MuscleMeat

Borst spierscheur

Bezoekers in dit topic

Gast 174926

Novice
Lid sinds
9 mrt 2024
Berichten
3
Waardering
1
goedemiddag medefitnessers

Al ongeveer 8 maand loop ik met een spierscheur in mijn rechterborstspier rond.
Na de echo wist de dokter mij te vertellen dat de scheur een lengte had van ongeveer 1 cm (zou dus klein zijn).

Nu elke keer dat ik de spier ook maar een beetje uitdaag krijg ik er weer direct steken in en mag ik weer een kleine week rusten voor de pijn weg is.

Ik ben 22 jaar 1m80 en weeg 81kg.

Heeft iemand van jullie ervaring of tips want zo hou ik dit niet lang meer vol 😅

Zijn er eventueel medicatie die mij zouden kunnen helpen? (Ik ben nieuw dus indien dit beter in een andere topic wordt besproken lees ik het graag)

Alvast bedankt !!!
 
Laatst bewerkt:
goedemiddag medefitnessers

Al ongeveer 8 maand loop ik met een spierscheur in mijn rechterborstspier rond.
Na de echo wist de dokter mij te vertellen dat de scheur een lengte had van ongeveer 1 cm (zou dus klein zijn).

Nu elke keer dat ik de spier ook maar een beetje uitdaag krijg ik er weer direct steken in en mag ik weer een kleine week rusten voor de pijn weg is.

Ik ben 22 jaar 1m80 en weeg 81kg.

Heeft iemand van jullie ervaring of tips want zo hou ik dit niet lang meer vol 😅

Zijn er eventueel medicatie of kuren die mij zouden kunnen helpen? (Ik ben nieuw dus indien dit beter in een andere topic wordt besproken lees ik het graag)

Alvast bedankt !!!
Sowieso sterkte ermee maar wat heeft de dokter gezegd dan met betrekking tot rust en herstel?

Je loopt er namelijk ook al 8 maand mee rond, kan er via het ziekenhuis niks aan gedaan worden dan?
 
Ik hoor van de dokter en kinésist iets anders.
Dokter raadde me aan te rusten, Kinésist was nagenoeg boos dat ik niet ben blijven bewegen 😅. Het moet sowieso niet geopereerd worden. Toch vind ik het bizar dat het zo lang blijft aanslepen
 
België of Nederland?

Als er een mogelijkheid is om naar een sportspecialist (ziekenhuis) of sportfysiotherapeut te gaan, zou ik dat overwegen. Specifiek sport dus.

Ik ben zelf heeeeeel voorzichtig met dokter (als het een huisarts is) advies te volgen..
 
In België, de kinesist waar ik geweest ben was gespecialiseerd in sportblessures. Maar inderdaad is dat misschien nog geen slecht idee.
 
Het is wel heel lang en je bent nog jong, het zou niet zo lang mogen duren.
Je zou eventueel de kinesist (en alleen de kinesist) kunnen volgen mbt advies en oefeningen. Als het dan niet beter is in 1.5-2 maanden, specialist.
 
Terug naar je Fysio, wat ze in België kinesist noemen !

1e hit in Google
Niet-operatieve behandeling


De pijn wordt minder als u de borst of bovenarm koelt met ijs.(ook al verschillen hier meningen over ijs) U kunt ook pijnstillers slikken, zoals paracetamol en/of ibuprofen. De pijn wordt in de weken/maanden na behandeling langzaam minder. Na verloop van tijd kunt u uw arm weer volledig buigen en draaien. De kracht blijft wel beperkt, vooral sporters en mensen met een zwaar beroep houden hierdoor blijvende beperkingen.
 
8 mnd is toch veel te lang. Ik heb ooit een kuitspier gescheurd maar na 2 maanden liep ik weer gewoon. En inmiddels is de kracht gelijk aan rechts.

Misschien eens een scan aanvragen via huisarts. En overleggen met een sportarts. In ieder geval gaan overleggen met een sportarts.
 
Ik hoor van de dokter en kinésist iets anders.
Dokter raadde me aan te rusten, Kinésist was nagenoeg boos dat ik niet ben blijven bewegen 😅. Het moet sowieso niet geopereerd worden. Toch vind ik het bizar dat het zo lang blijft aanslepen
Kinésisten willen ook dat je zo vaak mogelijk terug komt 'bewegen', de moderne ondernemer laat je een abonnement betalen.

Kan je eens reverse bench en low cable pec fly (van onder naar boven) proberen en mij het resultaat terug berichten?

groetje
 
Ik ben van mening dat de grootste fout die je nu maakt is het ‘uitdagen’ van je borst. Wat doe je precies? Begin gewoon eens met een stok, dan een 10kg bar, naar 15 en dan door naar een Olympic bar. Niet in 1 training maar verdeeld over 3-4 training.

Belangrijkste is hoe je borst de dag na je training voelt, geen (extra) pijn is gewicht iets omhoog, voel je meer pijn dan is de belasting te hoog geweest. Aanvoelen, aanpassen en rustig opbouwen.
 
  • Like
Waarderingen: K82
Back
Naar boven