Fitness Seller

Borst spier (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

daanbfit

Novice
Lid geworden
9 feb 2022
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Ik hoor veel verschillende meningen over dat je borst spier geen 3 verschillende groepen heeft. Ik pak de laatste tijd veel de incline dumbbel en proberen dat goed in te groeien qua gewicht. Nu merk ik toch dat mijn borst niet mooi rond is en de bovenkant toch wel voor loopt op de rest. Hoe denken jullie erover moet ik meer het midden/onder pakken of gewoon zo doorgaan?
 
Ik hoor veel verschillende meningen over dat je borst spier geen 3 verschillende groepen heeft. Ik pak de laatste tijd veel de incline dumbbel en proberen dat goed in te groeien qua gewicht. Nu merk ik toch dat mijn borst niet mooi rond is en de bovenkant toch wel voor loopt op de rest. Hoe denken jullie erover moet ik meer het midden/onder pakken of gewoon zo doorgaan?
In elk geval doorgaan.
Misschien een platte bank, bankdrukken oefening erbij doen.
Check anders een paar video's over hoe een borstspier werkt en waar hij begint en eindigt.
Don't forget to bend the barr :thumb:
 
Ik hoor veel verschillende meningen over dat je borst spier geen 3 verschillende groepen heeft. Ik pak de laatste tijd veel de incline dumbbel en proberen dat goed in te groeien qua gewicht. Nu merk ik toch dat mijn borst niet mooi rond is en de bovenkant toch wel voor loopt op de rest. Hoe denken jullie erover moet ik meer het midden/onder pakken of gewoon zo doorgaan?
Plat borst oefening 3 sets (db / bb / machine)
Incline borst oefening 3 sets (incline is 25/35graden, zou niet hoger gaan)
Cable fly 3 sets
3 oefeningen, 9 werksets is meer dan genoeg. Probeer elke sessie net 1 rep meer te doen op je werksets.

Sessie 2 begin je incline en dan plat, kabels persoonlijk altijd als laatst puur om te “pompen”, welke variant je doet high/low/seated/staand/etc zelf weten.
 
Ik hoor veel verschillende meningen over dat je borst spier geen 3 verschillende groepen heeft. Ik pak de laatste tijd veel de incline dumbbel en proberen dat goed in te groeien qua gewicht. Nu merk ik toch dat mijn borst niet mooi rond is en de bovenkant toch wel voor loopt op de rest. Hoe denken jullie erover moet ik meer het midden/onder pakken of gewoon zo doorgaan?
Als je het alleen heb over de pec. Major dan klopt dat.

de origo heeft wel verschillende aanhechtingslocaties waardoor je aan accenttraining kan doen maar het blijft 1 spier.
 
Als je het alleen heb over de pec. Major dan klopt dat.

de origo heeft wel verschillende aanhechtingslocaties waardoor je aan accenttraining kan doen maar het blijft 1 spier.
Hij bedoelt major én minor.
 
Minor train je met schouder depressie zoals bij pull over met e ellebogen dicht bij elkaar.

TS geeft trouwens zelf aan "Hoe denken jullie erover moet ik meer het midden/onder pakken of gewoon zo doorgaan?" en heeft het verder niet over verschil tussen major en minor. En als je van mening ben dat de bovenkant major voorloopt zou ik zeker niet de onder de major ligende minor gaan accentueren.




pec major_minor.png
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven