AndroidHealthClinic

bonus setje(s) met weinig gewicht en veel reps? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

A burn set gives you more of a pump.
I like to do it because it feels cool.

oftewel scottherman zegt zelf dat het niet echt iets doet voor massa etc..
 
Dat GH overgewaardeerd wordt sluit nog niet uit dat een set voor reps op het eind voordelen voor kracht en massa bied. GH verhoging hoeft namelijk niet de enige factor te zijn voor prestatie verbetering met die methode.

Nee, maar dat is wel de reden die in 99% vd gevallen wordt aangehaald.
 
Nou ik blijf toch gewoon bij de oude manier.. En dat is gewoon lang rusten en het zelfde gewicht pakken of zelfs zwaarder.

Kijk je kan wel direct daarna overgaan op weinig gewicht maar je zal daardoor niet sterker worden denk ik... Als ik 10 zware reps heb gedaan en ik ga door zonder rust moet je niet gek opkijken dat ik dan net zoveel pak als iemand die voor het eerst de sportschool binnen komt wandelen.

En wanneer ben je dan klaar? Want dan kan je wel doorgaan tot je niet eens meer de stang weg kan drukken.. En is dat dan door beschadiging van de spier (wat je eigenlijk wilt). Ik denk het niet... want je spier gaat niet stuk van alleen de stang wegdrukken. Imo is de brandstof gewoon op.. ATP noemen ze dat toch?

Nee, ik rust liever gewoon 60-80 seconden en pak daarna gewoon weer vol gewicht. Net zo lang tot ik niet meer dan 4 reps kan maken, en dan ga ik naar de volgende oefening
 
Back
Naar boven