XXL Nutrition

Borst en vetbranden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

compela22

Cool Novice
Lid geworden
6 aug 2011
Berichten
85
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
84kg
Beste bb'ers

ik ben nieuw op dit forum en ik ben ook pas begonnen met fitnessen.
Ik fitness nu ongeveer een 3 weken.
Mijn gewicht is 79 80 kilo en ben 1m 80


Mijn probleem is mijn borsten, zoals jullie op de foto's kunnen zien heb ik misvormde borsten. Mijn tepels wijzen naar buiten, dit heeft te maken in onze familie(erfelijk) mijn vader en mn ooms hebben het ook terwijl ze raar genoeg dun zijn. Ik ben naar de dokter gegaan en wat echo foto's laten nemen en wat blijkt, overtollig vetweefsel.

Operatie wil ik niet, ik wil dit probleem zelf oplossen en hard voor werken
Strakke t-shirt kan ik helaas niet aan wegens schaamte, mijn tepels (punt vorming) steken opvallend uit. Terwijl de bovenkant van mijn borstkas wel hard is.

(Ik heb vroeger toen ik 15 was tot me 17 aan fitness gedaan, nooit borst getraind en nu 5 jaar later wat aangekomen)

Mijn vraag is welke oefeningen/trainingen kan ik het beste doen?
Kunnen jullie duidelijke informatie geven, liefst met plaatjes als het kan maar uitleg zelf waardeer ik enorm!

DSCF0sss243 2.jpg


DSCF0239.jpg


DSCFss0240.jpg
 
Als je nu puur naar de borst kijkt (laat ik andere spiergroepen even buiten beschouwing) dan kun je deze op meerdere manieren aanpakken;

week 1;

Schuin bankdrukken

vlak dumbbell drukken

dumbbell flye

cable cross

week 2; (afwisselen per week)

vlak bankdrukken

schuin dumbbell drukken / opdrukken (superset)

Machine press

cable cross




je hebt een methode genaamd FST-7. dat gaat als volgt;

7 sets, 15 reps per set, max. 30 seconden rust tussendoor. dit vergroot de bloed doorstroom door de spieren. (je hebt het gevoel alsof je bent aan het 'oppompen')

alle andere oefeningen 3-4 sets van 12-8 herhalingen (piramide stijl)

:cool:hoop dat je er wat aan hebt! hard werken!
succes!
 
Laatst bewerkt:
de cable cross of de dumbbell flye zijn oefeningen met de nadruk op de binnenkant borst.

Je kunt het nu nog weghalen, voordat iedereen erop gaat reageren.
 
Je kunt het nu nog weghalen, voordat iedereen erop gaat reageren.
+1

OT: ik raad je een schema als rippetoe of [Link niet meer beschikbaar] aan.
Doe ik ook, en heb ook al gelezen over mensen die er veel mee zijn afgevallen.
Ik denk dat daar het probleem ligt, als je vetpercentage naar beneden gaat gaan, gaan je 'borsten' (weet niet goed hoe ik het anders moet noemen) weg gaan.
En misschien je voeding een beetje aanpassen.
 
Lijkt me gyno.
Als ze het krijgen als neveneffect van anabolica nemen ze een kuur om het tegen te gaan.
Weet niet of het bij jouw zou werken maar als je niet wilt opereren is het misschien wel het proberen waard.
 
als je je vetpercentage flink gaat verlagen trekt het wel bij. Zo niet dan is het waarschijnlijk gyno.

Begin met het maken van een trainingsschema. Rippetoe/stronglifts/fullbody en dit dan 3x per week in combinatie met 30-45 min cardio (cardio na krachttraining)

Maak een voedingsschemahoog in eiwit en ga qua kcals wat onder je behoefte zitten.

Succes!
 
je vetpercentage is te hoog, en je spiermassa te klein. Daarnaast zal het ook veroorzaakt worden door deels genetische aanleg voor vetophoping rond je borst.

Ga gezond eten (volg een cut voedingsschemaof op onderhoud), train hard en zwaar en doe er wat lichte cardio naast. Combinatie van vet verliezen en spiermassa opbouwen zal ertoe lijden dat je borsten heel wat minder worden!
 
je vetpercentage is te hoog, en je spiermassa te klein. Daarnaast zal het ook veroorzaakt worden door deels genetische aanleg voor vetophoping rond je borst.

Ga gezond eten (volg een cut voedingsschemaof op onderhoud), train hard en zwaar en doe er wat lichte cardio naast. Combinatie van vet verliezen en spiermassa opbouwen zal ertoe lijden dat je borsten heel wat minder worden!

+1

Plaatselijk vet verbranden is niet mogelijk. Daal dus in vetpercentage in het algemeen door beter te eten en krachttraining met als volgt wat cardio.

Je hebt misschien ook wel gynecomastia. Geen zorgen, hebben er veel.

Verder is het normaal bij een hoog vetpercentage dat het vet aan de onderkant borst meer is dan bij de bovenkant. ( Volgens mij worden erbij vetpercentage metingen ook altijd de onderkant borst gepakt? )
 
op me eten let ik goed op, vooral de laatste 3 weken.

ik doe altijd enkel kracht trainingen van me bovenkant lijf.

ik zal voortaan na de krachttraining ook nog eens cardio doe.

Heb je enkele tips welke borstoefeningen me enorm zullen helpen?

bankdrukken weet ik al maar als je er een paar kunt opnoemen kan ik het goed gebruiken tijdens mijn trainingen, met o.a dumbbells stangen enz enz
 
Op je eten letten betekent niet dat je gezond bezig bent. Veel mensen verstaan onder "letten op eten" geen snacks meer eten en idiote lage hoeveelheden kcal binnenkrijgen.

Wat je wilt doen is laag in koolhydraten gaan zitten hoog in eiwit (2x bodyweight of meer) en gezonde! vetten eten.

Bereken verder je onderhoud ( harry benedict methode werkt prima) en ga er 500 kcal onder zitten. Hiermee zul je aanzienlij kwat vet verliezen icm met een goed KT/cardio schema en een miniem verlies aan spier bewerkstelligen.

Het vraagt veel discipline maar zo te horen kan je dat opbrengen. Als je laag in vet % zit en het zit er ngo steeds dan vrees ik dat het erfelijke gyno is.
 
Op je eten letten betekent niet dat je gezond bezig bent. Veel mensen verstaan onder "letten op eten" geen snacks meer eten en idiote lage hoeveelheden kcal binnenkrijgen.

Wat je wilt doen is laag in koolhydraten gaan zitten hoog in eiwit (2x bodyweight of meer) en gezonde! vetten eten.

Bereken verder je onderhoud ( harry benedict methode werkt prima) en ga er 500 kcal onder zitten. Hiermee zul je aanzienlij kwat vet verliezen icm met een goed KT/cardio schema en een miniem verlies aan spier bewerkstelligen.

Het vraagt veel discipline maar zo te horen kan je dat opbrengen. Als je laag in vet % zit en het zit er ngo steeds dan vrees ik dat het erfelijke gyno is.

jaa ik snap ongeveer wat je bedoeld...

ik heb op deze site de berekeningen gedaan

http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html

in het midden zie je harry benedict methode,

Gewicht is 83
lengte is 1.78
leeftijd is 22
activiteiten niveau is 3 ( 3a 5 dagen in week kracht/cardio trainingen)
BMR is 1862
en dan staat er bij onderhoud 1646

wat word er bedoeld met onderhoud?
moet ik nu 500 calo. onder de onderhoud zitten?

ik weet dat bmr de benodigde calo. is in een totale rust

tnx ik word al wijzer hoop ik :D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Beter train je ook je benen. Verbrand je ook heel wat Kcal mee en het hoort gewoon bij een krachttraining schema.

Met benen trainen bedoel ik geen cardio, maar squats/lunges/leg press/leg extensions.

Voor alle basisoefeningen voor alle spiergroepen, kijk deze website eens door:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Als je niet weet welke spier wat is, google.
 
Beter train je ook je benen. Verbrand je ook heel wat Kcal mee en het hoort gewoon bij een krachttraining schema.

Met benen trainen bedoel ik geen cardio, maar squats/lunges/leg press/leg extensions.

Voor alle basisoefeningen voor alle spiergroepen, kijk deze website eens door:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Als je niet weet welke spier wat is, google.


woowww dit is een goeie site, je ziet hoe de training moet gebeuren en ook kun je zien welke spier je ermee traint

hartstikke bedankt Chipmunks ;)
 
Origineel gepost door themanager55
Op je eten letten betekent niet dat je gezond bezig bent. Veel mensen verstaan onder "letten op eten" geen snacks meer eten en idiote lage hoeveelheden kcal binnenkrijgen.

Wat je wilt doen is laag in koolhydraten gaan zitten hoog in eiwit (2x bodyweight of meer) en gezonde! vetten eten.

Bereken verder je onderhoud ( harry benedict methode werkt prima) en ga er 500 kcal onder zitten. Hiermee zul je aanzienlij kwat vet verliezen icm met een goed KT/cardio schema en een miniem verlies aan spier bewerkstelligen.

Het vraagt veel discipline maar zo te horen kan je dat opbrengen. Als je laag in vet % zit en het zit er ngo steeds dan vrees ik dat het erfelijke gyno is.


------------------

jaa ik snap ongeveer wat je bedoeld...

ik heb op deze site de berekeningen gedaan

http://www.giantpt.com/voeding-gewic...ebehoefte.html

in het midden zie je harry benedict methode,

Gewicht is 83
lengte is 1.78
leeftijd is 22
activiteiten niveau is 3 ( 3a 5 dagen in week kracht/cardio trainingen)
BMR is 1862
en dan staat er bij onderhoud 1646

wat word er bedoeld met onderhoud?
moet ik nu 500 calo. onder de onderhoud zitten?

ik weet dat bmr de benodigde calo. is in een totale rust

tnx ik word al wijzer hoop ik
 
Laatst bewerkt:
Ga alsjeblieft niet 500 cal onder die onderhoud zitten...
1646 - 500 = 1146 cal...

Niet echt realistisch. Ik ben zelf geen groot fan van die formule, het geeft echt maar een kleine indicatie.

Ik hou zelf gewoon per week bij hoeveel ik aankom en wat ik nu precies gegeten heb. Op een gegeven moment weet je wel wat je moet eten om zo veel mogelijk eiwitten binnen te krijgen en toch je huidige vet percentage te behouden. Kijk bij ALLES wat je eet, achter op de verpakking van hoeveel er van elke bouwstof erin zit. Sommige mensen zijn naïef en denken dat zodra ze op een verpakking zien staan -70% vet ( Lays oven baked chips bijvoorbeeld ), dat ze hier goed aan doen om deze te eten.

Ga niet sterven van de honger. Ga GOED eten en train hard. Je bent net pas bezig dus ik denk dat de voeding die je momenteel binnen krijgt slecht is. Dingen als frisdranken, snoep, chips, slecht avondeten (junkfood o.a. ), etc. vervangt door kip, magere kwark, magere melk, eieren ( voor jou eigeel eruit op 't moment, zit veel vet in ), water, aardappelen, groente, vis etc. dat je al veel veranderingen aan je lichaam zal merken.

Elk lichaam is anders. Je kunt dus niet even met een formule uitrekenen hoe het nu precies zit en naar de voeding van iemand anders kijken en binnen 1 dag weten wat je te doen staat. Kijk gewoon hoe je lichaam reageert op bepaalde voeding.

Gemiddelde man met een gemiddeld postuur mag zo'n 2200 Kcal per dag hebben. Ga rond de 2000kcal zitten en neem zoveel mogelijk eiwitten in en vermijd vetten en koolhydraten. Kijk na 2 weken of het de goede kant op gaat. Ga niet elke dag op de weegschaal staan, dit geeft je een verkeerd beeld en het maakt je helemaal gek.

Na je kracht training 30 min cardio. Zorg ervoor dat je water drinkt en van te voren voldoende eiwitten hebt ingenomen.

Eventueel kun je Whey proteine shakes kopen. Deze zitten hoog in eiwitten ( Whey eiwitten, de beste soort eiwitten die je kunt hebben ) en laag in kcal, kh, etc. Prima maaltijd vervanger.
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf heb al 3 weken geen junkfood, chips , frisdrank gedronken of gegeten
ik ben zeer streng qua eten over me zelf, discipline

Als ik voel dat ik honger begin te krijgen, neem ik een gekookte ei (zonder dat gele natuurlijk) en daarachter een sneetje boterham met kipfilet.

Ik zelf heb niet echt een eetschema met tijden enzo

Wanneer ik voel dat ik honger heb grijp ik naar iets gezond of iets met veel eiwit en weinig calorien.

Ik ben nu een maand aan het trainen, voornamelijk me armen en schouders en rug. Borst afentoe met apparaten.

Bij de afloop van een training voel ik me armen enorm aangespannen oftewel opgepompt, voelt hard aan maar voelt ook raar aan. Aan de andere kant is ook wel een lekker gevoel. na een half uurtje of driekwartier is het gevoel van opgepompt weg ..

Ik gebruik nu Isolaat Perfection van bodyenfit. 100 gram dosering bevat 89,4 eiwit en 1 gram vet met 4.1 koolhydraten.ik neem 40 gram morgens 40 gram voor het training en 40 gram na het training. 120 gram aan eiwit perdag plus het eten dat ik eet. na het trainen neem ik nog een essential aminozuur stack van xxl ook tijdens me training

Ik ben serieus bezig met dit en wil echt absoluut af van dat vet op me borsten.

Ik ga vanaf morgen hardcore bezig zijn met me borsten benen armen .. full body training dus maar meer gefocust zijn op me borsttrainingen.

en natuurlijk de cardios niet vergeten,, word veeeel rennen fietsen komende maanden :D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo een fan van al die poederkes en repen en wat is het al. Ik zeg niet dat ze niet helpen, maar je kan alles ook doen zonder ze te nemen en toch nog van alles de juiste voedingstoffen binnen te hebben. Maar als je ze wilt nemen is dat jou keuze, maar ik heb al mensen zien vermageren zonder dat en dat bespaart je wel wat geld.

Dat terzijde, raad ik je een full body schema aan als stronglifts of rippetoe. Dit doe je 3x in de week. Dus geen 4x of 5x maar maximum 3x. 2x kan ook als je weinig tijd hebt. Meer is niet altijd beter!!!

Van voeding heb ik minder verstand, het enigste wat ik weet, en wat ook wel juist zal zijn, is als je minder calorieën opneemt dan je verbruikt kun je niets anders dan vet verliezen. Ik denk wel dat je ergens een fout hebt gemaakt bij je berekeningen want 1600 kcal per dag ilijkt mij gewoon te weinig voor iemand van jou grootte en gewicht.

Lees misschien eens het gratis e-book van stronglifts of Starting Strength van Mark Rippetoe. Daar staat er veel in dat je zal helpen. En het is al bewezen dat het werkt.

En nog een laatste: blijf weg van de machines, die zijn niet goed. Gebruik free weights zoals barbells en dumbbells!
 
Jaaaa hoor

net terug van fitness

uurtje krachttraining , full body

vervolgens 20 minuten fietsen, 205 calorie verbrand

enorm gezweet !! wat me opviel was dat de voorkant van me tshirt (borst) veel gezweet heeft en achterkant rug, ook me schouder gedeelte was nat van zweet.

ik ben kapot, draaierig en heel me lichaam trilt :D
strax me eiwit shake innemen en uitrusten en goed eten
 
Back
Naar boven