AndroidHealthClinic

borst ongelijk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

stenly

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 jan 2005
Berichten
88
Waardering
0
Heej allemaal,

Ik heb een vraag. Kan het zijn dat je ene helft van de borst groter is dan de andere helft? Bij mij is dit denk ik wel het geval. Misschien bij één van jullie ook?

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn borst weer gelijk opgaat???

Alvast bedankt.
 
Je kan in plaats van barbelldrukken, de dumbbells gaan gebruiken. Zo kunnen de ene borsthelft en triceps niet meeliften op de krachtstoot van de andere, sterkere helft.
Ik denk vaak ook dat ik a-symetrisch aan het worden ben, maar dan valt het bij nader inzien reuze mee, dus maak eens een foto en bekijk die eens goed :P
 
Bijna iedereen is a-symmetrisch
Gewoon veel variatie doen op je oefeningen en het verschil zal kleiner worden... ook naarmate je borst wat groter wordt.
 
Mijn rechter borst is ook een stuk kleiner dan me linker, me linker is voller en lijkt ook wel iets breder. Naarmate je groter wordt gaat het minder opvallen. ik train al best lang met dumbbells maar ik kan niet zeggen dat het echt helemaal gelijk trekt. Leer dr mee leven zou ik zeggen, of wor zo huge dat je het niet meer ziet :D das een nobel streven dacht ik zo!
 
ja mijn rechtertiet is boller dan de linker..komt door jarenlang aftrekken met rechts he.
 
Man-Mountain zei:
ja mijn rechtertiet is boller dan de linker..komt door jarenlang aftrekken met rechts he.
:rolleyes:



Vaak zijn zulke lichamelijke afwijkingen genetisch bepaald, en ook als je dit gelijk probeerd te trekken (wat ik persoonlijk niet aanraad) zal er altijd verschil te zien blijven. Er is gewoon weinig aan te doen als iets genetisch is.
 
Centaur zei:
:rolleyes:



Vaak zijn zulke lichamelijke afwijkingen genetisch bepaald, en ook als je dit gelijk probeerd te trekken (wat ik persoonlijk niet aanraad) zal er altijd verschil te zien blijven. Er is gewoon weinig aan te doen als iets genetisch is.

Maar kan de oorzaak ook zijn dat de oefeningen verkeerd worden uitgevoerd?
zelf doe ik:
bandrukken
schuin bankdrukken met dumbbells
flyes met dunbells of peckdecken
pullover
 
Laatst bewerkt:
stenly zei:
Maar kan de oorzaak ook zijn dat de oefeningen verkeerd worden uitgevoerd?
zelf doe ik:
bandrukken
schuin bankdrukken met dunbells
flyes met dunbells of peckdecken
pullover

ja, dat is mogelijk. Het kan zijn dat je ene borstspier die groter is en dus sterker is onbewust het meeste werk verricht. Je moet je dus concentreren om beide borstspieren ongeveer even veel te belasten.

Mijn rechter borstspier is ook minder sterk en kleiner dan mn linker maar het verschil wordt wel kleiner gelukkig. Uitvoering is erg belangrijk om alles recht te trekken.
 
jep heb ik ook. voor het trainen nog niet maar nu het flink gegroeit is..is als ik naar beneden kijk mijn linkerborst groter als de rechter. ik ben met rechts sterker maar rechterborst is dus kleiner als links. links is voller . bij alle oefeniingen waar ik op een stoeltke/bankje zit dan zie ik duielijk linker borst verder naar voor komen
 
Smoothmold zei:
ja, dat is mogelijk. Het kan zijn dat je ene borstspier die groter is en dus sterker is onbewust het meeste werk verricht. Je moet je dus concentreren om beide borstspieren ongeveer even veel te belasten.

Mijn rechter borstspier is ook minder sterk en kleiner dan mn linker maar het verschil wordt wel kleiner gelukkig. Uitvoering is erg belangrijk om alles recht te trekken.[/QUOT

Concentreren doe ik altijd ja. Hou altijd mijn borst aangespannen tijdens de oefeningen. Ik zou niet weten hoe ik dit kleine verschil weg kan krijgen. Je kan moeilijk gaan bankdrukken met 1 hand
 
Back
Naar boven