AndroidHealthClinic

Borst 3x per week? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BB18

Cool Novice
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
181
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Hallo mensen,

ik train mijn borst nu 3x per week (FB), 3 oefeningen per trainingsdag. En dan 3x8

nu vroeg ik mij af, is dit overkill of kan dat prima?
 
Kan prima, zolang maar dag tussen zit voor de rust.
 
absoluut overkill, als je borst 3x wilt pakken doe het dan in een fullbody met maar 1 chest oef per training.
 
Zal vooraf afhangen van de intensiteit. Maar 3 x 9 sets per week lijkt mij sowieso teveel.
 
Benchpress, Chest dips en pec fly's heb ik in het schema, nu zeggen 2 mensen dat het niet kan en 1 dat het wel kan.. hmm haha.

Als ik 3x per week mijn borst train zoals ik nu doe, zou het dan minder snel gaan als dat ik bijvorobeeld 3x per week mijn borst train maar dan 2 oefeningen doe? (dus dat 2 oefeningen snellere voeruitgang boekt dan 3 oefeningen)
 
Vraag me dan wel af hoe de rest van je schema is als je al 9 werk sets doet voor borst alleen.
 
Na 1 oefening staat mijn borst nog lang niet op springen, pas na 3 oefeningen, vandaar dat ik er dus ook 3 doe.
 
Heb hierbij even mijn schema geupload.
 

Bijlagen

  • schema.doc
    16,5 KB · Weergaven: 66
Na 1 oefening staat mijn borst nog lang niet op springen, pas na 3 oefeningen, vandaar dat ik er dus ook 3 doe.

maar je borst hoeft ook helemaal niet op springen te staan. in een fullbody haal je het voordeel juist uit de frequentie terwijl je het volume omlaag gooit. dit houdt inderdaad in dat je een mindere pomp krijgt in de meeste gevallen. maar de pomp is niet nodig voor spiergroei.
 
Doe fullbody of gtfo SS babylovers
 
Stronglifter, ik heb geen idee wat jij allemaal aan het typen bent achter je beeldscherm daar maar ik kan het niet ontcijferen.

Ik hou me schema wel gewoon zo.
 
Fullbody of 2 keer borst pw. Had het zelf ook en merk nu pas dat me borst veel harder groeit als ik het 2 x pw train.
 
theorie: overkill
praktijk: groei je? doorgaan. stopt de groei / barst je van de spierpijn? stoppen met die overkill en :)

succes
 
Pfft, tuurlijk kan je borst drie keer per week pakken. Je lichaam adapteert. Zorg wel dat je de intensiteit niet al te hoog houdt. En deload eens in de drie weken.
 
Pfft, tuurlijk kan je borst drie keer per week pakken. Je lichaam adapteert. Zorg wel dat je de intensiteit niet al te hoog houdt. En deload eens in de drie weken.

jup, maar met telkens 3 oefeningen schiet je niks op, als het al niet tegen je werkt.
 
Drie keer per week borst is wel veel ja, al doe je maar twee of drie oefeningen. Je moet ook een beetje rekening houden met de supercompensatie die optreed na een zware/middelzware training van een spiergroep, dat heeft een tijd nodig van 72 tot 96 uur. ik denk dat twee keer beter zal zijn en dan een zware training afgewisseld met een lichtere training.
 
Wanneer volume, intensiteit, frequentie en rust niet in balans zijn werkt geen enkel schema:p Des te frequenter je traint, des te moeilijker het wordt om volume en intensiteit zo af te stemmen, dat je voldoende rust hebt en dus de mogelijkheid tot supercompensatie hebt. IMO vergt het dus veel meer pas en meet werk en luisteren naar je lichaam om een FB, UB/LB schema zo op te stellen dat je maximaal groeit. Echter vind ik zelf wel dat wanneer je een goed FB of UBL/LB schema hebt je hier meer groei uithaalt dan met een split, maar dat zal persoonlijk zijn.
 
Back
Naar boven