MuscleMeat

Borst... 4 oef? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Geoffke

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
1.217
Waardering
0
Ik deed altijd 5 oefeningen op borst, maar omdat deze achterblijft denk ik dat ik ze overtrain....
Misschien is dit schema beter:

1) bench plat met barbell
2) schuinbankdrukken met barbell
3) bench met machine (rechtzittend)
4) platte fly's

Enige suggusties?
 
9 setjes totaal is zat.
 
nr. 3 is voor de schouders
 
Ik zou nr 3 schrappen en dan doen wat Ilya zegt: 9 setjes
 
Voor borst werkt 3x3 idd veilig en goed. Soms kan je wel eens tot 12 sets maar beter niet elke week.
Beperkt je tot enkele basis oef en 1 isolatie oef meer heb je echt niet nodig voor deze groep.
 
Originally posted by admin
Voor borst werkt 3x3 idd veilig en goed. Soms kan je wel eens tot 12 sets maar beter niet elke week.
Beperkt je tot enkele basis oef en 1 isolatie oef meer heb je echt niet nodig voor deze groep.

3 oefeningen voor borst??? Dat is wel erg weinig vind ik.
 
Meer oefeningen laten je echt niet meer groeien.
 
Originally posted by admin
Voor borst werkt 3x3 idd veilig en goed. Soms kan je wel eens tot 12 sets maar beter niet elke week.
Beperkt je tot enkele basis oef en 1 isolatie oef meer heb je echt niet nodig voor deze groep.

Dus meestal doe jij maar 3 oefingen voor borst?
 
Ja meestal 3 soms 4 maar bij vier oef doe je ook maar 3 sets/oef. het is de bedoeling dat je nooit meer dan 9 tot max. 12 sets (worksets!) doet.
Probeer eens zou ik zeggen, ik heb er zelf goede progressie mee behaald.
 
ja man, schrap die machine press!
 
je moet jezelf inderdaad een beetje proberen in te houden. 4, 5 of meer verschillende oefeningen maken je echt niet breder. Je moet altijd streven om binnen een redelijk korte tijd (bijv. 30-60 minuten) 9-12 setjes te maken, waarbij je de spieren compleet aan diggelen schiet. Dit bereik je onder andere met veel, veel, veel variatie in de oefeningen en inzet maar niet met veel, veel, veel oefeningen..................je gaat ook maar 1 keer dood, toch?
 
Probeer bijv ook eens een keer om te beginnen met: schuinbankdrukken met barbell en daarna gewoon bankdrukken. Je kunt beter flink afwisselen dan dat je 4 oefeningen doet. Vind ik dan :)
 
aantal oefeningen maakt geen reet uit. Het is de totallbelasting/intensiteit die bepaald of het effect heeft of niet.
 
akkoord 3xl, maar zou je dat voor de anderen willen uitleggen? ze snappen misschien niet wat je wil zeggen
 
maar het is toch beter om dat in een kortere tijd te doen? Dit staat dan, zeg maar, gelijk aan minder oefeningen
 
12 oefeningen van 1 set per oef is idd net hetzelfde als 4 oef van elk 3 sets.
het verschil is dat je zoveel oef niet nodig hebt en beter op enkele oef kan concentreren.

Maar als we naar volume/intensiteit kijken dan moet je idd niet blindstaren op zoveel oef of zoveel sets, maar kijken naar het totaal aantal reps en de intensiteit per rep.
 
Intensiteit per rep??

Deze heb ik nog niet eerder gehoord.
Betekent dat, dat ik net zo goed 2 sets kan doen waarbij ik mezelf helemaal geef als 3 sets waarbij ik het iets kalmer aan doe?

De borst is bij mij een spiergroep waarbij ik zeker 3 dagen goed spierpijn heb, is dat een teken dat ik hem overtrain?
 
Originally posted by 3XL
aantal oefeningen maakt geen reet uit. Het is de totallbelasting/intensiteit die bepaald of het effect heeft of niet.

:D Mooi gezegd 3!
 
Ik probeer rond de 16-20 sets te zitten... (bij 1 keer per week dan wel!!).
 
Back
Naar boven