MuscleMeat

Borst met triceps of biceps?

Bezoekers in dit topic

Want2BHuge

Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Ik doe zelf altijd na de borst de triceps ,maar anderen op mijn sportschool doen de biceps na de borst.
Omdat ik op maandag met de borstoefeningen mijn triceps ook pak lijkt het me niet verstandig om de triceps op dinsdag te doen i.v.m. herstel. Om die reden doe ik mijn tricepsoefeningen na de borstoefeningen.

Mijn schema (verkort) is dus
maandag: borst - triceps
dinsdag: rug - biceps

Alternatief
maandag: borst - biceps
dinsdag: rug - triceps

Welke is beter?

Ik denk dat je niet 1,2,3 kunt zeggen wat bij wat moet. Iedereen doet het toch weer anders. De 1 vindt het fijn om zoals jij direct na de rug zijn biceps te doen. Ik vind dit niet fijn omdat mijn biceps dan al vol zitten en ik niet vol overgave mijn sets kan doen.

Feit blijft wel dat je bij rug ook je biceps pakt, en bij borst ook een beetje triceps.

Kijk gewoon wat je zelf fijn vindt trainen en kijk of er groei in zit en of je sterker wordt.

Succes

Dit is mijn schema:

Ma Schouders
Di Borst Biceps
Woe rust
Do Rug
Vrij of Zat Benen met triceps

Originally posted by Want2BHuge
Ik doe zelf altijd na de borst de triceps ,maar anderen op mijn sportschool doen de biceps na de borst.
Omdat ik op maandag met de borstoefeningen mijn triceps ook pak lijkt het me niet verstandig om de triceps op dinsdag te doen i.v.m. herstel. Om die reden doe ik mijn tricepsoefeningen na de borstoefeningen.

Mijn schema (verkort) is dus
maandag: borst - triceps
dinsdag: rug - biceps

Alternatief
maandag: borst - biceps
dinsdag: rug - triceps

Welke is beter?
Train je de rest van je lichaam niet?
Zou me armen bij een ander deel zetten, bijv buik of benen.

Ja als je de rest niet traint dan zou ik kiezen voor het alternatief. Of train je de rest ook?

Borst biceps
en dan een dag rust of 2

Rug triceps

Er staat tussen haakjes verkort, dus ik neem aan dat hij een verkort schema heeft gepost..

als ik mijn rug train heb ik echt geen behoefte meer om mijn biceps te trainen, yuk! ben ik echt helemaal naar de klote..

Originally posted by KaLe
als ik mijn rug train heb ik echt geen behoefte meer om mijn biceps te trainen, yuk! ben ik echt helemaal naar de klote..

idd bij m'n rug pak ik enkel nog 2 lichte oefeningen voor onderarmen zeker geen biceps of triceps!

Ik heb borst en biceps ook op dezelfde dag staan.

Ik merk alleen wel dat wanneer ik voor de borst 4 zware setjes flyes achter de rug heb (mooie woordspeling :D), dat ik dan wat minder zwaar kan met de biceps. Dit zal te maken hebben met het feit dat je biceps stabilisators zijn tijdens de flyes.

Ik blijf het moelijk vinden, je kan je triceps niet optimaal trainen na je borst maar je mag ze ook weer niet te veel belasten in een week omdat je dan weer kans hebt dat je groei beperkt wordt zeker als je voeding niet goed in elkaar steekt. Dus ja erg moeilijk is het maar je moet gewoon kijken wat voor jouw het best is dus op je gevoel afgaan

Mijn schema is nu
Maandag – Borst triceps
Dinsdag –rug biceps
Woensdag- schouders
Donderdag - benen
Vrijdag – borst
Zaterdag(als ik kan) - rug

Ik heb de borst en de rug er 2 keer in staan omdat ik merk dat ze dan sneller groeien dan 1 keer per week. Als ik de biceps op een andere dag wil trainen als de rug en de triceps op een andere dag dan de borst zou het er zo uit komen te zien.
Wat vinden jullie van dit schema?

Maandag – Borst
Dinsdag –rug schouders
Woensdag- triceps
Donderdag - benen biceps
Vrijdag – borst
Zaterdag(als ik kan) – alleen rug

Als ik dan bv op zaterdag niet zou kunnen verplaats ik de biceps van donderdag naar vrijdag

Ik ondervind altijd veel spierpijn, dus als ik mijn borst met biceps train en enkele dagen later mijn rug moet doen. Dan zijn mijn biceps nog te zwak. Of ik voel ze dan zeer snel weer.
Dus ik train altijd mijn borst en triceps samen.
Maar zoals iedereen al zegt. Gewoon doen waarbij jij je goed voelt.

jopie

Mijn schema is als volgt:

MA: borst + biceps
DI: benen + kuiten
WO: rug
DO: schouders + triceps + kuiten

Dit schema vind ik erg fijn werken en nagenoeg de hele week spierpijn.

Originally posted by Want2BHuge
Mijn schema is nu
Maandag – Borst triceps
Dinsdag –rug biceps
Woensdag- schouders
Donderdag - benen
Vrijdag – borst

Ik heb de borst en de rug er 2 keer in staan omdat ik merk dat ze dan sneller groeien dan 1 keer per week. Als ik de biceps op een andere dag wil trainen als de rug en de triceps op een andere dag dan de borst zou het er zo uit komen te zien.
Wat vinden jullie van dit schema?

Maandag – Borst
Dinsdag –rug schouders
Woensdag- triceps
Donderdag - benen biceps
Vrijdag – borst

Als ik dan bv op zaterdag niet zou kunnen verplaats ik de biceps van donderdag naar vrijdag

Persoonlijk zou ik voor de triceps niet een hele dag uittrekken, omdat je triceps in vele andere oefeningen passief meewerkt. 3 sets voor de tri vind ik meer dan genoeg...

Mijn schema is nu
Maandag – Borst triceps
Dinsdag –rug biceps
Woensdag- schouders
Donderdag - benen
Vrijdag – borst

en nu
Maandag – Borst
Dinsdag –rug schouders
Woensdag- triceps
Donderdag - benen biceps
Vrijdag – borst

en de rug dan die je op zaterdag had gepland?

zou t volgende overwegen:
Maandag – Borst
Dinsdag –rug
Woensdag- schouders triceps
Donderdag - benen (genoeg voor een training)
Vrijdag – borst biceps

en evnetueel die zaterdag er uit houden, maar ja..als jij aangeeft dat t werkt voor je..wie ben ik dan om je tegen te houden..maar ik hou zelf leiver van regelmaat en dat ik weet waar ik aan toe ben en mij eigen daar naar toe werk ipv te schuiven en zo

wat zie ik weer een hoop flut-schema's rondvliegen hier zeg hey.... holy shit... :no:

Want2BHuge die volgens mij aan het overtrainen is...

Bram die na een training schouders de volgende dag borst doet... (lekker handig voor je triceps... NOT)

Medus@ die 4 dagen achter elkaar traint, zonder rust ertussen en vervolgens 3 dagen niks doet...

maar goed, dit is mijn mening...

Sowieso vind ik dat je je benen ZWAAR moet trainen, het liefst 1 aparte training ervoor nemen... als je training zwaar genoeg is, zul je echt niet nog even een paar andere spiergroepen zwaar kunnen pakken.

Ik doe zelf benen+kuiten... en daarna ben ik zowat dood!!!!

Originally posted by kingnbajam
wat zie ik weer een hoop flut-schema's rondvliegen hier zeg hey.... holy shit... :no:

Want2BHuge die volgens mij aan het overtrainen is...

Bram die na een training schouders de volgende dag borst doet... (lekker handig voor je triceps... NOT)

Medus@ die 4 dagen achter elkaar traint, zonder rust ertussen en vervolgens 3 dagen niks doet...

maar goed, dit is mijn mening...

Sowieso vind ik dat je je benen ZWAAR moet trainen, het liefst 1 aparte training ervoor nemen... als je training zwaar genoeg is, zul je echt niet nog even een paar andere spiergroepen zwaar kunnen pakken.

Ik doe zelf benen+kuiten... en daarna ben ik zowat dood!!!!
Volgens mij dwalen we een beetje van de originele vraag af ???

ben t ook niet eens met een schema met tweemal rug en borst maar hey, als dat nu eenmaal werkt voor hun

Bedankt voor alle reacties, ben veel wijzer geworden :D

Met mijn oude schema ben ik in 3 maand van 65 naar 74 kg gegaan en mijn kracht gaat nog steeds omhoog, dus het werkt wel (voor mij).
Mijn vraag hier was of het beter is om de borst met de biceps te trainen (zoals me op de sportschool werd verteld). Het is dus niet beter, per persoon afhankelijk, wat je zelf beter vind.

gewoon verschillende schemas proberen voor een paar maanden en kijken of t werkt of niet. werkt t wel, dan zou ik moisschien niet veranderen

Terug
Naar boven