MuscleMeat

Boksen of Kickboksen en waarom?

Bezoekers in dit topic

Ano_1986

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
1.036
Waardering
43
Goedeavond,

Ik zit al een tijdje te denken om Vechtsport te gaan beoefenen, alleen het fitnessen geeft me niet de 'uitdaging' die ik zoek. Nu is mijn oog gevallen op het Kickboksen of het Boksen. Ben nog aan het twijfelen tussen beide sporten, wellicht dat ik ze gewoon eens in real-life moet volgen. Wat zijn nou de grote verschillen, het kickboksen is uiteraard ook met de voeten. (nu lijkt me dat erg pijnlijk voor je tenen, dat getrap tegen die schenen steeds.. :D )

Het Kickboksen lijkt me wat uitdagender aangezien je armen en voeten kunt gebruiken, maar ik ben voor alles in.

Iemand ervaringen met deze sporten en wat tips en suggesties? En wat zijn de overwegingen die ik dien te maken?

Ook draag ik trouwens lenzen, is dat hinderlijk voor het beoefenen van een van deze vechtsporten?


p.s De zoek-functie gaf me niet voldoende info, wil gewoon ff leuk gesprek voeren.
 
Kickboxen, conditioneel zwaarder, meer variatie en meer lol. Lenzen zijn geen probleem bij training. Trap met je schenen niet met je tenen.
 
Heb ook gebokst maar vind thaiboksen toch leuker. Het heeft meer dimensies.
 
Old skool engels boksen man, ziet er debiel uit maar je kan er volgens mij lekker mee leren hoeken.

Anders muay thai!
 
wij moesten op school met "sport clinics"mee draaien.
Heb 3 keer gebokst en 3 keer gekickboxed.
En kickboxen was gewoon veel leuker en in mijn ogen iets nuttiger als je moet gebruiken. Maar smaken verschillen

Maar zou zeggen draai met een paar van die gratis proeflessen mee, dat doen ze volgens mij tegenwoordig bij elke sportschool. Kun je nog bij meerdere sportscholen doen en heb je zo 4 lessen gratis:p:D
 
Kickboxen, conditioneel zwaarder, meer variatie en meer lol. Lenzen zijn geen probleem bij training. Trap met je schenen niet met je tenen.
Zeker nooit engelse boks gedaan?? Ik wel en ik kan je vertellen dat ik als ik van Engelse boks thuiskom, ik meer uitgeput ben dan van kickboksen! Of heb je met de vrouwen mee getraind? ;)
 
ja moet ook zeggen dat in de sportschool waar ik train de boksles conditioneel een stuk zwaarder is dan de thaiboksles.
 
ja moet ook zeggen dat in de sportschool waar ik train de boksles conditioneel een stuk zwaarder is dan de thaiboksles.

dat zal wel aan je trainer liggen, of aan jezelf

ligt er maar net aan hoe hoog jij het tempo houd
 
Uiteraard ligt dat voor een deel aan de trainer, maar ook aan het verschil in opzet van de gevechten. Boksers moeten gewoon een stuk langer vechten, conditie en uithoudingsvermogen van de spieren moet dus beter zijn. Bij een goede trainer zie je dit ook terug in de training.
 
allebei k*t!
 
muaythai all the way baby
 
gewoon een sportschool zoeken waar ze het beide doen, en boksen en thai boksen, werkt perfect, een bokser bokst namelijk anders dan een thai boksen bokst., Met boksen krijg je iets betere boks technieken erbij.
 
Gewoon persoonlijke keuze denk ik. Boksen heeft zijn voordelen en kickboxen ook. Ga gewoon eens wat proeflessen van beide doen en kijk wat je het beste bevalt.
 
Hoi Fonkmeistah,

Je geeft aan dat Kickboksen je erg leuk lijkt, maar dat je verwacht dat je narigheid zal ondervinden doordat je steeds moet trappen. In Nederland leer je met kickboksen te trappen met je schenen. Op die manier kan je meer kracht zetten. En je kan iemand makkelijker uitschakelen om het heel blunt te zeggen. Steeds een scheenbeen tegen je bovenbeen aan voel je op een gegeven moment wel.
Wees niet bang: sparren wordt sowieso met scheenbeschermers aangedaan. Die bieden je ook bescherming aan je tenen en je wreef. Bovendien kiest de sensei of de trainer een sparringspartner voor je uit waarvan hij denkt dat die het beste met je matched qua lengte, gewicht, kracht en techniek.
Bij de gerenomeerde sportscholen waar ook wedstrijdvechters trainen uit de A-klasse en hoger, wordt vaak ook een dubbel paar scheenbeschermers gedragen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat duidelijker uit naar Kickboksen/Muay Thai omdat ik het een veel dynamischere sport vind dan boksen. Je beweegt anders, andere technieken en een andere strategie.
Iedereen raadt je aan twee proeflessen te volgen en dat lijkt me heel verstandig. Ik ben benieuwd naar je bevindingen NAV de lessen en welke van de twee sporten je interessanter vind. Succes!
 
Zoals al word gezegd licht het helemaal aan wat jij leuker vind. Ik doe het sinds kort allebei en het is gewoon allebei anders maar ik vind het allebei leuk!! Ga gewoon voor wat proeflessen en kijk wat je leuker lijkt, of zoek een sportschool waar het allebei word gegeven en doe het allebei :D
 
in Nederland : (Dutch) Muay thai. Het niveau van de thaivechters in Nederland is wereldtop, mits je een goede gym hebt is dat een superkans.
 
Bij de gerenomeerde sportscholen waar ook wedstrijdvechters trainen uit de A-klasse en hoger, wordt vaak ook een dubbel paar scheenbeschermers gedragen.

hahaha! ja! flashback! Dat deden wij ook altijd als we 'serieus' gingen sparren. Serieus betekende dan gewoon hard knokken maar GEEN k.o. of 8 tellen forceren. In het begin vond ik het maar onzin, totdat ik een paar keer loeihard op een kort blok trapte. :D

o.t. ik zou voor kickboksen gaan. het is completer en dus leer je meer technieken. het nadeel is dat het dus wel heel iets lastiger is om het goed onder de knie te krijgen.
 
Back
Naar boven