit.
 
laat ze maar een nieuw paaltje of boom neerzetten van al dat belastinggeld in plaats van jou ook nog eens uitbuiten....die ratten hebben genoeg geld.

Ik zeg geen cent betalen !
 
Zo lang mogelijk rekken en een afbetalingsplan voorstellen. Komen toch amper interesten op. Mijn beste maat heeft een verkeersongeval gehad waarbij de kosten om en bij 25 000 eur lagen, hij betaalt dit af met 100 eur/maand, voelt hij amper
 
Als je in je ongelijk staat zou ik het gewoon gaan betalen. Ik weet niet hoe het precies in België zit maar in Nederland betaal je belachelijke hoeveelheden invorderingskosten er bovenop bij zulke bedragen als je het zover laat komen, daar wordt je helemaal niet vrolijk van kan ik je vertellen.
 
Mijn beste maat heeft een verkeersongeval gehad waarbij de kosten om en bij 25 000 eur lagen, hij betaalt dit af met 100 eur/maand, voelt hij amper



Ja, tot je een hypotheek wilt afsluiten of iets dergelijks..
 
Omdat ik een jaar geleden wat stomme rotte houten paaltjes omver gereden heb en mijn voertuig daar heb achtergelaten moet ik nu 660 + nog bijkomende kosten van 320€ een som van 980€ betalen aan de maatschappij, zouden jullie dit betalen, of wachten tot je een deurwaarder aan je deur krijgt?

En als je dan die 980€ hebt als de deurwaarder aan je deur staat, is het probleem dan opgelost, of nemen ze toch materiële zaken in beslag?

Wachten op een deurwaarder, uiterste betaaldata, aanmaningen etc, hebben totaal geen zin behalve dat het bedrag alleen maar kan oplopen. Is dit een bedrag die de verzekeringsmaatschappij heeft bepaald of is het een gerechtelijke uitspraak?

Vraag eventueel een betalingsregeling.
 
waarom laat je dan ook je voertuig daar achter ? slaat toch nergens op.Gewoon wegjagen zo snel mogelijk, de prijzen van die onzin zijn echt lachwekkend hoog, een kerel op tv moest eens duizenden euro's betalen omdat er schade zat aan een boom :roflol:
 
Back
Naar boven