XXL Nutrition

Bokshandschoenen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cyan

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
7.682
Waardering
9
Ik ben van plan om een paar bokshandschoen te kopen, maar welke merk raadden jullie aan ? Is er eentje die qua kwaliteit goed uitsteekt ?
Ben nog maar heel nieuw in de 'bokswereld', dus alle info (al lijkt het vanzelfspreken voor de gevorderde bokser) is welkom.

Dank bij voorbaat.
 
Heb je het over zakhandschoenen of handschoenen om te gebruiken in de boksclub?
Als je voor het laatste kiest, zorg dan wel dat je ze niet lichter dan 14Oz. koopt, anders janken je trainingspartners dat het gevaarlijk is omdat ze veel te licht zijn
(minder vulling = meer knokkels op het bakkes :)).
En verder, qua merken kan ik je niet echt veel vertellen. Ikzelf heb een paar van Everlast en een paar van Super-Pro, beiden zijn uitstekende kwaliteit.
Zorg er misschien wel voor dat het handschoenen met velcro zijn ipv van met veters, da's veel handiger om aan en uit te doen.
Grtz
 
ik vind die van flyer (?)
tegenvallen
 
interressant topic! :thumbs:

ik ben benieuwd wat er uit de bus komt...
 
1 paar matsuru ( 12 oz, zijn al flink oud en beetje versleten, maar wel lekker zo nu en dan )

1 paar seishindo ( 14 oz, draag ik heel vaak en zitten heerlijk en met veters !!! geef mij maar veters zit veel beter )

1 paar windy ( 16 oz, zitten ook nog vaak genoeg aan mijn handjes, zitten ook goed, tevens ook met veters )

andere goeie merken zijn twins, muay, super pro , maar je kan het beste op je gemakkie gaan passen en dan die nemen die het jij het lekkerst vind zitten.
 
En als we het dan hebben over "zakhandschoenen" ?
 
ik gebruik voor kickboksen twins.. maar die zijn iets anders dan gewone bokshandschoenen (wel hele goeie kwaliteit).
zakhandschoenen maakt eigenlijk niet veel uit imho... ik sla altijd gewoon met alleen bandages om of winterhandschoenen! net voor dat beetje extra stevigheid
 
champ zijn volgens mij momenteel de beste.
goede prijs /kwaliteit
en de nieuwe uitvoeringen hebben duimruimte uitgehold naast de wijsvinger
met twins heb ik het probleem dat ik me duim kneus.
verkrijgbaar in all sports roeselare of in capitol Gent(daar betaal je natuurlijk iets meer)
 
idd heb r ook van cap. goe te pruimen die dingskes
 
ik heb zelf handschoenen van killerbee, bevallen me prima, ik zou wel handschoenen kopen met een lange overslag, bij veel handschoenen gaat de klitteband kapot, een lange overslag gaat lang mee.
 
Back
Naar boven