1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis
Ontzet Notitie

Door het forum te whitelisten op je adblocker steun je Bodybuilding.nl.

Boks- + binnenhandschoenen

Discussie in '(Mixed) Martial Arts' gestart door Stevigknallen, 17 mei 2017.

Er is momenteel 1 gebruiker aanwezig in dit topic (0 leden en 1 gast).
  1. Stevigknallen

Stevigknallen Cool Novice Elite Member Topic_Starter

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Even een vraagje betreft mijn trainingsmateriaal (cardiosessie - bokszak, recreatief).

Ben op zoek naar nieuw materiaal. Werk momenteel met het basismerk Booster: gebruik 14 oz.
    handschoenen en bandages. Het probleem is dat ik last krijg van mijn polsen & soms mijn handen.

Ik vermoed dat ik beter naar 16 oz. kan gaan (of misschien hoger)? Weeg nu 82kg. Ook denk ik aan binnen-
    handschoenen zodat ik geen last krijg van mijn polsen.

De bokszaak waar ik mijn materiaal kocht, bestaat niet meer.

Enige tips, goede ervaring met webwinkels?

Bedankt!

2. The Donald

The Donald ---------------- Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.745
    16 oz. lijkt mij beter. Kan je goed banderen? Is het niet iets technisch dat je last krijgt van polsen? Ken mensen die in het begin een schuursponsje door midden knippen en deze over de knokkels leggen en dan de bandage er overheen om minder last te krijgen. Met welke knokkels richt je tijdens stoten? Meer aandacht leggen op het snel terugtrekken van de beweging kan ook helpen bij het stoten, dwz minder 'duwen' bij contact.

3. Stevigknallen

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Dank voor je antwoord.

Ik bandeer volgens volgende video, was een methode die ik vaak tegenkwam:

Moet wel toegeven dat ik liever uitkijk naar binnenhandschoenen, lijkt me handig. Vind dat banderen veel nadelen
    heeft voor mijn recreatief gebruik: vaak te strak/ te los, "tijdrovend". Ik train maar 1-2 korte sessies per week.

De 16.oz heeft waarschijnlijk ook een dikkere vulling binnenin, wat me ook helpt?

Naar mijn gevoel ligt het probleem niet bij de knokkels. Heb meer last van polsen & handen. Denk te wijten
    aan het niet goed aanbrengen van de bandages. (onstabiliteit in polsen, bandages te strak/te los)

4. The Donald

The Donald ---------------- Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.745
    Zelf nooit met binnenhandschoenen gewerkt maar give it a try. Ben benieuwd of dat zoveel uitmaakt. Koppel maar terug svp.

5. superbabe12

superbabe12 Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Vrouw
    HI,

je moet op de zak altijd trainen met 16oz vanwege de extra vulling. Hierdoor heb je een betere demping. Ook raad ik je aan om deze binnenhandschoenen te kopen, o.a. bij fight2win.nl Deze hebben een dikke padding ter hoogte van de knokkels en een korte strap waarmee je je pols extra kunt ondersteunen. Echt een super fijne combi waar ik al jaren mee train.

6. Stevigknallen

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Thnx voor jullie reacties!

Zal eens een kijkje nemen op die site.

7. BelowZero

BelowZero Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    132