Fitness Seller

Nieuws Boonen weer aan de coke!

Bezoekers in dit topic

deurklink

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2005
Berichten
3.109
Waardering
0
Gevolgen voor Tom Boonen niet te overzien

Wielrenner Tom Boonen is twee weken terug voor de tweede keer in minder dan een jaar tijd betrapt op het gebruik van cocaïne. Dat bevestigt zijn advocaat Luc Deleu, die de zaak afdoet als "een menselijke fout". De gerichte controle van de Vlaamse Gemeenschap gebeurde net als vorig jaar buiten competitie en is strikt genomen sportief niet strafbaar (de tijdslimiet die voor een controle buiten competitie wordt gehanteerd bedraagt één dag voor een gewone wedstrijd en drie dagen voor een belangrijke rittenwedstrijd als de Tour, Giro of Vuelta), maar toch zijn de gevolgen niet te overzien.

Groene trui
Toen Boonen op 25 mei 2008 een eerste keer tegen de lamp liep, mocht hij van de organisatoren niet deelnemen aan de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Frankrijk. De kans dat de wereldkampioen van 2005 opnieuw niet mag starten in de Tour, waar hij van de jacht op de puntentrui een hoofddoel had gemaakt, is zeer reëel.

Contractverlenging
Boonen behield vorig jaar wel het vertrouwen van zijn ploeg Quick Step en kreeg er zelfs een contractverlenging van drie jaar bovenop. Ploegmanager Patrick lefevere voegde er toen wel aan toe dat Boonen zich geen uitschuivers meer kon veroorloven. Of zijn nieuwe misstap op dat vlak gevolgen zal hebben, is nog niet duidelijk. Bij Quick Step is voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar. Hoe de Koninklijke Belgische Wielrijdersbond (KBWB) op de zaak gaat reageren is ook nog een vraagteken.

Recidivist
De kans dat deze zaak een extra-sportief staartje krijgt voor Boonen is dan weer wel zo goed als zeker. Toen Boonen vorig jaar betrapt werd, moest hij voor de raadkamer in Turnhout verschijnen. Die achtte de feiten bewezen, maar vond dat Boonen door de media-aandacht en zijn startverbod in onder meer de Tour al zwaar genoeg gestraft was. Hij werd niet naar de correctionele rechtbank verwezen, maar kreeg probatieopschorting voor een periode van drie jaar. Boonen mocht zich in die periode niet strafbaar maken aan gelijkaardige feiten. Nu Boonen opnieuw is betrapt, wordt hij als recidivist beschouwd. Een nieuwe vervolging, en ditmaal wel een rechtszaak, lijken bijgevolg onvermijdelijk.

Huiszoeking
Het parket van Turnhout voerde gisteren alvast een huiszoeking uit bij Boonen, die ook al een eerste keer werd verhoord. De resultaten van die huiszoeking en het verhoor zijn nog niet bekend. Op het bezit van een verboden middel als cocaïne staat een gevangenisstraf van drie maanden tot vijf jaar en een boete tussen 1.000 en 100.000 euro. (belga/jv)

:roflol: wat een prutser!
 
Achja buiten competitie:)
 
Haha, zag het ook juist staan in de krant. Goed bezig, Tompie!
 
Haahahaha, Tombo doet het weer!

Waarschijnlijk met zijn zatte kop op een feestje gezegd 'Aah **** it, ze controleren mij toch niet de volgende 3 dagen. Hier met die sossa!'

Wat een held!
 
Ik ben benieuwd of Patrick Lefevere nu wel consequent zal zijn en hem op straat zet.
 
Haha, dat ze die kerel eens met rust laten. Het is gewoon een domme boerenkinkel die toevallig geboren is met een lichaam dat hard op fietspedalen kan duwen. Altijd belachelijk hoe de media en een hoop voetvolk iets anders van zo'n kerel probeert te maken. Als hij niet meer voldoet aan hun ideaalbeeld rammen ze hem keihard van zn voetstuk.
 
mja, idd niet zo verstandig van hem, had 'm slimmer verwacht. dat hij dan wacht tot z'n carriere erop zit om van zulke dingetjes te genieten. zo moeilijk is het toch ook niet om van coke af te blijven, het is niet eens zo verslavend als er in sommige statistieken beweerd wordt. al die heisa voor een beetje persoonlijk vertier, z'n prestaties tijdens competitie hebben er iig niet onder geleden, laat staan er iets mee te zien.
voor de rest dienen zulke mensen geholpen te worden en niet gestraft.
 
tommeke tommeke toch
 

Bijlagen

  • nijntje.bmp
    447,5 KB · Weergaven: 99
Volgens mij hebben ze het weer eens in zijn drankje gedaan zonder dat hij het zag..
 
Laat die jongen lekker snatsen in z'n vrije tijd! Ik zie het probleem niet?
 
weer een gevallen held, jammer.
Spijtig hij had zeker nog mooie dingen laten zien.
 
Ach, **** tom. Hij heeft genoeg kansen gehad
 
:roflol: wat een prutser!
Jep, precies wat ik dacht toen ik het hoorde :) Je hele carrière om zeep helpen omdat je wat wit poeder niet kan laten liggen in het weekend, hij verdient wat hem overkomt nu. Een ezel stoot zich...


Titel is volgens mij trouwens fout, die is immers nooit gestopt.
 
Ik wil net zeggen, menig cokegebruiker gebruikt zeker vaker dan enkele keren per jaar. Eerder maandelijks of zelfs wekelijks. Bonen lijkt me wel iemand die in de tijden dat hij niet met de sport bezig, gewoon gaat genieten.

Maar ik snap de fuss niet, maatschappelijk wordt er door jan en allemaal een enorme rotzooi gemaakt, en dan zou een topsporter die af en toe drugs gebruikt gelijk een verkeerd beeld schetsen. Het dagelijkse journaal is een puinhoop in het kwdraat.

Als een politicus of religeus leider grievende taal gebruikt, geeft dat naar mijn inziens ook een negatieve beeldvorming voor jonge mensen die de politiek inwillen of een geloof aanhangen.
 
Back
Naar boven