MuscleMeat

Bomen? Bos? (whey)

Bezoekers in dit topic

Ripped Curl

Cool Novice
Lid geworden
19 nov 2012
Berichten
42
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
80kg
Door de bomen het bos niet meer zien!
Zoveel artikelen, zoveel tegenstrijdige informatie.

Zou iemand mij nou kunnen uitleggen voor welke whey ik zou moeten gaan?

Kort samengevat:

Whey concentrates:
- laag percentage zuiver eiwit (70%-80%)
- goedkoop
- meer vet en koolhydraten

Whey isolates:
- hoog percentage zuiver eiwit (90%-96%)
- duurder (niet zo heel veel duurder trouwens)
- minimaal vet en koolhydraten

Whey ion exchange:
- hoogste percentage zuiver eiwit
Does that make it the best choice for an isolate? No, but many companies still push it as the holy grail of whey. Ion exchange is made by taking a concentrate and running it through what is called an ion exchange column to get an "ion exchange whey isolate." Sounds pretty fancy, but there are serious drawbacks to this method. As mentioned above, whey protein is a complex protein made up of many sub fraction peptides that have their own unique effects on health and immunity. Some of these subfractions are only found in very small amounts. In truth, the subfractions are really what ultimately makes whey the unique protein it is.

Due to the nature of the ion exchange process, the most valuable and health-promoting components are selectively depleted. Though the protein content is increased, many of the most important subfractions are lost or greatly reduced. This makes ion exchange isolates a poor choice for a true third-generation whey protein supplement, though many companies still use it as their isolate source due to the higher protein content.

Als iemand dit voor mij zou kunnen verduidelijken zou ik zeer geholpen zijn.

Alvast bedankt!
 
Als je geen professioneel bodybuilder bent maar dit gewoon doet als hobby en een goed voedingsschema hanteert, is normale Whey echt dikke prima.

Zit je in een zware cut, of als professioneel bodybuilder in wedstrijdvoorbereiding zul je waarschijnlijk voor isolaat moeten kiezen.

Die laatste ken ik niet.
 
Normale whey is Whey concentrates?
 
Whey prefection of whey isolaat bij body & fitshop. Of whey delicious of basic bulk whey bij xxl nutrition. Ik zelf zou gaan voor whey perfection of basic bulk whey, deze zijn beide gewoon goed en (relatief) goedkoper. Whey isolaat is (voor zover ik weet) wel wat zuiverder, hoger percentage eiwit, en minder koolhydraten etc. en je krijgt er bvb. minder snel puisten van. Dat schematje wat je zelf al hebt gemaakt klopt aardig.
Ik zelf zou gaan voor whey perfection maar de keuze is aan jou
 
Ik zag ook een Whey Pro bij bodylab, ook best nice :)
 
Ik ben zelf isolaat aan het proberen nu omdat dit beter zou zijn voor mijn buik, ivm minder lactose e.d., maar gewoon whey is ook prima.
 
Prijs per gram eiwit is mijn voornaamste criterium. Maar bij een 70% eiwit-supplement heb je al snel 30% andere "meuk" waar ik zeker in de cut niet op te wachten zit.
 
Ik zag ook een Whey Pro bij bodylab, ook best nice :)
+1 neem altijd de iso ook echt lekker

---------- Post toegevoegd Fri 7 Dec 2012 om 11:41 ----------

Prijs per gram eiwit is mijn voornaamste criterium. Maar bij een 70% eiwit-supplement heb je al snel 30% andere "meuk" waar ik zeker in de cut niet op te wachten zit.
+1 jij bent volgens mij ook een van de weinige die het per gram eiwit berekent. doe ik ook! goed om te weten niet alleen op de wereld te zijn :P ook je uitleg 100% mee eens daarom altijd iso voor mij ;)
 
Het probleem is dat 25% niet weet waarom die whey neemt en wat het doet "ik neem het omdat het wordt aangeraden", 50% kunnen de labels niet lezen/begrijpen "zoek de verschillen" en 90% kan geen berekening maken "welke whey is het goedkoopst", 95% fanboys die duurdere whey aansmeren of zeggen dat het betere kwaliteit is (eiwitten zijn eiwitten en hoe meer hoe beter -> prijs / eiwitten).
 
Laatst bewerkt:
Precies nogmaals 100% met je eens! maar ik denk dat vaak mensen teveel geld over hebben.. wanneer je echt van je sport houd en je op je geld moet letten dat ga je echt wel die eiwit structuur/kwantiteit/kwaliteit/prijs vergelijking doen. soms leg ik het hier en daar uit hoe ik kijk of ik goede goedkope eiwit heb, maar dan denk ik ja dit is 1- basis kennis van rekeken en 2- is echt makkelijk af te lezen op de label van de eiwit... dus ben ik opgehouden met berekeningen te geven van zoveel gram eiwit is zoveel euro dus 1 gram is zoveel cent....
 
Back
Naar boven