XXL Nutrition

bokszak ophangen, muur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

svenson145

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
22 sep 2006
Berichten
9
Waardering
0
Ik wil binnenkort een bokszak aanschaffen, maar ik wil em aan de muur hangen maar hoe sterk moet je muur zijn voor een bokszak? Is het gewicht veel minder als je hem met een goeie standaard ophangt.. of moet je een hele hele sterke muur hebben.. graag hoor ik hier uitleg over!

groetjes Sven
 
Ik neem aan dat je aan het plafond bedoeld? Ik heb het zelf gedaan met een bout met een oog en losse trapse kop, die zichzelf vastzet als je em aandraait. Ik vind dit echter niet ideaal omdat als je schroef maar een beetje uitsteekt uit het plafond de boel gaat slingeren en uiteindelijk breekt die een keer door metaalmoeheid. Ik zou iets zoeken van een plaat met 3 of vier ophangpunten en een oog die je aan het plafond bevestigd, dan heb je een goede stijve ophanging. Een betonnen plafond is wel zo handig.
 
Gewoon een steunbalk zoeken en hieraan bevestigen, niet fijn als je lekker aan het stoten bent en het halve plafond komt naar beneden.
 
jaa maar er is ook een beugel voor de muur .. die is meestal 80 euro ik zal zo een plaatje zoeken.. maar hoeveel gewicht komt er dan op je plafond/muur te hangen?
 
i kheb er 1tje zelf in elkaar gelast
zal wel ff een foto schieten nu

ken je zien hoe ik het heb gedaan
 
Zo heb ik hem dus hangen, gewoon zelf gelast en gespoten..
zit erg stevig,, je kan jezelf er ook aan optrekken o.i.d

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
jaa zo een soort steun bedoel ik! .. heb je dan niet de kans dat er scheure in je muur komen? of dat het afbreekt? ik heb wel goeie muur denk ik! maar hoop dat het het houd dan!
 
jaa zo een soort steun bedoel ik! .. heb je dan niet de kans dat er scheure in je muur komen? of dat het afbreekt? ik heb wel goeie muur denk ik! maar hoop dat het het houd dan!

ik heb ook gewoon een dun muurtje hoor...
standaard :)
 
oo dat houd t het nog goed.. hoelang heb je em al hangen? en hoeveel kilo is je zak?
 
Ik heb 'm zelf met een steun aan de muur hangen. Hangt er nu al bijna 2 jaar, kilootje of 50 denk ik zwaar. De scheuren die in m'n muur zitten waren er voordien ook al :p
 
Denk eens aan een ''chemische lijmverbinding'' dit zijn capsules die je na gaten geboord te hebben erin stopt dan je bouten erin en uurtje laten uitharden.

Hebzelf klein sportschooltje thuis in een grote kamer wo een optrekstang.
Muren zijn van slechte kwaliteit maar met die lijmverbinding is het perfect.
Alleen als je ooit gaat verhuizen,tja die bouten krijg je er nooit meer uit,maar das een goed teken:D
 
volgens mij zijn die beugels ook verkrijgbaar in winkels waar ze vecht -en fitnessapparatuur verkopen.

als je zelf zo'n beugel fabriceert, zorg er dan wel voor dat zo'n ding ECHT stevig is. mijn pa had namelijk een beugel gemaakt, beugel hield het een tijd lang goed vol, maar op een gegeven moment brak ie en lazerde die zak bijna op mijn ex (die rustig op de bank tv zat te kijken).
het scheelde echt een paar cm.

en die dingen in de winkel zijn volgens mij een stuk betrouwbaarder, dan van eigen makelij (niet dat ik mijn pa niet vertrouw hehe;) )
 
Ik weet niet hoe makkelijk je bij je steunbalken kan komen, maar zelf had ik vroeger gewoon een kneiter van een krulhaak in de steunbalk gejaagd.

Voordeel daarvan is, dat de zak makkelijk effe weg te halen is.
Maar met een goede schommel-bevestiging (werkt meestal met een karabijn-haak) kan dat ook wel.
 
jaa zo een soort steun bedoel ik! .. heb je dan niet de kans dat er scheure in je muur komen? of dat het afbreekt? ik heb wel goeie muur denk ik! maar hoop dat het het houd dan!


gewoon een steun in jeSTEUNMUUR en daar kun je een zak van 180 cm(70 kg)
maaaakelijk aan hangen,,,,no probl gewoon met 4 dikke pluggen vast zetten,,,,en die komt echt niet meer los,,,,,,
ja of je moet de kracht van lloyd van dams in je lowkicks hebben,,,,dan doe je dr een xtra plugje bij
 
4 dikke pluggen in een Welfsel kan normaal nooit los komen , heb hier zelf ook 1 in de kelder hangen;)
 
Back
Naar boven