XXL Nutrition

Borst... 4 oef? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Vuurvogel
Intensiteit per rep??

Deze heb ik nog niet eerder gehoord.
Betekent dat, dat ik net zo goed 2 sets kan doen waarbij ik mezelf helemaal geef als 3 sets waarbij ik het iets kalmer aan doe?
ALs je goed leest staat er ook het totaal aantal reps.
Dus nee een lager volume is niet altijd beter, net zoals een hoog volume ook niet altijd beter is.
Verder verschilt het ook bij iedereen dus echt een vast schema voor iedereen is onzin.
 
Originally posted by admin

ALs je goed leest staat er ook het totaal aantal reps.
Dus nee een lager volume is niet altijd beter, net zoals een hoog volume ook niet altijd beter is.
Verder verschilt het ook bij iedereen dus echt een vast schema voor iedereen is onzin.

Maar ik vind het wel echt moelijk om te kijken wat nou voor mij goed werkt.
Meestal merk je pas na een tijdje iets en dan spelen eten en slapen en stress etc ook nog mee.
Dus als je na een paar weken goed goed voorruit gegaan bent kan het zijn door de oefeningen of omdat je beter gegeten hebt of beter geslapen etc...
 
Yep. life is hard. Je kunt er ook AL te veel over soebatten, dan kom je tot niks. Gewoon trainen die handel, de ene keer 3x3 sets, de andere keer 4x3 sets en gewoon om de zoveel tijd variatie aanbrengen in je oefeningen. That's all.
 
Bij iedereen toch verschillend. Net als dat de 1 goed gaat met 6-8 herhalingen en de ander beter bij 12-15 herhalingen.

Je moet het toch zelf uitvogelen!

Zou alleen ipv 3 drukoefeningen en 1 fly beweging 2 drukoefeningen en 2 fly bewegingen doen.
 
ik pak altijd:

flat bench of dumbbell
incline bench of dumbbell
flat of incline flyes
decline dumbbell

dit alles 10-8-6

is dus 12 sets maar werkt lekkol!
 
Ik doe identiek hetzelfde als kale ... en idd vind ik prima werken voor mij.

Wat me verrast is dat de decline door de meesten wordt vergeten. Vind ik toch wel een prima oefening!

Is toch ook belangrijk de onderkant van de borstspieren???

Greetz s.
 
Originally posted by Speedy G.
Ik doe identiek hetzelfde als kale ... en idd vind ik prima werken voor mij.

Wat me verrast is dat de decline door de meesten wordt vergeten. Vind ik toch wel een prima oefening!

Is toch ook belangrijk de onderkant van de borstspieren???

Greetz s.

je hebt maar 2 soorten borstspieren :)

pectoralis major en minor

dus die onderkant pak je imo even goed aan met flat bench press...

zelf vind ik de dips veel beter dan decline bench.
 
De onderkant is bij de meesten idd geen probleemgebied. Eerder het tegenovergestelde.
 
Originally posted by 3XL
De onderkant is bij de meesten idd geen probleemgebied. Eerder het tegenovergestelde.

iDD. 3XL! Bovenkant bij de meeste een minpunt. Onderzijde komt wel met de rest mee, + je hebt geen oefeningen die seperaat de onderzijde trainen.

En zoals spike al zegt: Pectoralis major (grote borstspier) en pectoralis minor (kleine borstspier).
 
Dus kan ik evengoed die decline oefening achterwegen laten elke week ? En gewoon verder doen met men bench press ...

In totaliteit dan :

1 : Bench press
2 : Incline bench press
3 : Flyes

Das dan voldoende .

Ik doe wel iedere keer 4 sets
Begin wel licht en de laaste 2 sets ga ik pas volluit.

Greetz s.
 
Originally posted by admin
12 oefeningen van 1 set per oef is idd net hetzelfde als 4 oef van elk 3 sets.
het verschil is dat je zoveel oef niet nodig hebt en beter op enkele oef kan concentreren.

Maar als we naar volume/intensiteit kijken dan moet je idd niet blindstaren op zoveel oef of zoveel sets, maar kijken naar het totaal aantal reps en de intensiteit per rep.

kan je dit uitleggen snap het niet precies
 
9 tot 12 sets is voldoende, helemaal mee eens. Het gaat niet om de duur maar om de intensieteit! Gewoon een 20 tot 30 minuten zeer intensief is zat, en gooi regelmatig oefeningen, volgorde, reps etc. door elkaar........je bent nu je borst volgens mij aan het overtrainen!
 
Originally posted by nilsjei1234


kan je dit uitleggen snap het niet precies
Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet zeggen???
 
Back
Naar boven