Fitness Seller

Borst, foute techniek?

Bezoekers in dit topic

Slegers

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Goedenavond allemaal

Ik ben sinds begin dit jaar bezig met fitness en ben ondertussen al wel wat 'sterker en breder' geworden. Maar ik heb problemen met m'n borst. M'n borst loopt achter t.o.v. van de rest en daarnaast voel ik ook helemaal niet veel als ik m'n borst train.

Deze oefeningen doe ik nu voor m'n borst.

Bench press opwarmen
Bench press --> voel ik wel in borst maar niet overdreven
Incline press --> voel ik HEEL soms in borst voor de rest vooral in triceps
Fly's --> Niets in borst vooral achteraan schouders
Peck deck--> voel ik wel

kan iemand me helpen? ligt dit aan mij, doe ik iets fout...?

dankuwel!

Doe je ook flat dumbbell press?

Ikzelf merk erg dat als ik incline press en flyes doe, ik vooral mijn armen en schouders voel als ik deze al heb getraind. Enig idee of dat het kan zijn? Flat press voel je over het algemeen meer op je borst. Bench press niet specifiek omdat het een compound oefening is.

Misschien dat iemand je meer kan vertellen, kan ook zijn dat je triceps en schouders achterlopen op kracht en/of uithoudingsvermogen?

• Topic Starter Topic Starter
Doe je ook flat dumbbell press?

Ikzelf merk erg dat als ik incline press en flyes doe, ik vooral mijn armen en schouders voel als ik deze al heb getraind. Enig idee of dat het kan zijn? Flat press voel je over het algemeen meer op je borst. Bench press niet specifiek omdat het een compound oefening is.

Misschien dat iemand je meer kan vertellen, kan ook zijn dat je triceps en schouders achterlopen op kracht en/of uithoudingsvermogen?

dat denk ik niet want borst loopt achter op rest denk ik...

ik gebruik vooral ook dumbels voor borst en ook bench

Goedenavond allemaal

Ik ben sinds begin dit jaar bezig met fitness en ben ondertussen al wel wat 'sterker en breder' geworden. Maar ik heb problemen met m'n borst. M'n borst loopt achter t.o.v. van de rest en daarnaast voel ik ook helemaal niet veel als ik m'n borst train.

Deze oefeningen doe ik nu voor m'n borst.

Bench press opwarmen
Bench press --> voel ik wel in borst maar niet overdreven
Incline press --> voel ik HEEL soms in borst voor de rest vooral in triceps
Fly's --> Niets in borst vooral achteraan schouders
Peck deck--> voel ik wel

kan iemand me helpen? ligt dit aan mij, doe ik iets fout...?

dankuwel!

Probeer eens een machine press, ik garandeer je dat je je borst gaat voelen.
Voor de rest inderdaad de rest van de adviezen hier opvolgen.

Decline benchpress!
Heb hetzelfde probleem en decline benchpress is de eerste borstoefening waar ik echt bewust mijn borstspier bij aanspan, zeker het proberen waard.

Je spier die je traint -.-'
Dus ook bij benchpress borst aanspannen en niet alleen bij decline bench press zoals jij laat lijken dat je doet.

Probeer het bij elke borst-oefening, ik voel dat het goed lukt bij decline.
Ik hoop dat je tevreden bent met deze nauwkeurige uitleg van mijn eerdere post.
:')

Ik voel ook nooit me t**ten.

Ik denk dat de borstspier één van de moeilijkste spieren is om die zogenaamde "mind-muscle connection" te krijgen.

Maar als je je borst niet voelt na Fly's is wel vreemd.... Probeer eens cable crossovers

Doe je fly's flat op een bankje, of zittend in een machine?

Gisteren had ik mn borst getraind en merk vandaag toch dat ie lichtjes stijf is... Zou dit dan komen door de 2 Oef. Die ik wel voel in mn bordt ? Of voel ik die andere gewoon niet zo hard tijdens de Oef. Maar doe ik ze wel goed?

Spieren groeien tijdens je rust dus wat wat je voelt tijdens je training zegt niet veel.

Terug
Naar boven