Fitness Seller

Borst loopt deels te ver achter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DomiB

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 mrt 2018
Berichten
337
Waardering
279
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Dames en Heren van dit mooie forum. Toch even een vraagje. Ik train nu 3,5 jaar en ongeveer 5/6 dagen per week. Heb nu een LPP schema die ik aanhoud. Maaarrr, sinds dat ik begon merk ik gewoon dat mijn borst zwaar achterloopt met de rest. Het is niet persé storend(het is al beter geworden nadat ik wider grip ging gebruiken met bench/dumbells etc), maar het is toch echt een stoorzender. Daarnaast wat last van puffy nipples wat het ook niet beter maakt :punch:. Het kan zijn dat ik voorheen echt meer met mn triceps ging pushen, maar dit moet nu zo wel opgelost zijn verwacht ik. Daarnaast wil ik dus de focus gaan leggen op chest. Laatste 3 weken begonnen telkens met incline om mn bovenkant borst wat voller te maken zodat het ook wat "dikker" oogt. En daarnaast wat ook niet echt werkt is om mensen met een dikkere chest te zien die minder drukken dan ik.:hamer:

De vraag luid: Wat heeft jullie geholpen om meer mass te krijgen in je chest? Heeft iemand hetzelfde?

weeg: 83kg, 1.80cm, VP 12/13%.
bench: 85x5kg. Ooit eens 110kg gedrukt x2 toen ik 90 kg woog.
Borstomtrek: 99 cm vanuit "dikste punt".
 
Dames en Heren van dit mooie forum. Toch even een vraagje. Ik train nu 3,5 jaar en ongeveer 5/6 dagen per week. Heb nu een LPP schema die ik aanhoud. Maaarrr, sinds dat ik begon merk ik gewoon dat mijn borst zwaar achterloopt met de rest. Het is niet persé storend(het is al beter geworden nadat ik wider grip ging gebruiken met bench/dumbells etc), maar het is toch echt een stoorzender. Daarnaast wat last van puffy nipples wat het ook niet beter maakt :punch:. Het kan zijn dat ik voorheen echt meer met mn triceps ging pushen, maar dit moet nu zo wel opgelost zijn verwacht ik. Daarnaast wil ik dus de focus gaan leggen op chest. Laatste 3 weken begonnen telkens met incline om mn bovenkant borst wat voller te maken zodat het ook wat "dikker" oogt. En daarnaast wat ook niet echt werkt is om mensen met een dikkere chest te zien die minder drukken dan ik.:hamer:

De vraag luid: Wat heeft jullie geholpen om meer mass te krijgen in je chest? Heeft iemand hetzelfde?

weeg: 83kg, 1.80cm, VP 12/13%.
bench: 85x5kg. Ooit eens 110kg gedrukt x2 toen ik 90 kg woog.
Borstomtrek: 99 cm vanuit "dikste punt".

Extra oefeningen of sets toevoegen, zware compound afwisselen voornamelijk en je niet focussen op bovenkant of onderkant of whatever. (BP is voor mijn bouw en ROM gewoon niet ideaal voor het bouwen van een dikke chest, vaak vergeet men naar de houding te kijken van iemand zijn lichaam in rust, dit heeft ook effect op de uitvoering en natuurlijke ROM van elke oefening).

Voorheen deed ik jarenlang;

Bench 3x10
Pec Deck 3x10
Cable Fly 4x10

Tegenwoordig is het een van onderstaande;

Plate Loaded Chestpress 5-6x10
Pec Deck 4x10
Cable Fly 4x10

of

DB Chest Press 5-6x10
Pec Deck 4x10
Cable Fly 4x10

Het hoeft dus niet heel anders te zijn, bepaalde oefeningen niet meer doen en andere wel, omdat die een vrijere ROM hebben kan al een wereld van verschil zijn. Geef ze daarbovenop nog extra aandacht in extra sets/reps of een extra oefening en na een tijdje proberen/zoeken vind je wat voor jou het beste werkt :)
 
Extra oefeningen of sets toevoegen, zware compound afwisselen voornamelijk en je niet focussen op bovenkant of onderkant of whatever. (BP is voor mijn bouw en ROM gewoon niet ideaal voor het bouwen van een dikke chest, vaak vergeet men naar de houding te kijken van iemand zijn lichaam in rust, dit heeft ook effect op de uitvoering en natuurlijke ROM van elke oefening).

Voorheen deed ik jarenlang;

Bench 3x10
Pec Deck 3x10
Cable Fly 4x10

Tegenwoordig is het een van onderstaande;

Plate Loaded Chestpress 5-6x10
Pec Deck 4x10
Cable Fly 4x10

of

DB Chest Press 5-6x10
Pec Deck 4x10
Cable Fly 4x10

Het hoeft dus niet heel anders te zijn, bepaalde oefeningen niet meer doen en andere wel, omdat die een vrijere ROM hebben kan al een wereld van verschil zijn. Geef ze daarbovenop nog extra aandacht in extra sets/reps of een extra oefening en na een tijdje proberen/zoeken vind je wat voor jou het beste werkt :)

Thanks man! Ga ik proberen. Ben inderdaad nu van de barbell afgestapt. Laatste paar weken overgestapt op db's en kan beter aanpassen etc. Even houden zo dus,.
 
Knipsel.PNG
Even een fotootje ter vergelijking. Met goed licht en een kleine pump + geen puffy nips
 
Borst voorkant. Hoe fucking flat, wel trouwens low-carb diet en gefast getrained.

Kommaar op met dat commentaar. Sta btw wel achterover dus kan ook beetje daar aan liggen dat die flat is

Knipsel.PNG


Vonk Advies? haha..
 
Laatst bewerkt:
is toch prima in verhouding?
 
  • Like
Waarderingen: Pren
"Borst loopt deels te ver achter"

Misschien lopen de andere delen voor?
 
Ook naar mijn mening zie je er gewoon redelijk in verhouding uit, niks mis mee
 
niets mis mee
 
best aardig in verhouding, denk dat je net zoals de rest van ons iets te kritisch op jezelf bent :)
 
"Borst loopt deels te ver achter"

Misschien lopen de andere delen voor?


Zo kun je het ook zien inderdaad :hedbang:
Ook naar mijn mening zie je er gewoon redelijk in verhouding uit, niks mis mee

Dan zou 't voor mijn inzicht dus niet echt goed zijn. Gelukkig maar.
Enige wat er mis zou kunnen zijn is het beeld wat TS zelf heeft en/of creëert ..

Het blijft lastig :grumble:

best aardig in verhouding, denk dat je net zoals de rest van ons iets te kritisch op jezelf bent :)

Thanks, ja ik moet gewoon niet zo zeuren denk ik :punch:
 
Back
Naar boven