Fitness Seller

Bolle, redelijk vette buik bij ondergewicht

Bezoekers in dit topic

anoniem133374

Novice
Lid geworden
16 feb 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m67
Hallo!

Ik heb licht ondergewicht (167 cm, +-48 kilo, 17 jaar, vrouw), maar ik heb toch echt last van een buik. Hij is bol, en redelijk veel vet voor “ondergewicht”. Nou heb ik een druk bestaan, dus ik heb geen tijd, en na een lange dag hard werken ook geen puf meer voor een sportschool. (Ik werk tussen de paarden, fiets ook veel van plek naar plek, dus beweging krijg ik wel).

Hebben jullie advies hoe ik mijn buik platter krijgen kan? Internet zegt afvallen, maar ik zit al aan de ondergrens.

Alvast bedankt! Groetjes anoniem
 
Hongerbuik? En wellicht zit het ook meer tussen de oren. Met jouw gewicht kan je nooit 'dik' zijn. Ik zou eerder wat meer (gezond) gaan eten.
 
Goedemorgen Bente,

Ben je bekend met een "eetstoornis"?
Op 48 kg kun je nooit een bolle / vette buik hebben
Hoe is je stoelgang / toiletbezoek ? Als je moeilijk kan dan zullen waarschijnlijk je darmen vol zitten waardoor het lijkt dat het eea is opgezet
 
+1, onmogelijk dat een (uitgezette) buik komt vanwege vet op jouw gewicht + lengte.

Zoek het inderdaad eens in de hoek van "is mijn buik/darmen" opgezet? - zo ja, waarom dan? (onregelmatige voeding? allergieën? slechte voeding?)

Daarnaast: ga lekker (kracht)sporten, veel mannen houden van een vrouw met wat body...spieren en daarover een zacht laagje vet (nee...niet dik, maar eerder een "hoger aaibaarheidsgehalte" ) :D
 
Juiste bewegening en voeding. Actief bezig blijven. En bewust leven. Daarnaast is krachtsport zeker een goede aanvulling.
Ben zelf niet van de categorie bodybuilding maar ben zelf na medicatie gebruik +32 kilo aangekomen en ben er 35 kwijt. En aardig tevreden ermee... Succed
 
+1, onmogelijk dat een (uitgezette) buik komt vanwege vet op jouw gewicht + lengte.

Zoek het inderdaad eens in de hoek van "is mijn buik/darmen" opgezet? - zo ja, waarom dan? (onregelmatige voeding? allergieën? slechte voeding?)

Daarnaast: ga lekker (kracht)sporten, veel mannen houden van een vrouw met wat body...spieren en daarover een zacht laagje vet (nee...niet dik, maar eerder een "hoger aaibaarheidsgehalte" ) :D

Helemaal eens met je eerste gedeelte.

Waarom een vrouw zou moeten gaan sporten om daarmee een lijf te creëren die aan de eisen voldoet van "veel" mannen...... dat snap ik dan weer niet.
 
Om een mogelijke "anorexia patiënt in wording" te laten inzien dat er meerdere ideaalbeelden zijn... ;)

Jezelf dik vinden bij die lengte/gewicht, lijkt daar wel op. Daarnaast, met sporten+spiermassa opbouwen kan je ook "controle" uitoefenen op je lijf...
 
Bepaalde voeding kan je buik opzetten misschien moet je daar even naar kijken
 
Zo veel kennis in huis hier allemaal dat we voorbij gaan aan vet:spier ratio. deze mevrouw heeft het duidelijk druk. Veel fietsen en bewegen zonder max en waarschijnlijk weinig eten door drukte is verlies van spieren/nooit gehad. Hierdoor kan het toch best dat ze een buikje heeft op dit gewicht? Niet ondenkbaar hoor.

anoniem133374 Ik vermoed dat je niet zozeer te veel vet hebt, maar een gebrek aan de rest. Voor de goede orde... "te dik" is all in the eyes of the beholder, tenzij je ongezond dik bent, maar dat kan niet gezien jouw stats.

Edit: Je kunt ook een dusdanig ondergewicht hebben dat alles zo "iel/dun" is dat het lijkt alsof je een buikje hebt. Simpelweg door de verhoudingen.
 
Laatst bewerkt:
Eens met bovenstaande reacties, je kan onmogelijk dik zijn.

Om het beter te beoordelen kan je even een geanonimiseerde foto plaatsen. Ook is het voor kns handig om te weten wat je exact eet op een dag. Dan kunnen we je gericht tips geven. Ga in ieder geval niet minder eten!
 
Misschien lijkt je buik wel "groter" omdat de rest van je lichaam extreem mager is?
 
heb ik ook imba chest en een dikke pens , nee ik ben geen powerlifter :P.rustiger aan doen en meer eten je buik steekt als snel uit op jouw gewicht,water,voeding etc etc
 
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reactie’s!

Ik eet inderdaad heel onregelmatig, vooral savonds veel en overdag weinig. Voor krachttraining heb ik het echt te druk, ik ben sochtends vroeg tot vaak savonds weg, eenmaal thuis ben ik blij even rustig thuis te zijn. :)

Het is vooral zo dat de onderkant van mijn buik echt bol staat. Ook als ik overdag weinig heb gegeten, daardoor lijkt het mij niet door voeding te komen?

Op de eerste reactie: wat is een hongerbuik? Mijn stoelgang is niet heel goed, ik kan weinig. (Heel weinig / bijna niks elke dag)
Als het met mijn darmen te maken heeft, hoe kan ik mijn darmen dan weer “leeg” maken? Ik weet hier niet zo veel van, vandaar zo veel vragen. :)
 
Stap 1: Ga naar je huisarts als je hier serieus mee zit.
Wij kunnen hier wel gaan gissen naar mogelijke oorzaken, maar dat schiet niet echt op.
 
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reactie’s!

Ik eet inderdaad heel onregelmatig, vooral savonds veel en overdag weinig. Voor krachttraining heb ik het echt te druk, ik ben sochtends vroeg tot vaak savonds weg, eenmaal thuis ben ik blij even rustig thuis te zijn. :)

Het is vooral zo dat de onderkant van mijn buik echt bol staat. Ook als ik overdag weinig heb gegeten, daardoor lijkt het mij niet door voeding te komen?

Op de eerste reactie: wat is een hongerbuik? Mijn stoelgang is niet heel goed, ik kan weinig. (Heel weinig / bijna niks elke dag)
Als het met mijn darmen te maken heeft, hoe kan ik mijn darmen dan weer “leeg” maken? Ik weet hier niet zo veel van, vandaar zo veel vragen. :)

Meer vezels eten en/of bijvoorbeeld el lijnzaad per dag helpt sowieso al een stuk. Je houding van je bekken kan ook van invloed zijn op hoe je buik staat. Misschien inderdaad eens langs de dokter anders wat hier boven genoemd wordt.
 
Back
Naar boven