AndroidHealthClinic

Boksen (engels)

Bezoekers in dit topic

verzinmaarwat

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2008
Berichten
959
Waardering
4
Hi,


Ik had paar maanden geleden zin om te gaan boksen, engels boksen.

Ik vond op het eerste zicht geen clubs in de buurt.
Ik woon in Halle, bij Brussel.

Er is wel ergens een clubje, maar dat is kickbox, en ik heb vrij zwakke knien, een heel verkeerde stoot, kan meteen heel mijn knien vernken.
Dus ik zou enkel willen engels boksen, iemand advies als er geen clubs zijn in de omtrek van 35km (ben nog maar 13 jaar, dus kan het mij niet permitteren 2-3 keer per week zo ver te gaan rijden, heb het met voetbal vroeger gedaan elke dag, en mijn vader is daardoor zijn werk kwijtgeraakt omdat hij steeds vroeg moest stoppen *nu weer in orde*)
Ik zou kunnen trainen, maar ik heb geen begeleiding, dus als ik nu alleen zou gaan trainen, ga ik fouten leren...

Over die knien, ze zijn zwak, maar ik kan nog perfect voetwerk doen, heb ik al uitgebreid getest met touwspringen (werd me aangeraden het zo te testen)

En is het in wedstrijden echt verplicht zo een gayhelmpje te dragen?
Lijkt me meer iets voor de sparringspartners van een Mike Tyson die anders allemaal achter elkaar op hoopjes van 5 de ring worden uitgesleurd en naar het mortuarium worden gedragen door een schedelbreuk

Weeg nog maar 53.5, en ben 1.64 m groot/klein, maar ben volop aan het vreten en trainen
Ik sta ook vrij droog, op dit moment 9.65:)

Weet iemand advies, een clubje ofzo (site waarop ik zat was niet meer upgedate vanaf 2003 ofzo) of een oud bokser (moet geen ex-prof zijn ofzo) die wel eens een klein gastje naar de top wil (leren) kloppen.
Regio Brussel - Halle


Tx,
VMW
 
gay helmpje? Je weet niet waar je het over hebt. Op mijn 12e had ik mijn eerste wedstrijd met boksen tegen een turk. Ik heb gewonnen omdat hij zich niet aan de regels hield. Als ik geen helm op had zou die me gewoon nokkie slaan. En jij helemaal je bent maar 1,64 en 53 kilo een klap op je hoofd zonder helm en je vliegt naar tokio. Maarja succes met het vinden van een club. Ik weet niet hoe boksscholen in belgie zijn, maar hier spar je tegen veel grotere jongens dan jijzelf en het gaat veel zwaarder worden dan jij denkt. En je mag pas wedstrijden doen na een aantal jaren boksen.
 
Jezus, als je nog maar net bokst heb je dat helpmje als je wallpaper zodat je er elke dag aan denken want dat is het enigste tussen jou en een knockout :P dat helpje is in je eerste sparring of wedstrijd je beste friend:D geloof me en als je wat gevorderd bent dan kun je wel beter ontwijken en counteren. en heb je dat helpje niet meer echt nodig
 
Ik heb nog nooit een helm op gehad tijdens het sparren.
 
ik a ongeveer 1-1.5 kg vooruit per week, dus ik zal wel wat zwaarder worden, en je zit ook natuurlijk nog in een gewichtsklasse
als ze me bij 90kg wegende jongens van 1.90m zetten vlieg in idd to in tokio, maar zoiets gebeurt niet...

trainingen natuurlijk wel een helmpje, maar wel k*t dat het in wedstrijden moet
 
juist niet k*t man, of je wilt graag klappen
 
't Is hoe je erover denkt...
Win maar eens op een ko als beide partijen een helmpje aanhebben

je moet bena meteen naar de ribben vliegen om ze te breken om te winnen..
 
Laatst bewerkt:
Makkelijk, gewoon tegen het hoofd slaan helmpje of niet. Een goede klap en hij ligt op de grond met een helmpje.
 
Hi,


Ik had paar maanden geleden zin om te gaan boksen, engels boksen.

Ik vond op het eerste zicht geen clubs in de buurt.
Ik woon in Halle, bij Brussel.

Er is wel ergens een clubje, maar dat is kickbox, en ik heb vrij zwakke knien, een heel verkeerde stoot, kan meteen heel mijn knien vernken.Dus ik zou enkel willen engels boksen, iemand advies als er geen clubs zijn in de omtrek van 35km (ben nog maar 13 jaar, dus kan het mij niet permitteren 2-3 keer per week zo ver te gaan rijden, heb het met voetbal vroeger gedaan elke dag, en mijn vader is daardoor zijn werk kwijtgeraakt omdat hij steeds vroeg moest stoppen *nu weer in orde*)
Ik zou kunnen trainen, maar ik heb geen begeleiding, dus als ik nu alleen zou gaan trainen, ga ik fouten leren...

Over die knien, ze zijn zwak, maar ik kan nog perfect voetwerk doen, heb ik al uitgebreid getest met touwspringen (werd me aangeraden het zo te testen)

En is het in wedstrijden echt verplicht zo een gayhelmpje te dragen?
Lijkt me meer iets voor de sparringspartners van een Mike Tyson die anders allemaal achter elkaar op hoopjes van 5 de ring worden uitgesleurd en naar het mortuarium worden gedragen door een schedelbreuk

Weeg nog maar 53.5, en ben 1.64 m groot/klein, maar ben volop aan het vreten en trainen
Ik sta ook vrij droog, op dit moment 9.65:)

Weet iemand advies, een clubje ofzo (site waarop ik zat was niet meer upgedate vanaf 2003 ofzo) of een oud bokser (moet geen ex-prof zijn ofzo) die wel eens een klein gastje naar de top wil (leren) kloppen.
Regio Brussel - Halle


Tx,
VMW

Je zegt dat je zwakke knieen hebt,ik stel voor dat je eerst wat oefeningen doet om je benen en dan vooral je knieen wat sterker te maken;). Je moet stevig op je benen staan want anders slaat je tegenstander je met 1 stoot omver.
 
Maandag (Borst)
10 26 Benchpress
10 26 Benchpress
10 26 Benchpress
10 26 Benchpress

11 6 Fly
11 6 Fly
11 6 Fly
11 6 Fly

8 14 Barbell pull-over
8 14 Barbell pull-over
8 14 Barbell pull-over
8 14 Barbell pull-over

15 / Close palm pushups
15 / Close palm pushups
15 / Close palm pushups
15 / Close palm pushups


Dinsdag (Buikspieren)
12 / Gewone crunch
12 / Gewone crunch
12 / Gewone crunch
12 / Gewone crunch

10 / Decline crunch
10 / Decline crunch
10 / Decline crunch
10 / Decline crunch

100 / Twists
100 / Twists
100 / Twists
100 / Twists

12 / Twist crunches
12 / Twist crunches
12 / Twist crunches
12 / Twist crunches

15 / Leg raises
15 / Leg raises
15 / Leg raises
15 / Leg raises


Woensdag (Armen)
12 10 Hammer curls
12 10 Hammer curls
12 10 Hammer curls
12 10 Hammer curls

10 26 Curlbar curls
10 26 Curlbar curls
10 26 Curlbar curls
10 26 Curlbar curls

10 8 Concentration curls
10 8 Concentration curls
10 8 Concentration curls
10 8 Concentration curls

12 20 Pulldown triceps
12 20 Pulldown triceps
12 20 Pulldown triceps
12 20 Pulldown triceps


Donderdag (Benen)
10 26 Front squat
10 26 Front squat
10 26 Front squat
10 26 Front squat

12 90 Leggpress
12 90 Leggpress
12 90 Leggpress
12 90 Leggpress

10 30 Squat
10 30 Squat
10 30 Squat
10 30 Squat

10 34 Barbell leg raises
10 34 Barbell leg raises
10 34 Barbell leg raises
10 34 Barbell leg raises


Vrijdag (Rug)
10 46 Deadlift
10 46 Deadlift
10 46 Deadlift
10 46 Deadlift

12 30 Pulldown
12 30 Pulldown
12 30 Pulldown
12 30 Pulldown

10 20 Single arm rows
10 20 Single arm rows
10 20 Single arm rows
10 20 Single arm rows

10 44 Bent-over rows
10 44 Bent-over rows
10 44 Bent-over rows
10 44 Bent-over rows


Zaterdag (Cardio)
60 min Gewoon rijden aan 70% max hardslag


Zondag (Schouders)
7 20 Military press
7 20 Military press
7 20 Military press
7 20 Military press

10 6 Lateral raise
10 6 Lateral raise
10 6 Lateral raise
10 6 Lateral raise

10 18 Neck press
10 18 Neck press
10 18 Neck press
10 18 Neck press

8 45 Shoulder press
8 45 Shoulder press
8 45 Shoulder press
8 45 Shoulder press





Is mijn volledig schema, dus ik train wel beentjes, maar ik kan er geen forse dingen mee doen.
Thuis kan ik maar tot 90 kg pressen, en ik wacht op squatrack, daarom dat ik zo weinig gewicht neem bij squat, ik kan het anders gewoon niet meer mhoog krijgen om het rustig op de grond te leggen
 
Eerste kolom is het aantal, 2e het gewicht.

Normaal doe ik per dag de oefn tweemaal, dus twee sessies per dag.
 
waarom train je elke dag? Geen een dag rust.
 
Wel genoeg rust tussen trainen van dezelfde spiergroep.
En zaterdag is een soort 'rustdag' vind ik, gewoon wat cardio'en

Het gaat best zo vind ik.
Ik kom zo 1-1.5 kg aan per week, met gewoon te eten, niet speciaal meer of minder, dus geen bulk of cutschema
 
waarom wil je dan boksen? Dit help niet echt als je meer massa wil en dan zou je ook minder dagen moeten trainen.
 
Bij geen enkele sport sta je zo dicht bij het feit zelf.
Mentaliteit is zeer belangrijk, belangrijker dan bij elke andere sport denkik, zo is dat bij elke vechtsport.

Ik zou dan inderdaad minder trainen, en over die massa, dat doe ik nu, aangezien ik geen andere sport om handen heb.
Sowieso, ik wacht nog tot volgend jaar, ergens september 08 voor ik zou willen beginnen.

En waarom wil je een sport doen...
Omdat die sport je aanspreekt...
 
Ik boks al bijna 8 jaar en gebruik nog steeds een helmpje bij het zwaarder sparren. Het beschermt ook tegen cuts op vervelende plekken.
Kan je helaas niet helpen aan een boksschool (aangezien je in Belgie woont), maar wens je wel veel succes met je bokscarriere, het is een van de mooiste sporten.
 
Ik bedoel gewoon helmpje voor in de echte wedstrijden, dat zou we k*t zijn, op training natuurlijk wél, anders kom je nooit aan een wedstrijd toe lijkt me:)

Boksen is idd een van de mooiste sporten, een van de sporten met de meeste passie.
Als je staat te wankelen op die benen toch die laatste spieren opspannen om ze af te knallen op de tegenstander.


nog iets, ik heb effe wat opgezocht, blijkbaar mogen er maar vanfa 16 j echte wedstrijden worden gevochten, en dan moet de boxer reeds 2 jaar ervaring hebben...
Ik weet niet of de site voor 100% betrouwbaar is, wat weten jullie ivm de reglemntering voor wedstrijden wat betreft leeftijd en ervaring
 
klopt niet, bij ons was een jongen van 13 die bijna elke dag trainde en veel aan wedstrijden deed, dat je minstens 2 jaar ervaring nodig hebt is wel zo. Ik had op mijn 12e /13e mijn eerste wedstrijd. Daarna pas weer wedstrijden toen ik 15 was, toen was ik er echt klaar voor.
 
maar ik zou me eerst maar eens een aantal jaren focussen op de technieken en alles. En als je 100% zeker weet dat je een wedstrijd aankunt, ervoor gaan. Ik werd zon beetje gedwongen om een wedstrijd te doen terwijl ik niet klaar voor was.
 
In Gent is er een, in aalst zijn er 2, dus moeten er in Brussel vast wel een aantal zijn, zeker nu boksen weer populairder aan het worden is in België...
 
Back
Naar boven