XXL Nutrition

Bokszak (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Psycho_thug

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
2 okt 2003
Berichten
29
Waardering
0
Heb gezien da er n aantal boksers hier op forum zijn ,en heb besloten op n bokszak van 145 cm lang 40cm diameter te kopen is nieuw maar moet hem zelf vullen,
nu vraag k mij af met wa is 't beste om te vullen?
Zaagmeel is dat goed en hoeveel KG zou k er dan van nodig hebbe hem goed vol te gooien?
thx bro's
 
Bokszakken worden normaal gevuld met katoen en lycra stukjes. Nu zaagmeel gebruiken houdt wel enkele risico's in, oa ongewenste diertjes en eventuele rottingsverschijnselen. Nu ook de manier hoe je dat in je zak gaat krijgen weet ik niet, want je zal het goed samen moeten persen om voldoende gewicht te verkrijgen. Je moet iets zoeken dat dat een groot gewicht heeft met een klein volume. Mss is zand een oplossing maar ik weet het echt niet hoor.

Veel succes nog.
 
ja ik zou ook voor zand gaan
 
Zand saks daar sla je je klauwen op open.
Lapjes zitten d`r standaard in maar na verloop van tijd zakken ze allemaal naar onderen. Af en toe leeghalen en opnieuw vullen dus.
 
Allemaal oude kleding/stof, whatever in stukjes snijden en erin proppen. Wanneer zak vervormt of "ingezakt" is opnieuw hervullen. (gaat lang mee)
 
Oude kleren van jezelf of leger des heils. Ik heb trouwens een gekocht met vulling dat kan ook, scheeld veel werk en maar een beetje duurder..
 
zand is een slecht idee
het gaat wel, maar vul eens zo'n grote zak met zand, dat ding wordt tering zwaar, krijg je echt niet meer omhoog. laat staan dat je hem ergens aan kan ophangen...
 
we haden zakken met veel touw erin.. lappen stof ofzo..

maar ik hou meer van harde zakken.. zand zakken of beton.. je hebt toch bandage om en zak handschoenen..
 
Die zakken worden meestal gevuld met lappen stof.
Maar ken ook mensen die met zand hebben gevuld..

Als je een lekkere harde zak wilt hebben raad ik je zand aan.

Harde zak klapt lekkerder..net zoals op iemands hoofd:P
 
waarom koop je niet gewoon een gevulde ?? het schijnt dat je die vulling, stukjes stof enzo, ook apart kan kopen. mijn bokszak moest namelijk bijgevuld worden. maar ze verkopen die vulling alleen per heeele grote hoeveelheden :(
 
FreDSKI zei:
we haden zakken met veel touw erin.. lappen stof ofzo..

maar ik hou meer van harde zakken.. zand zakken of beton.. je hebt toch bandage om en zak handschoenen..

beton ???
 
whaha

zand en zaagmeel oid is slecht idee, zand is te hard/zwaar. en met met voedingsmiddelen krijg je last van ongedierte (heb wel eens een bokszak van 30kg kippenvoer zien veranderen in een zak met 30kg snuitkevers :eek: )

dus idd oude lappen/kledingstukken :thumbs:
 
vroeger zat er vaak paarden haar in ... heb er zelf tegenwoordig stukje's (kunst) leer in ... gewoon kleren of zaagsel is erg slecht idee.... veel te licht als jij tegen een echte bokszak ramt hoort die niet te veel te bewegen... anders leer je niet fatsoendelijk slaan..
 
Zand is alleen een goed idee als je een loeizware keiharde bokszak wil. Dit soort zakken werken vaak wel blessures in de hand omdat ze stoten nauwelijks dempen.
Je zak vullen met lapjes stof is een beter idee. Het nadeel hiervan is dat je de zak wel flink moet aanstampen om voldoende stof in je bokszak te krijgen zodat de massa groot genoeg is (een te lichte bokszak sla je te makkelijk weg en dat is vervelend als je lekker wilt combineren).
Ik had een bokszak gevuld met vermalen autoband. Dit vond ik werkelijk ideaal spul want de massa is enorm terwijl de klappen door het rubber toch goed werden opgevangen. Het enige nadeel is als je de zak lek slaat, dat geeft een zooitje niet te zuinig. Nog een nadeel is dat ik niet zou weten waar je vermalen autobanden kan halen (bij een afvalrecycling bedrijf misschien?).
 
Wat ik gedaan heb is: een bokszak tot 1/3de vullen met kleren, dan een dikke pvc pijp in het midden zetten en vullen met zand, zorg wel dat de pvc pijp afgesloten is zodat het zand er niet uit kan. En vul de rest van de zak met kleding of stukken zeem, wat meestal gebruikt wordt. Of koop een zak die al gevuld is, is niet eens veel duurder.
 
Ik zou gewoon een zak halen die gevuld is! Ik heb er 100 Euro voor betaald(goede sterke boksbal) en heb er nog steeds geen spijt van.
 
LeXxx zei:
Ik zou gewoon een zak halen die gevuld is! Ik heb er 100 Euro voor betaald(goede sterke boksbal) en heb er nog steeds geen spijt van.

ik zou hem vullen met lapjes


ik heb de mijne 220euro betaald :headbang: maar hij is maybe groter dan de jouwe
 
Ik zou hem eiglijk met zand vullen, ik heb een gevulde nu, maar die begint te ligt te worden, wenkt te ver uit en is er ook één va 140CM. Dus kleren enz lijkt me te ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven