MuscleMeat

borst of schouderoefening of..?

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
1 mrt 2003
ik zie de laatste tijd op de sportschool een oude bekende oefening zijn intrede weer doen.

men gaat liggen op een bankje (veelal iincline ingesteld) om vervolgens met dumbbells boven t hoofd een draaibeweging met licht gebogen armen te maken waarna de dumbbells onder je borst uitkomen..volgens mij is dit een oefening van de declinevariant maar velen zweren erbij dat t een ultieme schouderoefening is.ik hoor dus meerdere verschillende verhalen waarbij de borst toch duidelijker lijkt in mn ogen, maar goed

kent iemand deze oefening en weet iemand waar die precies voor bedoeld is..ik hoop dat jullei snappen welke ik bedoel

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Als ik je goed begrijp dan belast het beiden.

Als je je ellebogen tijdens de draai naar achter houd is het meer een flye beweging. Zodra je de armen naar voor laat komen, komen de voorste schouderkoppen meer in werking.

Laatst bewerkt:

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
8 okt 2002
Lengte
1m69
Massa
95kg
naar mijn mening blessuregevoelig.. (als ik het goed voor me heb!)

RichardV

Colossal Veteran
+15 jaar member
Lid geworden
9 dec 2002
Kan sowieso niet zwaar gaan met deze oefening, en denk dat deze ook zwaar blessuregevoelig is.
Niet echt een goede oefening naar mijn mening.
En dat je veel mensen hem ziet doen, komt gewoon omdat ze iets nieuw zien, en dit dan gaan proberen.
Het na-aap effect.
Wij hadden ooit iemand op de sportschool die explosief squatte en met een sprong los kwam van de grond (idioot). Eind van de week deed 5 man dit! Zien iets en doen het.:D

OP
dandyman

dandyman

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
1 mrt 2003
ok mannen bedankt. had m ooit vroegr een paar keer gedaan (toen ik nog zonder verstand trainde dan he) en ja, ook doordat ik t iemand anders zag doen, maar zie me eigen m zeker niet nogmaals doen.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Originally posted by RichardV

Wij hadden ooit iemand op de sportschool die explosief squatte en met een sprong los kwam van de grond (idioot). Eind van de week deed 5 man dit! Zien iets en doen het.:D

Niets idioots aan, gewoon jumpsquats, goed voor mensen die hun vertikale sprong willen verbeteren

badboy

Cool Novice
+15 jaar member
Lid geworden
27 apr 2003
Heb t eens geprobeerd... maar niets voor mij ! idd blessuregevoelige oefening.

OP
dandyman

dandyman

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
1 mrt 2003
is er overigesn ooit nog een naam voor bedacht?

Moen

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
1 jul 2003
Daar is idd nooit een naam voor bedacht , wellicht omdat het zo een vreselijk belachelijke weinig effectieve oefening is :p

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
16 okt 2002
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Zie bij ons in de gym die oefening ook veel mensen doen ja. Ze zeggen dat het voor borst is. Ik heb r ook mijn twijfels over...

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
24 okt 2002
blessure gevoelig blessure gevoelig... een blessure gevoelige oefening bestaat niet! het is de persoon die 1) de oefening ni goed kan uitvoeren, 2) te snel wil gaan in o.a. gewicht 3) niet van zichzelf weet of hij die oefening mag/kan uitvoeren

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
24 okt 2002
Originally posted by 3XL

Niets idioots aan, gewoon jumpsquats, goed voor mensen die hun vertikale sprong willen verbeteren

inderdaad, ik doe die oefening ook heel regelmatig. voor't moment doe ik hem nog met 60-70kg maar mijn doel is jumpsquats doen met 100kg.

Robin1

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
8 okt 2002
3XL zei:

Met een licht gewicht niets mis mee nee. Maar als je dat soort praktijken met zware gewichten gaat proberen, dan spoor je toch niet helemaal... :D

Naar boven