Fitness Seller

boksen en fitness

Bezoekers in dit topic

Rebels

Cool Novice
Lid geworden
16 mrt 2011
Berichten
225
Waardering
3
ik ben een tijdje terug begonnen met boksen, ik doet dit op maandag en woensdag, het probleem is dat ik daar ook oefeningen moet doen voor borst, rug, ... en ik die meestal de dag ervoor al heb getraind dus ben ik niet hersteld voor ik aan deze oefeningen begin, het is natuurlijk minder intensief dan in de de gym. beinvloed dit echt mijn herstel? iemand ervaring met deze situatie?
 
Fitness.en.boksen gaat wel goed samen. Wat doe je voor rug oefeningen tijdens boksen dan? En deel je.fitnesschema gewoon wat anders in.dan..
 
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Je ziet best vaak boksers e.d. die behoorlijk ripped zijn en flink groeien, maar daarnaast toch een vol jaar lang intensief boksen...
 
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Je ziet best vaak boksers e.d. die behoorlijk ripped zijn en flink groeien, maar daarnaast toch een vol jaar lang intensief boksen...
wil tog wel eens weten hoe ze het doen, mijn borst is nog stijf en ik weet dat ik straks moet pompen, vrij ambetant dus, heb geprobeerd trainingen aan te passen maar dat is niet simpel
 
Schijnbaar heeft niemand hier kennis over. Het spreekt namelijk de combinatie van intensieve cardio (en dus vetverlies) en spieropbouw tegen, in de zin dat dit onmogelijk zou zijn.
 
ik doe ook kickbox en KT. Kickbox hier is vooral zwaar op schouders en quads. Daarom is mijn schema als volgt:
MA: kick
DI: borst+triceps
WO: kick
DO: escrima (vechtsport, vooral techniek, zie het als "rustdag")
VR: rug+biceps
ZA: quads + schouders
ZO: rust

Zoals je ziet train ik geen buik en kuiten, dit is omdat het zwaar onder handen wordt genomen tijdens de Kickbox.
Ik heb niet veel last van mn spieren, soms mn borst klein beetje, en soms quadriceps maar das vooral van het binnekrijgen van low kicks :p

In jou situatie stel je best een dergelijk schema op, dus met borst/rug oefeningen zo ver mogelijk weg van het boxen, voorbeeldje (MA tot ZO):
box | benen+schouders | box | rust | rug+bicep | borst+tricep | rust
 
Schijnbaar heeft niemand hier kennis over. Het spreekt namelijk de combinatie van intensieve cardio (en dus vetverlies) en spieropbouw tegen, in de zin dat dit onmogelijk zou zijn.
het gaat mij vooral om het feit dat er niet genoeg rust is om te herstellen, de cardio valt goed mee het is vooral de techniek die geoefent word
 
Schijnbaar heeft niemand hier kennis over. Het spreekt namelijk de combinatie van intensieve cardio (en dus vetverlies) en spieropbouw tegen, in de zin dat dit onmogelijk zou zijn.

Ik weet dat professionele freefighters zo'n 2 x per dag trainen. Krachttraining wordt zo'n 3 keer per week gedaan. Ze zijn ripped, maar worden groot. Ze trainen hard, maar hoe combineer je dat met spierpijn?

Om antwoord te geven op je eerste vraag(ripped): die gasten bulken tijdens hun vakanties en rustperiodes. Heb zelf ooit een boek gelezen van Forrest Griffin waarin hij aangeeft dat hij ongeveer 10 kilo aankomt in een off-season. Vervolgens, als ze over 6 weken moeten vechten, gaan ze aan een streng dieet met veel eiwitten en in mindere mate koolhydraten. Kortom, ze zijn niet altijd ripped zoals je zou denken. Ze zijn pas ripped tijdens een wedstrijd. Heb zelf ook een keer een filmpje gezien van Da Silva (UFC) waar hij behoorlijk was aangekomen tijdens een rustperiode. Hij werd hiermee geconfronteerd door de interviewster waardoor hij aangaf dat hij er eenmaal zo uitziet als hij niet hoeft te vechten.

Spierpijn en toch trainen? Vechters zijn geen bodybuilders. Dat betekent dat ze weinig tot niet aan isolatieoefeningen doen. Ze hebben vaak een fullbody schema waar ze alle grote spiergroepen 3 keer per week aanpakken. Een vechter heeft meer aan een fullbody schema aangezien je hiermee meer je hele lichaam traint. Dit is handig tijdens een gevecht. Spierpijn valt imo best mee met een fullbody schema. Zolang je goed eet en alles aanvult met de juiste supplementen herstel je vrij snel.

Tot slot wil een shotje as ook vaak helpen bij deze gasten :D
 
Back
Naar boven