AndroidHealthClinic

Borst/biceps? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

memikey

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 feb 2006
Berichten
28
Waardering
0
Ik hoor de meeste altijd over biceps en rug
en borst en triceps...
Maar is het niet zo dat als je borst en biceps traint, dat je automatisch triceps pakt?
Als je die training erop traint en dan rug en triceps pakt, dan pak je bij de rug automatisch biceps mee...
dus pak je in 2 trainingen 2x biceps ( 1x intensief en 1x minder)
en 2x triceps (" " )
Of wat is het nadeel hierbij?
 
zo zie ik het ook, krijg je imo 2 keer een groeiprikkel per week, zonder overbelasting omdat je het maar 1 keer intensief pakt... zolang je het maar niet de dag achter elkaar doet... ben benieuwd hoe de mannen met kennis hier over denken
 
Zoals iedereen nu wel al weet pak ik borstspieren met triceps en rugspieren met biceps :cool:, voor dezelfde reden als je zegt, je traint ze immers vaak in combinatie.

In principe is er wel niets mis met biceps met borst te trainen en triceps met rug, zolang je maar goed eet en voldoende rust. Als je spieren niet genoeg rusten, riskeer je ze af te breken. Ik neem het zekere voor het onzekere :rolleyes:.

Heb zelf ook een vraagje voor mogelijke reply'ers:
Borstspieren samen met rugspieren, dat is toch wel totally not done, of wel?
 
YungOne zei:
Heb zelf ook een vraagje voor mogelijke reply'ers:
Borstspieren samen met rugspieren, dat is toch wel totally not done, of wel?


Dat doe ik elke training zo'n beetje....
 
YungOne zei:
Zoals iedereen nu wel al weet pak ik borstspieren met triceps en rugspieren met biceps :cool:, voor dezelfde reden als je zegt, je traint ze immers vaak in combinatie.

In principe is er wel niets mis met biceps met borst te trainen en triceps met rug, zolang je maar goed eet en voldoende rust. Als je spieren niet genoeg rusten, riskeer je ze af te breken. Ik neem het zekere voor het onzekere :rolleyes:.

Heb zelf ook een vraagje voor mogelijke reply'ers:
Borstspieren samen met rugspieren, dat is toch wel totally not done, of wel?

Borst-Rug kan zeker, maar ben er zelf geen voorstander van, omdat ik na borst me niet meer voor de volle 100% kan richten op rug en visa versa

On topic: je kunt het zo doen, maar idd is het niet verstandig om twee dagen achter elkaar te doen. Ligt er ook aan hoevaak en wanneer je de andere spiergroepen wilt trainen
 
UB/LB pak je ook gewoon borst en rug samen.
Dus zijn er wel meer die dat doen.

Ik zou zelf ook voor de optie borst biceps gaan, boven borst triceps.
Komt voornamelijk omdat ik graag zwaar train, en zo ben ik nog redelijk sterk in de biceps als ik borst heb gedaan, en andersom is dat gewoon minder.
 
je kunt borst en rug het beste in een vorm van supersets doen, dus eerst een borstoefening, rugoefening, borstoefening, rugoefening enz...

en ik vind dat je na zoveel weken het moet afwisselen als je borst en biceps traint en rug en triceps traint...
 
En pak eens voor een tijdje;

Borst-biceps
schouders-triceps ( of rug -triceps )

dat je met borst zwaar je triceps pakt is ook helemaal niet zo...

Met borst pak je tijdens je '' gaan klaar liggen voor je press en je dumbbells van de grond afhalen '' ook je biceps dus...

En inderdaad wanneer je een grote groep combineert met een andere ( redelijk ) grote groep; bijv. borst/rug is denk alleen een superset schema fijn...
 
Borst - Rug en dan armen op een aparte dag

werkt bij mij iig stukken beter dan

Borst - Triceps / Rug - Biceps

Voor jezelf kun je een aantal weken proberen of je vooruitgaat op een nieuw schema.
 
is het niet zo dat als je triceps en biceps samen traint dat het minder effect?
 
memikey zei:
is het niet zo dat als je triceps en biceps samen traint dat het minder effect?

Niet dat ik weet. Als je ze samen traint kun je dat wel mooi in supersetvorm doen
 
jah zo doe ik dat ook, biceps triceps biceps triceps biceps triceps
kun je in 1 x door :)
En heb je voor iedere bi of tricep oefening weer genoeg power om te knallen.
 
Demonsquad zei:
jah zo doe ik dat ook, biceps triceps biceps triceps biceps triceps
kun je in 1 x door :)
En heb je voor iedere bi of tricep oefening weer genoeg power om te knallen.

En dan op het einde loop je als het ware met twee dozen eieren onder je armen de gym uit....heelijk gevoel
 
2 grote spiergroepen trainen op 1 dag, veel te vermoeiend denk'k toch.
 
YungOne zei:
2 grote spiergroepen trainen op 1 dag, veel te vermoeiend denk'k toch.

Welke bedoel je?

Borst-Rug (valt wel mee, want borst is geen grote spiergroep)

tri-biceps (ook beide geen grote spiergroep)
 
Luukie23 zei:
Welke bedoel je?

Borst-Rug (valt wel mee, want borst is geen grote spiergroep)

tri-biceps (ook beide geen grote spiergroep)

volgens mij word de borst juist wel als grote spiergroep gerekend, ligt denk ik ook hoe groot je eigen borst het is maar hoe je er tegen aan kijkt(je eigen borst dan):D :D
 
jeremia zei:
volgens mij word de borst juist wel als grote spiergroep gerekend, ligt denk ik ook hoe groot je eigen borst het is maar hoe je er tegen aan kijkt(je eigen borst dan):D :D

borst is geen grote spiergroep
 
Denk dat ik hier over tijdje ook eens ga toepassen.

Het suppersetten
 
Jaccis zei:
Denk dat ik hier over tijdje ook eens ga toepassen.

Het suppersetten

Is echt lekker. Scheelt veel tijd en zorgt weer voor een nieuwe (groei)prikkel
 
Back
Naar boven