XXL Nutrition

Borst loopt achter

Bezoekers in dit topic

Max1995

Novice
Lid geworden
25 okt 2014
Berichten
26
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
80kg
Beste lezer,

Al ongeveer 2 jaar ga ik 4 dagen per week naar de sportschool. 1 Jaar heb ik dit niet super aangepakt, omdat deze sportschool niet genoeg voorzieningen had. Nu zit ik echter een half jaar bij een uitgebreidere sportschool en hier groei ik hard. Mijn armen, schouders, rug en benen groeien goed. Alleen blijft mijn borst helaas achter. Mijn borst groeit wel, maar zo ontiegelijk langzaam. Daarom vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen met tips?


Even wat info:
Jongen
18 jaar
75 Kg
1.96m

Eet / drink patroon:
Ontbijt: Schaal brinta - een stuk fruit - glas melk
tussenmaaltijd: Sultana koek- 2 boterhammen met kipfilet - Flesje water
tussendemiddag: 2 boterhammen met kaas - ontbijtkoek - 2 tomaten - Flesje ijsthee
's middags: 1 boterham met kipsatesalade - glas water - glas ijsthee
Avondeten: Wat de pot schaft - glas water
's Avonds: kop koffie - 2 glazen ijsthee

Bij een trainingsdag drink ik een shake na het trainen

Train schema:
Dag 1: Borst, rug, schouders
Dag 2: Benen, armen
Dag 3: Borst, rug, schouders
Dag 4: Benen, armen

Mijn borst deel bestaat uit:
Incline Dumbbell Press - 4 setjes van 8x
Press(Apparaat) - 4 setjes van 8x
De cable crossover - 4 setjes van 8x
Fly - 4 setjes van 8x
Decline Dumbbell Bench Press - 4 setjes va 8x

Ik hoop dat jullie kunnen helpen?
 
Je eet als een meisje van 6 jaar, en je training slaat nergens op.
Borst doe je 2x per week, daar is niks mis mee, maar 5 oefeningen van 4 sets per keer is 40 sets.
Breng dat terug naar 2 oefeningen, 2x per week.
En lees eens in over upperbody/lowerbody split.
 
Welkom!

Ik mag toch niet hopen dat je die 5 oefeningen voor borst 2 x per week doet?? Die 5 oefeningen van elk 4 setjes zijn al 20 setjes. Dat is al teveel op weekbasis. Meer is niet beter.

Je eet trouwens ook veel te weinig, maak dat eerst maar eens op orde.
 
Je eet als een meisje van 6 jaar, en je training slaat nergens op.
Borst doe je 2x per week, daar is niks mis mee, maar 5 oefeningen van 4 sets per keer is 40 sets.
Breng dat terug naar 2 oefeningen, 2x per week.
En lees eens in over upperbody/lowerbody split.
Wat zou je verbeteren qua eten dan?
Daarnaast is 2 oefeningen toch veel te weinig op de borstspier "kapot" te maken voor groei?
Mij leek het dat ik hem zo ver mogelijk moet afbreken voor maximale groei?

---------- Toegevoegd om 12:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

Welkom!

Ik mag toch niet hopen dat je die 5 oefeningen voor borst 2 x per week doet?? Die 5 oefeningen van elk 4 setjes zijn al 20 setjes. Dat is al teveel op weekbasis. Meer is niet beter.

Je eet trouwens ook veel te weinig, maak dat eerst maar eens op orde.
Dehaantje,
Kan je me misschien advies geven wat ik qua borst per week moet doen als ik het per week 2 keer doe.
De trainer van mijn sportschool, begon eerst over 3 oefeningen per keer: Incline Dumbbell Press - 4 setjes van 8x, Press(Apparaat) - 4 setjes van 8x, Fly - 4 setjes van 8x. Dit dus keer 2 omdat ik 2 keer borst doe per week.
 
Wat zou je verbeteren qua eten dan?
Daarnaast is 2 oefeningen toch veel te weinig op de borstspier "kapot" te maken voor groei?
Mij leek het dat ik hem zo ver mogelijk moet afbreken voor maximale groei?

Ik zou die suikerdrankjes zoals icetea eruit gooien. In de plaats daarvan melk drinken.
En gewoon vooral meer eten, veel pindakaas doet ook wonderen.
Hou bij hoeveel kcal je per dag binnenkrijgt met een app zoals Myfitnesspal.

2 Oefeningen is zat voor 2x per week. Dat 'helemaal kapot' maken is nergens voor nodig.
 
Hoe kan je ooit hard groeien als je zo weinig eet?

Vraag ik me dan af...
 
Welkom!

Zoals al gezegd is moet je meer eten. Heb je daar moeite mee, vervang dan in ieder geval al het water dat je drinkt door melk om zo je calorie inname te verhogen. 3 glazen en een flesje water zal ongeveer een liter zijn, en een liter melk bevat behoorlijk wat calorien die je spieropbouw ten goede komen :) Ook 's avonds voor het slapen gaan een bak kwark eten zal helpen.

Succes!
 
Jammer dat je er nu pas mee komt, maar inderdaad veel meer eten
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga sowieso meer eten! Daarnaast ga ik meer melk drinken. De kwark tussendoor deed ik trouwens al wel.
Daarnaast ga ik de oefeningen minderen, maar hier had ik nog een vraag over. Wanneer iemand 1x per week borst doet, zal hij/zij toch ook meer dan 4 oefeningen doen? En twee per keer betekend nu 4 in de week..
 
ik zou je trainingschema aanpassen
 
1m96 75kg
dit zijn stats van een heel mager persoon die niet traint (no offence). je borst loop niet achter omdat je gewoon nog VEEL te weinig massa hebt op je hele lichaam.

ETEN!!
 
Hoe zouden jullie borst trainen als jullie mij waren? 2X de week........? Welke oefeningen en hoevaak?
 
Hoe zouden jullie borst trainen als jullie mij waren? 2X de week........? Welke oefeningen en hoevaak?

ik zou een UB/LB split doen

en dan op UB:
dag 1: BB bench press, BB row, Incline DB, face pulls, lateral raises, cable fly
dag 2: BB bench press, Chin ups, BB overhead press, lat pull down, curls
 
Laatst bewerkt:
Buiten je niet al te goede training-en eetschema's(subtiel gezegd) heb ik zo'n vaag vermoeden dat het ook aan de uitvoering van de oefeningen ligt.
Daar valt meestal nog meer eer te behalen dan met een ander schema.
 
1 je eet te weinig probeer op zijn minst een groot bord brinta + 8 a 10broodjes te eten met kipfilet en of kalkoen
verder de kans is dat je ook veel suikers binnen krijgt... wat je verbranding bij sommige mensen versneld(te actieve bijnierschors) en je gewichtstoename verminderd!
2 teveel op je borst hameren verbrand je eerder mee dan je opbouwd... zorg dat je eerst daadwerkelijk je borst voelt bij je uitvoering en niet bijv je schouders... wat bij mij goed werkt is incline bench press en dumbell presses als je die goed uitvoerd zal je borst daarna trillen dat ie niet meer kan en dan doe je het goed.
3 als je gewoon snel veel massa erbij wilt kan je beter stronglift doen en serieus veel eten en dan volgend jaar in april omschakelen naar een split schema om alles droog te pompen met supersets.
 
Je borst zou nooit ontwikkelen als je eet als een klein meisje.
Verder loopt niet alleen je borst achter met zulke stats, alles loopt achter.
Maar maak je niet druk als je begint met eten dan wordt je snel groter. Waaronder je borst ;)
 
1 je eet te weinig probeer op zijn minst een groot bord brinta + 8 a 10broodjes te eten met kipfilet en of kalkoen
verder de kans is dat je ook veel suikers binnen krijgt... wat je verbranding bij sommige mensen versneld(te actieve bijnierschors) en je gewichtstoename verminderd!
2 teveel op je borst hameren verbrand je eerder mee dan je opbouwd... zorg dat je eerst daadwerkelijk je borst voelt bij je uitvoering en niet bijv je schouders... wat bij mij goed werkt is incline bench press en dumbell presses als je die goed uitvoerd zal je borst daarna trillen dat ie niet meer kan en dan doe je het goed.
3 als je gewoon snel veel massa erbij wilt kan je beter stronglift doen en serieus veel eten en dan volgend jaar in april omschakelen naar een split schema om alles droog te pompen met supersets.

Hou is op met je supersets. Dit is al de derde keer dat ik je onzin tegen kom.

Zou idd ook met een UB/LB aan de slag gaan en dan bijvoorbeeld voor borst oefeningen:

Dag 1: Bb bench press, incline dumbell press.
Dag 2: Incline bb bench press, flat dumbell flys.
 
Allemaal bedankt voor de antwoorden! Dit heeft me zeker tot inzichten gebracht. Mijn eerste dag goed eten is vandaag begonnen. Mijn plannen hierbij zijn een groter bord brinta, melk i.p.v. icetea, 8+ boterhammen per dag, waarvan de helpt kipfilet en de andere helft met pindakaas en kwark voor het slapen. Tussendoor drink ik ook zo vaak mogelijk water en na het trainen drink ik mijn shake.
Naast het eten heb ik ook een mooi trainingsschema gevonden. Inderdaad een upper-/lowerbody schema : http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/het-phul-schema

Zijn mijn plannen nu goed of zijn er nog meer tips?
 
Goed bezig!
Maar houdt wel ff in myfitnesspal bij hoeveel kcals je eet. Kom je na een week aan, laten zo. Kom je na een week niet aan, kcals verhogen.

Succes!
 
Goed bezig!
Maar houdt wel ff in myfitnesspal bij hoeveel kcals je eet. Kom je na een week aan, laten zo. Kom je na een week niet aan, kcals verhogen.

Succes!
Ik heb ook even berekend en mijn basisbehoefte ligt op 1920 kcal. Daarbij las ik dat je er 20 procent bij moet rekenen of af moet trekken. Het leek me dus dat ik aan de 2304 kcal moest vasthouden. Heb ik dit juist?
 
Back
Naar boven