XXL Nutrition

Boete voor weghalen jihadvlag

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
door Jan Colijn
ENSCHEDE - Een student van de Universiteit Twente moet maandag voor de rechter verschijnen omdat hij een einde heeft gemaakt aan een 'terroristisch kunstwerk'. Een artistiekeling had in het kader van een jaarlijkse expositie in het centrum van Enschede vier Nederlandse vlaggen besmeurd met de kreet 'Jihad'.

De 23-jarige student stoorde zich mateloos aan het tafereel en haalde de vlag naar beneden. Volgens de masterstudent stoorden ook veel voorbijgangers op de Oude Markt, het drukke uitgaanscentrum, zich september vorig jaar mateloos aan het tafereel. "'s Avonds ontspon zich een verhitte discussie en iedereen was het erover eens dat dit niet door de beugel kon. Toen ik de vlag naar beneden haalde, werd ik overmeesterd door de beveiliging van het evenement en overgedragen aan de politie."

De student kreeg een boete, maar weigert deze te betalen. "Ik wil namelijk de discussie openhouden wat wel en niet is toegestaan in de kunst. Wat mij betreft zijn daar grenzen aan. De Nederlandse vlag staat symbool voor onze bevochten vrijheden en is iets om trots op te zijn."

De student wil niet met zijn naam in de krant: "Ik sta voor 100 procent achter mijn daad, maar ik sta op het punt af te studeren en moet dus straks solliciteren. Dan kan een eventuele veroordeling in mijn nadeel werken. Al reken ik daar niet op." De Oranjevereniging van Zwolle spreekt schande van het incident.

Word idd maar eens tijd om vast te stellen wat kunst is en wat niet. Zoals verleden week bij het aantreffen van een (nep)bom. Justitie kon deze man niet vervolgen omdat het plaatsen van een nepbom niet tegen de wet is.
We leven in een dusdanige samenleving dat er maar eens dingen moeten veranderen.
 
zal helaas nooit gaan. De definitie van kunst is: Kunst drukt de verbeelding of gevoelens van de kunstenaar uit in een scheppende activiteit, met als doel het voortbrengen van een origineel, zintuigelijk waarneembaar (of anderszins voorstelbaar) product met een bepaalde gevoelswaarde of voorstelling. Meestal doet kunst een beroep op het menselijk gevoel voor esthetiek, maar kan daar soms ook op schokkende wijze afstand van doen. Aan de toeschouwer of toehoorder biedt kunst de mogelijkheid om te worden meegenomen uit de dagelijkse realiteit, naar een door die kunstenaar gecreëerde wereld, of anders de mogelijkheid om die dagelijkse realiteit vanuit een ander perspectief te ervaren.
 
Mmm ... dus als ik Hitler zijn tronie op elk ding zou schilderen,
muren zou voorzien van SS tekens, allemaal onder het mom van KUNST ...
Zou niemand daar iets van kunnen zeggen?

btw: dit is bij wijze van spreken hé :)
 
Ja en ondertussen ook nog teren op een kunstenaarsuitkering.

Er moet gewoon wat aan gedaan worden, ze zoeken steeds meer het extreme op om een discussie op gang te brengen, maar de laatste tijd zoeken ze steeds meer de angst in de mens op. Dan ben je triest bezig.
 
Ik vraag mij af hoe er gereageerd zou zijn als een arabische vlag 'versierd' zou worden met een hakenkruis.

Dat zal dan wel weer niet kunnen en vliegen er weer ambassades in de fik.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Daar ben ik het ook wel mee eens alleen de artistieke vrijheid mag je niet inperken...
 
Daar ben ik het ook wel mee eens alleen de artistieke vrijheid mag je niet inperken...

zeg dat maar eens tegen die Islamitische rel-nichten die alles op stelten hebben gezet na de Deense cartoons destijds
 
Ik vraag mij af hoe er gereageerd zou zijn als een arabische vlag 'versierd' zou worden met een hakenkruis.

Dat zal dan wel weer niet kunnen en vliegen er weer ambassades in de fik.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ok, let's try it out. Waar haal ik een arabic flag?
 
Wat een bullshit zeg, ze hadden die jongen rechtstreeks de cel in moeten kieperen
Als mensen nou eens wisten wat de eigenlijke betekenis van Jihad is, de meesten moslims voeren ook een jihad, een innerlijke jihad met zichzelf
Het feit dat sommige mensen hier de jihad met het hakenkruis vergelijken zegt genoeg over hoe erg ze zijn gehersenspoeld door de westerse media
Dus mooie actie, alleen veels te mild
 
Gehersenspoeld door de media? Als er door een moslim over Jihad wordt gesproken, dan spreekt men over de heilige oorlog tegen het westen. Dat Jihad staat als een algemeen woord doet er niet meer toe. Het westen heeft dit woord leren kennen in een periode dat moslims het zelf associeerden met een oorlog tegen het westen. Dan moet je nu niet raar opkijken als mensen het zelf associeren met iets dreigends.

Dat jij als moslim de algehele betekenenis van dit woord kent kunnen wij niks aan doen. Jou geloofsvrienden hebben het woord zelf misbruikt. Niet wij.
 
En dat is gelijk een reden om het te verbieden, dus als iemand het woord oorlog, of genocide op de nederlandse of welke vlag dan ook zet moet je dat ook verbieden?
Moet je tegenwoordig woorden ook gaan verbieden?
 
Je loopt de boel weer om te draaien Spiermans. Als je niet begaafd bent om mee te gaan met een discussie, dan vraag ik het je nog een keer, doe dan AUB niet mee!!!

Het gaat hier om de discussie tot in hoeverre je kunst met terrorisme kan mengen zonder dat mensen zich angstig voelen. Jij begint ineens over woorden verbieden (waar ik het nooit over heb gehad).
 
Waarom zou kunst je niet angstig mogen maken dan?

van wiki

Kunst - een definitie

Kunst is dat wat gemaakt is met de vooropstaande bedoeling (één of meer van) de menselijke zintuigen én de menselijke geest te prikkelen. De kwaliteit van een kunstwerk wordt beoordeeld aan de hand van de aard en mate van de prikkeling die het teweeg brengt. De sterkte van de prikkeling, de hoeveelheid mensen die er wordt geprikkeld, hoe goed die prikkeling wordt gewaardeerd, en hoeveel effect en invloed de prikkeling heeft of achteraf blijkt te hebben gehad draagt allemaal bij aan 'de mate van kunst'. Tijdloze meesterwerken in de kunst hebben dit alles in hoge mate
 
Omdat het er niet meer de tijd voor is. Mensen zijn angstiger dan 7 jaar geleden.
 
al teken je maar een derde been (kunst) op een arabische vlag dan haal je het RTL nieuws. Hoeft niet eens een hakenkruis te zijn. Maar je ziet maar weer hoe achterlijk de wetgeving is in NL.

Verder ben ik het eens met Yzord.
 
Laatst bewerkt:
Zogenoemde "kunstenaars" moet afgeschoten worden. Een beetje paniek zaaien. Waar ben je dan mee bezig? Net als die nepbom in Gorinchem. 8000 mensen moesten een festival verlaten. Straten moesten ontruimd worden en waarom? Omdat een of andere mongool hiermee wilde laten zien wat er gebeurde als er weer eens een verdachte pakketje/rugzak wordt gevonden.
 
Zogenoemde "kunstenaars" moet afgeschoten worden. Een beetje paniek zaaien. Waar ben je dan mee bezig? Net als die nepbom in Gorinchem. 8000 mensen moesten een festival verlaten. Straten moesten ontruimd worden en waarom? Omdat een of andere mongool hiermee wilde laten zien wat er gebeurde als er weer eens een verdachte pakketje/rugzak wordt gevonden.

Wat overgens wel strafbaar is.
Justitie heeft er echter voor gekozen niet te vervolgen.
 
Ik vind het wel raar want waarom is het dan wel strafbaar om een bommelding in bijv een vliegtuig te doen?
 
Omdat je niet mag bellen in een vliegtuig :roflol:
 
Back
Naar boven