Fitness Seller

Borst loopt achter

Bezoekers in dit topic

ninja25

Cool Novice
Lid geworden
25 jul 2016
Berichten
52
Waardering
5
Hallo mensen,

Ik ben van mening dat mijn borst achter begint te lopen..

Ik doe nu maandag: Bench, incline dumbell, fly's

Vrijdag: alleen bench


Het benchen doe ik meestal rond 5-6 herhalingen.

dumbell incline 8-10 herhalingen.

fly's 10-12 herhalingen.


Iemand tips? alvast bedankt:)

Groet,
 
Hallo mensen,

Ik ben van mening dat mijn borst achter begint te lopen..

Ik doe nu maandag: Bench, incline dumbell, fly's

Vrijdag: alleen bench


Het benchen doe ik meestal rond 5-6 herhalingen.

dumbell incline 8-10 herhalingen.

fly's 10-12 herhalingen.


Iemand tips? alvast bedankt:)

Groet,


Vrijdag naast bench press ook nog 2 borstgerichte oefeningen doen.

Bijvoorbeeld pecs gerichte dips 6- herhalingen en (als je schouders het aankunnen) de quillotine press 10-12 reps per set.
 
Begin met incline presses als 1e oefening, dat hielp bij mij iig.
 
Wat zijn je stats op de compounds?
Deadlift
Squat
Bench Press
(evt. Overhead Press)
 
harpep ik zat te denken aan een superset butterfly met pushup? nog extra bij de bench dan.

BB_

Deadlift 140 kg
squat 105 kg
bench 85 kg
 
Ik vind het zelf mooi als je zo'n duidelijke ronde rand aan de onderkant borst hebt.

Misschien eventueel decline benches? of zeggen jullie die helemaal niet doen, zie veel mensen decline bench niet doen.
 
Ik vind het zelf mooi als je zo'n duidelijke ronde rand aan de onderkant borst hebt.

Dat is genetisch bepaald, heb je dus zelf niet voor het zeggen.
Hoe meer je borst zich ontwikkelt, hoe meer alles zichtbaar wordt.

Misschien eventueel decline benches? of zeggen jullie die helemaal niet doen, zie veel mensen decline bench niet doen.

Harpep geeft hier een antwoord waar jij je voordeel mee kan doen
 
De verhouding Bench - Squat - Deadlift is prima, meestal wordt als richtlijn 1-1,5-2 aangegeven. Ik wijk hier enorm van af, is op zich ook niet per se erg, bij de een is de ene spiergroep soms van nature al meer ontwikkeld dan de ander.

Decline Bench is een prima oefening. Veel mensen hebben echter denk ik juist behoefte aan incline, omdat de bovenkant minder gedefinieerd is. 2x per week 3-4 borsttrainingen is zat, of je kunt 3x per week Full Body trainen. Wissel eens wat af met het aantal reps en/of probeer bij bankdrukken iedere week 2,5 kg te plussen.
 
Oke, bedankt voor jullie reacties.

Ik ga er een beetje mee spelen;) kijken wat goed uitpakt bij me.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
harpep ik zat te denken aan een superset butterfly met pushup? nog extra bij de bench dan.

Gaat je niet veel extra's opleveren vrees ik, daarom blijf ik bij mijn eerdere advies.

Belangrijk is ook, dat je -bewust- zoveel mogelijk probeert de focus te leggen op contractie van doelspiergroep in de oefeningen.
 
Back
Naar boven