XXL Nutrition

Bol buikje na zwangerschap

Bezoekers in dit topic

Elcke87

Novice
Lid geworden
4 jan 2017
Berichten
7
Waardering
2
Lengte
1m66
Massa
57kg
Vetpercentage
18%
Wie kan mij tips geven??

Ik ben afgelopen augustus bevallen van mijn 2e dochter.
Ben weer volop aan het trainen, 4 dagen in de week krachttraining met daarnaast nu iedere dag een half uur cardio voor extra vet verbranding.

Mijn lichaam is heel snel veranderd, veel gespierder en een vetpercentage van 18% !!!
Ja ik begin de eerste blokjes al te zien als ik mijn buik aan span.

Maar..... als ik recht sta met een ontspannen buik blijf ik toch altijd een klein bol (zwangerschaps) buikje zien !! En daar wil ik vanaf!!!

Ik train mijn buikspieren 1 keer in de week, 2 keer mijn billen/ benen, en 1 keer mijn armen/rug/schouders.

Heeft het zin om vaker mijn buikspieren te trainen?? Of heeft iemand nog andere tips???
 
Na een zwangerschap wordt het plateau op je buik behoorlijk opgerekt. Kan best een tijd duren voordat dit weer terug op zijn oude plaats is (als dit al volledig gebeurt).
Ik zou gewoon zo doorgaan als ik jou was.
 
Wie kan mij tips geven??

Ik ben afgelopen augustus bevallen van mijn 2e dochter.
Ben weer volop aan het trainen, 4 dagen in de week krachttraining met daarnaast nu iedere dag een half uur cardio voor extra vet verbranding.

Mijn lichaam is heel snel veranderd, veel gespierder en een vetpercentage van 18% !!!
Ja ik begin de eerste blokjes al te zien als ik mijn buik aan span.

Maar..... als ik recht sta met een ontspannen buik blijf ik toch altijd een klein bol (zwangerschaps) buikje zien !! En daar wil ik vanaf!!!

Ik train mijn buikspieren 1 keer in de week, 2 keer mijn billen/ benen, en 1 keer mijn armen/rug/schouders.

Heeft het zin om vaker mijn buikspieren te trainen?? Of heeft iemand nog andere tips???
Als je voldoende compounds traint is het imo zelfs niet nodig apart buikspieren te trainen... Dus twee dagen is zeker niet nodig.
 
Wie kan mij tips geven??

Ik ben afgelopen augustus bevallen van mijn 2e dochter.
Ben weer volop aan het trainen, 4 dagen in de week krachttraining met daarnaast nu iedere dag een half uur cardio voor extra vet verbranding.

Mijn lichaam is heel snel veranderd, veel gespierder en een vetpercentage van 18% !!!
Ja ik begin de eerste blokjes al te zien als ik mijn buik aan span.

Maar..... als ik recht sta met een ontspannen buik blijf ik toch altijd een klein bol (zwangerschaps) buikje zien !! En daar wil ik vanaf!!!

Ik train mijn buikspieren 1 keer in de week, 2 keer mijn billen/ benen, en 1 keer mijn armen/rug/schouders.

Heeft het zin om vaker mijn buikspieren te trainen?? Of heeft iemand nog andere tips???

Meer buikspieren trainen gaat dit enkel nog erger worden. Dit omdat je tijdens je zwangerschap je dwarse buikspieren zwaar gestretcht hebt.
Je moet je dus focussen op je dwarse buikspieren, en niet op crunches,...
Op youtube kan je dit vinden onder:transverse abdominis of vacuüm pose. Zo zie je hoe het in zijn werk gaat.

Veel succes :)
 
Meer buikspieren trainen gaat dit enkel nog erger worden. Dit omdat je tijdens je zwangerschap je dwarse buikspieren zwaar gestretcht hebt.
Je moet je dus focussen op je dwarse buikspieren, en niet op crunches,...
Op youtube kan je dit vinden onder:transverse abdominis of vacuüm pose. Zo zie je hoe het in zijn werk gaat.

Veel succes :)

Bedankt voor de tips!!! Hier heb ik wel wat aan!
 
Hoe is je kt schema?
Paar machines en klaar?

Of de echt zware basis oef met wat isolatie?
 
doe je ook gewoon de basics met zware gewichten?
doe je core oefeningen?
zie je verschil in je cyclus bij je buik?
zie je verschil na eten van veel koolhydraten?
is je bolle buikje voor jouw gevoel vooral aan d eonderkant van je buik, ver onder de navel? of juist aan de bovenkant (waar soms buikspieren na een zoveelste bevalling kunnen wijken, zeker als ze daarvoor erg strak waren)
 
doe je ook gewoon de basics met zware gewichten?
doe je core oefeningen?
zie je verschil in je cyclus bij je buik?
zie je verschil na eten van veel koolhydraten?
is je bolle buikje voor jouw gevoel vooral aan d eonderkant van je buik, ver onder de navel? of juist aan de bovenkant (waar soms buikspieren na een zoveelste bevalling kunnen wijken, zeker als ze daarvoor erg strak waren)

Ik train 4x in de week. Een uur KT met zware gewichten ed (geen simpele oefeningen op machines)
Daarnaast nu een half uur cardio.

Ik heb het idee dat mijn rechte buikspieren van boven tot ver onder mijn navel naar voren staan. (Net zoals een beginnend zwangerschapsbuikje)
Het is maar heel minimaal maar ik stoor me er wel aan en wil het helemaal plat hebben.

Mijn buik is wel boller na het eten van koolhydraten en dan vooral na de lunch en avond eten ( 40gr ongekookte Pandan rijst, groentes en vis, kip of rund)
 
de rechte buikspieren zijn toch juist verticaal
Doel je op deze? maar dan over de hele linie?
Als je ligt en je buikspieren aanspant: bij je middenrif: heb je dan ook het idee dat je tussen je buikspieren kunt voelen (en hoeveel vingertoppen breed als je antwoord ja was)
 
de rechte buikspieren zijn toch juist verticaal
Doel je op deze? maar dan over de hele linie?
Als je ligt en je buikspieren aanspant: bij je middenrif: heb je dan ook het idee dat je tussen je buikspieren kunt voelen (en hoeveel vingertoppen breed als je antwoord ja was)

Ja dat bedoelde ik.

Mijn buikspieren zijn helemaal mooi gesloten na de zwangerschap.

Als ik staand mijn buikspieren aanspan is mijn buik best strak en plat. Maar als ik ontspan komt mijn buik best ver naar voren te staan.
 
Back
Naar boven