AndroidHealthClinic

Borst 2X

Daan-B

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
97kg
hallo:)

mijn borst blijf al sinds ik train achter en heb al veel dingen geprobeert om hem goed te laten groeien maar hij blijft achterlopen.

ik heb niet het gevoel dat ik hem overtrain, ik train hem 1 keer in de 6 dagen, en doe dan meestal 12 workset's, heb ook een tijdje 9 workset's geprobeerd maar dat was helemaal niks.

p.s. ik varieer altijd mn oefeningen en hou het bij basis oefeningen.

nou vertelde een sportinstruqteur (vaag woord) dat hij het zelfde probleem had en borst toen meer is gaan trainen, namelijk een aantal dagen na je borsttraining weer borst trainen alleen dan maar 3 set's, en dan iets minder workset's op je echte borst dag.

dan zou mn schema er als volgd uit komen te zien:

dag 1: borst biceps (borst 9 workset's)
dag 2: benen
dag 3: schouders triceps
dag 4: rust
dag 5: rug borst ( borst 3 workset's)
dag 6: rust

nou is mijn vraag: heeft dit een kans van slagen of ga ik ze dan zwaar over trainen, iemand ervaring hiermee??

alvast bedankt Daan :cool:

3 grote spieren op een dag ? hmmm,, Niet echt mij voorkeur :D Met hoeveel reps train je dan en welke oefeningen doe je voor je borst?

• Topic Starter Topic Starter
op welke dag zie jij 3 spiergroepen staan???

ik hoe mn reps tussen de 10 en 6 en blijf bij de basis oefeningen

dumbbell drukken incline, recht, soms decline
flyes incline, recht, soms decline
soms bankdrukken
en peck deck vinnik een hele lekkere voor als laatste

oeps sorry met 2 zijn :D Mwa zou echt niet Rug en Borst op 1 dag doen . dat ten eerste ennuh ja als ze niet groeien ligt meestal aan of je voeding of je training. Weet niet op hoeveel calorieen je per dag zit enz.. En doe je wel is 1 rep Maximaal? Gewicht wat je maximaal 1 keer haalt

Misschien eens concenteren op 1 reeksje DB press (incline/flat/decline, kies maar) en voor de rest fly's over verschillende hoeken - ev. pec-deck fly's ertussen?
Eén keer per week, maar dan wel zwaar - tss. 10-6 reps lijkt me ok. Normaal zichtbaar resultaat na +/- 2-3 maand MET deftige voeding...

mn voeding zit wel goed dacht ik zo :)
http://www.pbase.com/image/18342404

@ ryu: doe niet egt rug en borst op 1 dag, doe alleen op rug dag 3 setjes borst, duurt misschien hoooguit 10 minuten.

en @ Big Byron: wat is het voordeel van maar 1 druk oefening en de rest concentratie, ik dacht altijd dat drukoefeningen de beste massabouwers waren...

iig bedankt voor de snelle reply's:D

Vond je 9 sets nix?

Ik doe momenteel maar 7 sets, en werkt prima!

DOe je de strikt? Voorheen richte ik me meer op gewicht, hoe zwaarder hoe minder reps ik kan maken dus hoe betere groei d8 ik.

Sinds ik strikt train, iets lichter is me borst veel beter gaan groeien.

Verschilt hoor, sommige drukken van nature meer met borst dan met tri's/schouders dan anderen. Dan zijn drukoefeningen het beste, anders moet je je borstspieren meer gaan isoleren met bv. fly's.

Trouwens, dit geldt ALTIJD; als je iets doet en het werkt niet goed - verander!!!

Leg veel nadruk op het excentrische deel van de herhalingen en neem langere rustpauzes tussen je setjes.

Doe ongeveer 8 reps en laat het gewicht langzaam zakken, neem minimaal 1,5-2 min. rust tussen je setjes en doe meer iso-oefeningen.

Mijn borst is er ook door vooruit gegaan.

maniac zei:
Leg veel nadruk op het excentrische deel van de herhalingen en neem langere rustpauzes tussen je setjes.

Doe ongeveer 8 reps en laat het gewicht langzaam zakken, neem minimaal 1,5-2 min. rust tussen je setjes en doe meer iso-oefeningen.

Mijn borst is er ook door vooruit gegaan.

probeer ze is een weekje te shocken door 1x alleen maar fly's te doen..

en probeer dit is

4 Setjes incline/flat db press
3 Setjes Fly's
4 Setjes incline/flat db press

thnx!!

@ aapie80 , ik train heel erg strikt, train heel erg rustig en probeer me niet veel op het gewicht te focusen, meer op de uitvoering.

ik ga vanaf nu ff wat meer isolatie oef. doen, en als ik terug kom van 2 weken vakantie ga ik me borst een keer shocken.

hoe doe je dit persies, ik geloof 10 setjes alleen dankdrukken toch ofzo???

groeten Daan

heel toevallig, had t vandaag met frenkpie erovr dat ik t idee heb dat mn borst mn beste spiergroep is angezien die vroger al behoorlijk snel vooruitging. dit terwijl ik nergens rekeningh meehield, niet met schemas en met voeiding al helemala niet. waarom die dan juist vooruitging tov de rest: omdat ik die A) alleen aanpakte met bankdrukken zowel vlak als incline (alhowel deze hoek meer op schouders trsainen leek;)) enB) ik trainde hem zover ik nog kan herinneren ook 2maal per week. maar hoe en wat weet ik echt niet meer. hield dat toen nooit bij.

wat ikwil zeggen is dat t voor mij (denk ik) ook werkt asl ik m nu oook 2maal per week aanpak en de rest eenmaal gewoon

kweet ook niet opf dat een goede theorie is, dat de ene spiergroep beter reageert op 2maal per week en de rest (waaronder kleinere spiergroepen) eenmaal per wee te pakken.

maar doe gewoon maar eens wat afwisselingh, zij het tweemaal in de week en t lukt nite, dan weet je dat ook weer..

@ryu: waarom zou voeding in zoverre een betekenis kunne zijn voor 1 s[iergroep. als de rest wel goed groeit en borst niet ligt dat dus aan de training:)

bedoelde over het algemeen tuurlijk niet voor 1 spiergroep

ok, maar je begrijpt wat ik bedoel. zal echt enkel aan training liggen..dus daar moet wat aan veranderen:thumb:

dus gooi dat maar eens om, heb zelf ook 1 training enkel incline db presses gedaan en dat is wel een manier om te schokken om vervolgens weer vamnouds bezig te gaan.

maar doe je oefeningw wel correct, dus wel met de borst en minder met de stabiliserende spieren?

daarvoor zou je m heel geconcentreerd kunnen uitvoeren om te kijken of je m goed voelt

I Love Flyes :D die voel ik altijd zooo goed

idd, heerlijke oefening..lekker op de rek

Probeer anders deze schema:

ma borst, schouders
di rug, biceps
wo rust
do benen
vr bost, triceps
za/zo rust

jopie

ziet er goed uit man! ga ik proberen, en dan elke keer hoeveel wordsets voor borst??

6 op maandag en 6 op vrijdag ofzo?

dandyman zei:
ok, maar je begrijpt wat ik bedoel. zal echt enkel aan training liggen..dus daar moet wat aan veranderen:thumb:

dus gooi dat maar eens om, heb zelf ook 1 training enkel incline db presses gedaan en dat is wel een manier om te schokken om vervolgens weer vamnouds bezig te gaan.

maar doe je oefeningw wel correct, dus wel met de borst en minder met de stabiliserende spieren?

daarvoor zou je m heel geconcentreerd kunnen uitvoeren om te kijken of je m goed voelt

ik train erg correct krijg ik ook afen toe wel te horen, erg rustig enzo. deftig noemt spike dat geloof ik :D

maar dat shocken hoe doe je dat persies dan??

gewone borst training per keer doen.

dus 3 oefeningen van 3 sets.
Alleen basis oefeningen.

ja kunt bv wel maandags je bovenkant borst meer doen en vrijdag meer je onderkant ofzo.

train op je gevoel, kijk waarvan jij het lekkerste opgepompt raakt.
en in 45 min klaar zijn met je training.

grow my brother!!!!

jopie

Terug
Naar boven