Fitness Seller

Bokszak of bodybuilding ?

Bezoekers in dit topic

Jose Aldo

Novice
Lid geworden
30 jan 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
64kg
Hallo,
  • 15,5 jaar
  • 178 cm
  • 65 kg (ongeveer)
Ik ben net begonnen met fitness nadat ik een proefmaand had. Hiervoor deed ik ongeveer een jaar aan MMA. Ik zelf vind het altijd leuk om eerst te beginnen met joggen en vervolgens start ik met de machines, omdat ik nog niet zo goed om kan gaan met losse gewichten en uiteindelijk ongeveer een uurtje intensief losgaan op de bokszak. Mijn doel is om een wat strakkere lichaam te krijgen (gespierd), wat niet overdreven hoeft te zijn, ook wil ik mijn conditie opbouwen (uithoudingsvermogen).
Ik probeer te stoppen met frisdrank en een goede ontbijt te hebben met bijv. naturel kwark.

Ik heb het een en ander al gelezen op het internet over kickboksen en bodybuilding, die twee gaan blijkbaar niet goed samen, maar een bokszak training vind ik toch zo leuk. Is het verstandig om die twee te combineren, omdat ik toch niet echt een lichaam wil als Arnold Schwarzenegger, maar meer een als deze :
[Link niet meer beschikbaar]
 
Gast zo'n body heb je na 6 maand trainen al.

Kun je gerust bij boksen. Overigens heb je ook heavy weight boxers dus ik snap je punt niet echt.
 
Gast zo'n body heb je na 6 maand trainen al.

Kun je gerust bij boksen. Overigens heb je ook heavy weight boxers dus ik snap je punt niet echt.

Teveel aërobe training kan leiden tot spierafbraak, het verlies van spiermassa en kracht. De reden hiervoor is dat proteïnen in de spieren afgebroken kunnen worden om energie vrij te maken

Hierdoor ben ik dus gaan twijfelen en mijn voedingsschema is ook niet echt optimaal.
 
Teveel aërobe training kan leiden tot spierafbraak, het verlies van spiermassa en kracht. De reden hiervoor is dat proteïnen in de spieren afgebroken kunnen worden om energie vrij te maken

Hierdoor ben ik dus gaan twijfelen en mijn voedingsschema is ook niet echt optimaal.
Dan moet je meer eten problem solved
 
Waarom zouden beiden niet samen gaan? Je zal wel maar in 1 van beiden kunnen uitblinken.

Trainen met gewichten kan bv ter ondersteuning van je MMA. Zo ontwikkel je meer kracht die je dan kan gebruiken bij MMA.
 
Teveel aërobe training kan leiden tot spierafbraak, het verlies van spiermassa en kracht. De reden hiervoor is dat proteïnen in de spieren afgebroken kunnen worden om energie vrij te maken

Hierdoor ben ik dus gaan twijfelen en mijn voedingsschema is ook niet echt optimaal.
Teveel inderdaad. Dan hebben we het over wielersport en marathon misschien. Als je naar de olympische spelen kijkt, dan merk je dat 95% veel meer spiermassa heeft dan de foto die jij toont.
 
Teveel aërobe training kan leiden tot spierafbraak, het verlies van spiermassa en kracht. De reden hiervoor is dat proteïnen in de spieren afgebroken kunnen worden om energie vrij te maken

Hierdoor ben ik dus gaan twijfelen en mijn voedingsschema is ook niet echt optimaal.
Ik doe boksen en krachttraining en het gaat prima samen. Je kunt wel beter op een van twee je prioriteit leggen, en houd er in je training rekening mee je schouders niet meer dan nodig te belasten (met boksen er naast raken ze bij mij erg snel overbelast). Verder inderdaad een kwestie van meer eten :)
 
Back
Naar boven