XXL Nutrition

Borst spieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ricard0181

Novice
Lid geworden
22 sep 2019
Berichten
11
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
83kg
Me lichaam begint de juiste verhouding te krijgen maar ik heb moeite met mij borst hij ziet er niet uit zo als ik in gedachte had wat kan ik daar aan doen? Ik zou graag de boven kan ook dikker willen hebben. Hebben jullie tips met gewicht drukken tot mijn keel helpt niet
 
Wat doe je nu voor oefeningen mbt je borst ?

bench press , incline bench press en eventueel flys zouden je al het eea kunnen brengen met de juiste set / rep range

maarre “ gewicht drukken tot je keel “ ?
dan zou ik ook maar eens naar je uitvoering gaan kijken want voor borst moet je toch echt in je borst Area zijn en niet bij je keel ..
 
Incline fly en incline press (db) werkt voor mij.
Let goed op de contractie van de spier, maak voor de spiegel de beweging van de fly en kijk welke hoek de meeste activatie creëert voor de bovenkant van de spier. Probeer die hoek, en het gevoel te krijgen in de beweging tijdens de oefening met gewicht.
 
Me lichaam begint de juiste verhouding te krijgen maar ik heb moeite met mij borst hij ziet er niet uit zo als ik in gedachte had wat kan ik daar aan doen? Ik zou graag de boven kan ook dikker willen hebben. Hebben jullie tips met gewicht drukken tot mijn keel helpt niet

Ziet er niet uit zoals je in gedachten heb kan ook te te maken hebben met de vorm van de spier. Iemand met een "ronde" borst kan trainen tot hij/zij een ons weegt maar zal nooit een "hoekige" borst krijgen.

Wat bovenkant betreft, richt je een tijdje op incline bewegingen. Persoonlijke ervaring is dat een lagere hoek beter werkt dan een hoger en (15-30gr max) Als je hoger gaat wil de voorkant schouder de beweging vaak overnemen.

Wat drukken tot je keel betreft de zoek hier op het forum eens op guillotine press en/of strotdrukken. Denk dat je na je in gelezen te hebben het niet vaak meer zal doen.
 
Standing OHP heeft mijn upper chest aka 'clavicular head' veel harder bijgeschaafd dan incline press ooit heeft kunnen doen.
Heb lang het zelfde probleem gehad. Heb zelfs lang enkel incline geprest maar het mocht niet baten..
Roteren tussen gebruik van dumbbells en barbell is ook een must imo voor serious chesticles.
Flat bench press (8-10reps), dubbell incline (8-10reps) en OHP (4-6 rep range) doet voor mij de trick.
 
Laatst bewerkt:
Incline bench helpt met de bovenkant.
 
Dankjewel voor de tip. Ik ga de oefening ff opzoeken en uitproberen
 
Wat doe je nu voor oefeningen mbt je borst ?

bench press , incline bench press en eventueel flys zouden je al het eea kunnen brengen met de juiste set / rep range

maarre “ gewicht drukken tot je keel “ ?
dan zou ik ook maar eens naar je uitvoering gaan kijken want voor borst moet je toch echt in je borst Area zijn en niet bij je keel ..

neck press - guillotine press
 
Dat is de enige oefening die ik daar voor kon maar heb al veel andere tips gehad bedankt voor je reactie
 
Elke dag voordat je gaat douchen 1 setje decline push ups. Ik deed een tijdje elke dag een set push ups als ik wakker werd en voordat ik naar bed ging. Dit deed ik naast mijn gewone trainingen. Ik ging niet tot falen, maar 2-3 herhalingen daarvoor. Hierdoor kreeg ik vooral wat meer definitie, maar als je het met decline push ups doet werkt het misschien ook wel voor de bovenkant van je borstspier.
 
Dan maakt t nog niet uit of je erna doucht... :rolleyes:
Nee tuurlijk. Maar als je zegt gewoon even snel 2 setjes voor het douchen dan klinkt dat denk ik aantrekkelijker om te doen aangezien het zo een kleine toevoeging is. I.p.v. als je midden op de dag dat moet gaan doen. Idk ik heb het niet als voorbeeld gegeven haha
 
Zo bedoelde ik het inderdaad :) Het douchen zelf gaat uiteraard geen invloed hebben op de groei van je borst. Ik zette het zo neer omdat dat voor mij inderdaad een routine dingetje was, zodat het op een gegeven moment bijna vanzelf ging. Douchen? Eerst even een paar push ups.

Met zo'n kleine toevoeging aan een routine (doucheroutine in dit geval) houd je je er makkelijker aan. Als je tegen jezelf zegt ik moet ergens deze dag een setje push ups doen vergeet je het sneller te doen of is het makkelijker om te zeggen ik doe er morgen een paar extra..
 
Incline paused BP (en guillotine, maar al genoemd).
 
Probeer eens enkel met dumbells Incline bench is voor de coördinatie beter en zorg idd voor een goede uitvoering!
 
Persoonlijke ervaring is dat een lagere hoek beter werkt dan een hoger en (15-30gr max) Als je hoger gaat wil de voorkant schouder de beweging vaak overnemen.


dit
 
Back
Naar boven