Fitness Seller

Boks- + binnenhandschoenen

Bezoekers in dit topic

Stevigknallen

Cool Novice
Elite Member
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
52
Waardering
11
Even een vraagje betreft mijn trainingsmateriaal (cardiosessie - bokszak, recreatief).

Ben op zoek naar nieuw materiaal. Werk momenteel met het basismerk Booster: gebruik 14 oz.
handschoenen en bandages. Het probleem is dat ik last krijg van mijn polsen & soms mijn handen.

Ik vermoed dat ik beter naar 16 oz. kan gaan (of misschien hoger)? Weeg nu 82kg. Ook denk ik aan binnen-
handschoenen zodat ik geen last krijg van mijn polsen.

De bokszaak waar ik mijn materiaal kocht, bestaat niet meer.

Enige tips, goede ervaring met webwinkels?


Bedankt!
 
16 oz. lijkt mij beter. Kan je goed banderen? Is het niet iets technisch dat je last krijgt van polsen? Ken mensen die in het begin een schuursponsje door midden knippen en deze over de knokkels leggen en dan de bandage er overheen om minder last te krijgen. Met welke knokkels richt je tijdens stoten? Meer aandacht leggen op het snel terugtrekken van de beweging kan ook helpen bij het stoten, dwz minder 'duwen' bij contact.
 
Dank voor je antwoord.

Ik bandeer volgens volgende video, was een methode die ik vaak tegenkwam:

Moet wel toegeven dat ik liever uitkijk naar binnenhandschoenen, lijkt me handig. Vind dat banderen veel nadelen
heeft voor mijn recreatief gebruik: vaak te strak/ te los, "tijdrovend". Ik train maar 1-2 korte sessies per week.

De 16.oz heeft waarschijnlijk ook een dikkere vulling binnenin, wat me ook helpt?

Naar mijn gevoel ligt het probleem niet bij de knokkels. Heb meer last van polsen & handen. Denk te wijten
aan het niet goed aanbrengen van de bandages. (onstabiliteit in polsen, bandages te strak/te los)
 
Zelf nooit met binnenhandschoenen gewerkt maar give it a try. Ben benieuwd of dat zoveel uitmaakt. Koppel maar terug svp.
 
HI,

je moet op de zak altijd trainen met 16oz vanwege de extra vulling. Hierdoor heb je een betere demping. Ook raad ik je aan om deze binnenhandschoenen te kopen, o.a. bij fight2win.nl Deze hebben een dikke padding ter hoogte van de knokkels en een korte strap waarmee je je pols extra kunt ondersteunen. Echt een super fijne combi waar ik al jaren mee train.
fumetsu-gel-wraps.jpg
 
Thnx voor jullie reacties!

Zal eens een kijkje nemen op die site.
 
binnenhandschoenen zijn voor janetten, gewoon extra lange bandage kopen zoals deze
[Link niet meer beschikbaar] ze zijn extra lang en zo uw bandage rond doen.
465032535_320.jpg
 
Back
Naar boven