XXL Nutrition

Boksen

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

olav

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 dec 2002
Berichten
1.166
Waardering
0
Wie kan mij tips geven om thuis te boksen(evt kickboksen) i.f.v. conditie.
 
i.f.v.? waar staat dat voor?

kickboksen is voornamelijk een cardio sport. Je conditie is belangrijker als spierkracht.
De beste kickboks training die je thuis kan doen is hardlopen.
Qua techniek moet je toch bij een club. Als je zelf probeert de techniek aan te leren zonder enige ervaring met kickboksen dan is de kans groot dat je jezelf een verkeerde techniek aanleert.
 
Mja, laat dat kickboksen er maar af , dat zal toch op niet veel trekken.

Neem nu gewoon boksen.
 
Touwtje springen en pushups. En probeer bij de pushups jezelf in de lucht te duwen en in je handen te klappen. Dit helpt voor je explosiviteit.

Ik ben zelf geen expert hoor op dit gebied, maar dit lijkt me het beste.

EDIT: Een bokszak kopen is ook handig :)
 
ik doe ook boksen.. alweer 2.5 jaar..

je kan beter een keer met iemand meetrainen.. om te zien hoe de technieken zijn, t verdedigen, stoten, incaseren, bewegingen, je positie.. etc..
 
Corazon zei:
En probeer bij de pushups jezelf in de lucht te duwen en in je handen te klappen. Dit helpt voor je explosiviteit.
QUOTE]

Als ik dat doe lig ik met mijn bakkes op de grond :) :) :) :)
 
Om techniek aan te leren bestaat er niets beter als een spiegel. Als het om conditie gaat koop dan gewoon een bokszak. Werk met stoot en trap sessies van een aantal minuten, korte pauze, en weer enkele minuten doorgaan. Herhalen naar believen maar ik denk dat je in het begin vrij snel zal opgeven ;)
 
Laatst bewerkt:
Koop een bokszak als je niet naar een boksschool wilt gaan.
Begin rustig met linkerdirecters op de zak te stoten. Bepaal hiermee je afstand en verdediging. Houd je rechterhand bij je kin. Laat deze niet zakken als je met links stoot. Dat is de basis.Been/heup/voet werk, draaien van schouders, loopwerk komt allemaal later. Beste is toch dat een trainer jou daar op kan wijzen. Ga niet gelijk met al je kracht op die zak slaan. Eerst techniek en houding, daarna komt kracht. Je kan alvast oefenen met touwtje springen, om enigszins conditie en voetenwerk op te bouwen.

Groetjes, Roy
 
Hier is een normale le kickboxen van ongeveer 1,5-2 uur!

Opwarmen:

Meestal 4 of 5 ronden van 3 min touwtje springen+ variaties( bvb 15 sec traag dan 15 sec snel)

Buikspieren oef: alle soorten buikspieroef in series van 20 allemaal snel na elkaar met wel/niet een pauze tussen!

Stretchen van alle spiergroepen (heel belangrijk)

Techniek:

Bandages en handschoenen aan

1 tegen 1 situatie, allerlei soorten combinaties van simpel links-rechts naar links-rechts-links-rechterhoek-linker up enz enz enz....

Voet-bescherming aan

1 tegen 1 situatie, terug alle soorten combi al dan niet gecombineerd met verschillende slagen

Sparren: Is duidelijk zeker!

Nogmaals stretchen en goed doorgaan tot aan/op de pijngrens!

Zo dit is het zo ongeveer!

Ben er dan mee weg de les start om 20h30

:cool:
 
beste olav,als je echt wilt leren boksen zul je toch naar een boks club moeten om goede begeleiding tis niet zo simpel eer je alle techniek onder de knie hebt ben je ongeveer 1 a 2 jaar verder afhankelijk van je talent en dat aan min 3 maal per week trainen er komt zoveel bij te kijken loop een club binnen en train eens mee eerste les is meestal gratis ,succes
 
Ik train al superveel en heb steeds minder tijd, dus ook geen tijd om naar een club te gaan.

Ben dan maar zelf begonnen met hetgeen ik weet en vind zelf dingen uit. Tot hier toe gaat het goed en heb er goeie resultaten mee.
Nu ben ik op unief een bokser tegen het lijf gelopen en die kan mij wat tips geven.
 
richman zei:
Hier is een normale le kickboxen van ongeveer 1,5-2 uur!












kijk hiermee heb ik het altijd moeilijk gehad, als je na de opwarming en de stretching enkel maar slagtechnieken doet zijn je benen afgekoeld tegen dat je je trappen moet geven en dit kan tot blessures leiden maar enfin we dwalen af
wat ik je kan aanraden id die drempelvrees overschrijden en gewoon naar een club gaan trainen.
als het een serieuze club is zullen ze je heus niet uitlachen
want als je op je eentje wil leren boksen zul je de techniek nooit goed onder de knie krijgen en ook vlug opgeven ;)
 
probeer eens cardio (op de loopband) met 2 halters in beide handen (niet te zwaar) en telkens goed op de armen lopen (als je begrijpt wat ik bedoel)
 
Ik wil zo verdomde graag op boksen dat ik me niet kan inhouden, het roept me. Maar, ik weet niet WAAR? ik woon in winterswijk, dat is in de achterhoek. Heeft iemand enig idee waar hier in de buurt (straal 50km) een boksschool zit? en ik wil dan niet in zo'n stomme gymzaal waar basisscholen gaan gymen. Ik bedoel gewoon echt een boksschool met ring en etc. Gewoon iets wat er een beetje fatsoenlijk uitziet.. of is dat teveel gevraagd?
 
Ik heb ook een jaartje gebokst en kan alle basisslagen en een aantal combies, maar om goed te leren boksen is sparren echt onmisbaar. Toen ik dacht dat ik het redelijk kon, en ik ging tegen een redelijk gevorderde kerel boksen, raakte ik niet een keer zijn kop terwijl ik zelf 3 klappen per seconde op mijn kanis kreeg :P Ach ja, je kan erdoor wel weer goed incasseren!
Vraag anders aan die bokser die je kent of ie af en toe wat kan sparren (wel met handschoenen en bitje natuurlijk).
 
Ik train al jaren thuis kickboxen

Heb het vroeger wel serieus gedaan maar doe het nu vooral voor de cardio (want betere cardio training bestaat er niet), meestal train ik 2 a 3x per week 1 uur met als tempobepaler lekkere stevige hardcore, let op dat je eerst goed warm traint in de lucht met de spiegel als eerder vermeld zie je of het een beetje klopt combi's van 2xlinks uppercuts enz, doe dit 15 minuten, dan gaan we knallen op de zak afgewisseld met de speedbal op de muziek echt heerlijk en zeer verslavend, doe dit 35minuten en bou dan weer rustig af in de lucht.
Hierdoor kreeg ik schouders die ik in de sportschool niet kreeg.
als eerder vemeld is ook touwtje springen erg goed en hardlopen met plosgewichten, ik heb zelfs een paar handschoenen met gewichten van 600gr, ga daar maar eens mee op de speedbal en ervaar echte verzuring.
als je dit een paar weken volhoudt dan zal je zien dat je een soort peter aerts houding ontwikkeld met de schouders hoog en groot, en een stevige nek.
ook heel erg belangrijk is dat je voor de training je buikspeiren even kort maakt anders ga je teveel naar achter hangen en groei je helemaal krom
 
SageFrancis zei:
Ik wil zo verdomde graag op boksen dat ik me niet kan inhouden, het roept me. Maar, ik weet niet WAAR? ik woon in winterswijk, dat is in de achterhoek.

Als je uit Winterswijk komt, ken je tjeerd moester ook vast wel (uitzending kassa 2005 04 02). Wellicht dat hij je verder kan helpen ;)
 
Als je besluit om thuis te gaan boksen,investeer dan in ieder geval in een paar goeie zakhandschoenen :cool:
Met goede steun voor je polsgewricht.
 
voor thuis boksen. onmisbaar- spiegel, bokszak, bokshandschoenen, springtouw!!(zwaar genegeerd door vele mensen) en iedergeval genoeg kennis bezitten om basisstoten te zetten tegen een bokszak.. wat ik ook op boksschool deed en soms thuis ook.. is een touw spannen van de ene naar de andere kant van de kamer of tenminste een forse lengte.. waarbij je ckr tien stappen kan nemen.. span de touw op schouderhoogte.. dit gedaan.. trek je bokshandschoenen aan zet je lkkr Eye of tiger muziekje op.. en dan ga je nu aan de rechterkant van de touw staan.. neem een stap begin met je linkervoet.. neem de stap zodat je voet aan de linkerkant van de touw terechtkomt zodat je onder de touw kan duiken.. duik onder de touw en doe een linkeruppercut.. het lijkt ingewikkeld hoe ik het geschreven heb.. volg die stappen.. en dan zie je wat ik bedoel.. ohw om verder te gaan met die oefening.. neem een rechterstap.. en herhaal alles alleen nu met je rechteruppercut en aan de rechterkant van de touw.. heel gemakkelijk :P:P
 
ik weet niet hoe je van te boksen zwaardere schouders zou krijgen hoor, je schouders zijn het eerste die krimpt als je serieus begint te boksen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven