AndroidHealthClinic

borst of schouderoefening of..? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
ik zie de laatste tijd op de sportschool een oude bekende oefening zijn intrede weer doen.

men gaat liggen op een bankje (veelal iincline ingesteld) om vervolgens met dumbbells boven t hoofd een draaibeweging met licht gebogen armen te maken waarna de dumbbells onder je borst uitkomen..volgens mij is dit een oefening van de declinevariant maar velen zweren erbij dat t een ultieme schouderoefening is.ik hoor dus meerdere verschillende verhalen waarbij de borst toch duidelijker lijkt in mn ogen, maar goed

kent iemand deze oefening en weet iemand waar die precies voor bedoeld is..ik hoop dat jullei snappen welke ik bedoel
 
Als ik je goed begrijp dan belast het beiden.

Als je je ellebogen tijdens de draai naar achter houd is het meer een flye beweging. Zodra je de armen naar voor laat komen, komen de voorste schouderkoppen meer in werking.
 
Laatst bewerkt:
naar mijn mening blessuregevoelig.. (als ik het goed voor me heb!)
 
Kan sowieso niet zwaar gaan met deze oefening, en denk dat deze ook zwaar blessuregevoelig is.
Niet echt een goede oefening naar mijn mening.
En dat je veel mensen hem ziet doen, komt gewoon omdat ze iets nieuw zien, en dit dan gaan proberen.
Het na-aap effect.
Wij hadden ooit iemand op de sportschool die explosief squatte en met een sprong los kwam van de grond (idioot). Eind van de week deed 5 man dit! Zien iets en doen het.:D
 
ok mannen bedankt. had m ooit vroegr een paar keer gedaan (toen ik nog zonder verstand trainde dan he) en ja, ook doordat ik t iemand anders zag doen, maar zie me eigen m zeker niet nogmaals doen.
 
Originally posted by RichardV

Wij hadden ooit iemand op de sportschool die explosief squatte en met een sprong los kwam van de grond (idioot). Eind van de week deed 5 man dit! Zien iets en doen het.:D

Niets idioots aan, gewoon jumpsquats, goed voor mensen die hun vertikale sprong willen verbeteren
 
Heb t eens geprobeerd... maar niets voor mij ! idd blessuregevoelige oefening.
 
is er overigesn ooit nog een naam voor bedacht?
 
Daar is idd nooit een naam voor bedacht , wellicht omdat het zo een vreselijk belachelijke weinig effectieve oefening is :p
 
Zie bij ons in de gym die oefening ook veel mensen doen ja. Ze zeggen dat het voor borst is. Ik heb r ook mijn twijfels over...
 
blessure gevoelig blessure gevoelig... een blessure gevoelige oefening bestaat niet! het is de persoon die 1) de oefening ni goed kan uitvoeren, 2) te snel wil gaan in o.a. gewicht 3) niet van zichzelf weet of hij die oefening mag/kan uitvoeren
 
Originally posted by 3XL


Niets idioots aan, gewoon jumpsquats, goed voor mensen die hun vertikale sprong willen verbeteren

inderdaad, ik doe die oefening ook heel regelmatig. voor't moment doe ik hem nog met 60-70kg maar mijn doel is jumpsquats doen met 100kg.
 
3XL zei:
Niets idioots aan, gewoon jumpsquats, goed voor mensen die hun vertikale sprong willen verbeteren

Met een licht gewicht niets mis mee nee. Maar als je dat soort praktijken met zware gewichten gaat proberen, dan spoor je toch niet helemaal... :D
 
Back
Naar boven