MuscleMeat

Bokszuil

Bezoekers in dit topic

Gebruikgewoon je vrouw als boksbal, is goedkoper;)
 
Lol :roflol:

maar even serieus. ik zou als je de mogelijkheid hebt (en aangezien je twijfelt neem ik aan dat je die hebt) toch gaan voor een bokszak die je gewoon ergens op hangt. Een bokszuil is wel een goed alternatief als je echt geen zak kwijt kunt, maar hij zal (zeker naarmate je sterker wordt en harder slaat en eventueel ook schopt) toch gaan schuiven enzo. Een bokszak is daarom een betere optie als je hem kwijt kunt imo.
 
Lol :roflol:

maar even serieus. ik zou als je de mogelijkheid hebt (en aangezien je twijfelt neem ik aan dat je die hebt) toch gaan voor een bokszak die je gewoon ergens op hangt. Een bokszuil is wel een goed alternatief als je echt geen zak kwijt kunt, maar hij zal (zeker naarmate je sterker wordt en harder slaat en eventueel ook schopt) toch gaan schuiven enzo. Een bokszak is daarom een betere optie als je hem kwijt kunt imo.

nonsens
ik doe 1x per week aan kickfun met een bokszuil die valt niet om man
voet weegt ongeveer 120 kg (is opgevuld met zand)
zoek een club waar je kunt aan kickboxing doen zal je goedkoper uitkomen
 
nonsens
ik doe 1x per week aan kickfun met een bokszuil die valt niet om man
voet weegt ongeveer 120 kg (is opgevuld met zand)
zoek een club waar je kunt aan kickboxing doen zal je goedkoper uitkomen

Ik denk toch echt dat je met een bokszak beter uit bent als je hem kwijt kunt. En ik denk ook dat een eenmalige uitgave van 80 euro voor die bokszak goedkoper is dan een jaar lang kickboxen.
 
Het is met name ook belangrijk dat de boksbal zwaar genoeg is, Zekers al je ook doet trappen.

Ik zie dat die laatste 45 kg is. Uit eigen ervaring weet ik dat dat (iig) voor mij veelste licht is. Hij moet namelijk redelijk stabiel hange & als ie de hele tijd van links naar rechts wiebelt/vliegt werkt niet.

Ik zou persoonlijk voor een bokszak gaan van 80-100kg.

Als je ook eens op marktplaats kijkt, daar is een goedkope aanbieder met een leuk aantal nieuwe bokszakken.
 
nonsens
ik doe 1x per week aan kickfun met een bokszuil die valt niet om man
voet weegt ongeveer 120 kg (is opgevuld met zand)
zoek een club waar je kunt aan kickboxing doen zal je goedkoper uitkomen

120 kg krijg je echt wel aan het schuiven als je eenmaal kan stoten en trappen. Een bokszuil gaat altijd schuiven, tenzij je 'm in de grond verankert. Het vervelende daaraan is dat je de zuil steeds moet terugschuiven tijdens de training.
Heb zelf een bokszak van 180cm, vind ik toch het fijnste, blijft hangen waar die hangen moet.
 
al ZEKER geen bokszuil kopen, heb er 2 gehad, vind het maar niets, moeilijker om mee te trainen, maar wel een goed alternatief. bokzak is veel beter. heb 2 bokzakken, eentje met een ketting vanonder van 35 kilo (ketting tegen het wiebellen) en eentje van 50 kilo zonder ketting. ik raad je aan eentje met ketting onderaan te kopen, want zelf ben ik nog neit volgroeit, heb ik niet zoveel kracht, en een zak van 50 kilo is moeilyk om mee te trainen door het hard heen en weer bewegen. als je vele en snelle slagen wilt geven zou ik zeggen zeker een zak met ketting onderaan, minstens 1 meter. als je ook wilt trappen minstens 1 meter 30. bokszakken zijn goed, maar geen bokszuil, aan te raden bokszak met ketting dus
 
Inderdaad bokszak van 80 kg-100kg heb er zelf één van 80 kg en krijg hem aan het dansen ;). 1.20m!
 
Back
Naar boven