- Lid geworden
- 3 nov 2002
Mijn borst groeit niet echt...
hoe kan ik dit verbeteren?
hoe kan ik dit verbeteren?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web -app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie vereist momenteel toegang tot de site met behulp van de ingebouwde safari-browser.
Originally posted by Alessandro
Mijns inziens kun je niet teveel herhalingen doen voor een spiergroep in een training, Ilya. Dus 12 sets hoeft op zich niet teveel te zijn.
Je moet je schema niet basseren op de duur van een training maar naar de intensiteit en het volume. Blijven trainen tot je geen rep meer kan vind ik ook wat raar uitgedrukt, train gewoon je schema af, zo zwaar mogelijk en train per keer niet langer dan 45 tot 60 min.Daar bedoel ik dus mee dat je de borst bv kunt trainen tot je er gewoon geen rep meer mee kunt doen. Ik de praktijk ligt dat punt volgens mij na een half uur.
Maximaal 2 groepen per training en elke week ongeveer 1x voor elke groep.Je moet alleen oppassen dat je niet teveel andere spieren gaat trainen in de rest v/d training en je moet die spier vervolgens ruimschoots de kans geven om te herstellen.
3 oef, 3-4 sets per oef meer heb je echt niet nodig.Ik doe meestal 2 drukoefeningen en dan vul ik nog een aantal sets van een paar andere, fly-achtige oefeningen toe, tot de borstspier leeg is.
Als we het over borst hebben, nooit meer dan 10 reps voor je work set, beter nog 8 reps.Je moet natuurlijk wel intensief genoeg trainen, dus je effectieve sets mogen nooit uit meer dan 12 reps bestaan. Probleem is dat een beperkter aantal sets met hoge intensiteit vaak ook niet genoeg is om die spiervezels echt aan te zetten tot groei, maar dat kan misschien ook verschillen van lichaamstype tot lichaamstype.![]()