AndroidHealthClinic

Borst stretchen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Moontribe

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 mei 2004
Berichten
1.390
Waardering
2
Ik weet niet of het gaat helpen, maar ik wil dat me borst wat meer in de breedte gaat groeien inplaats van naar voren. Ik weet niet wat het is maar ze lijken wel steeds meer naar voren te groeien en dat irriteert me want ik wil niet van die "tieten" krijgen (ik heb ook wel wat vet rond m'n borst, maar dat laat ik nu even terzijde).

Mijn vraag was eigenlijk; helpt het stretchen van de borst, om het misschien wat breeder laten te groeien? Misschien een rare vraag, maargoed, alles wat ik er tegen kan doen wil ik wel proberen.
En zo ja: wanneer is het juiste moment om te stretchen? Gister heb ik mijn borst getraind en toen heb ik al wat gestretcht vóór de training, tussen de sets en ná de training, maar is dat genoeg? Ik voel wel flink dat ik me borst heb getraind (flink spierpijn) en is het misschien aan te raden om dan nu ook wat te rekken/strekken van de borst?

Bvd.
 
nee! de vorm is genetisch bepaad.
 
Ik ben er geen expert in maar het lijkt me dat je deze spier ook op kunt rekken zoals je dat ook met je kuiten kunt doen.

Wielrenners hebben ook erg lange kuitspieren mede door de hakken naar de grond te houden bij het trappen. Hierdoor rekken ze in feite constant hun kuiten op.
Gister heb ik even naar turnen gekeken op eurosport, en het viel me op dat deze mannen een enorm lange en volle biceps hebben. Die zetten constant veel kracht met gestrekte armen, wederom opgerekte spieren dus.

Het lijkt me dat dat bij de borst hetzelfde werkt, maar misschien kun je dan beter nog een stapje verder gaan. Voer je dumbbell flyes erg breed uit, op de peck dek fly kun je ook zorgen dat je vooral in de brede zone van je ROM blijft. Wanneer je de vezels in gestretchte toestand belast zullen deze ook wel op een andee manier groeien lijkt me.

Succes bro :D

Ps. Ben het dus niet eens met KaLe.
Als dat waar zou zijn zouden alle professionele turners van zichzelf zo'n achterlijk lange biceps hebben en dat lijkt me sterk :D

Ik ben van mening dat je aanleg hebt voor een bepaalde vorm van de spier, maar dat je totaal geen invloed uit kunt oefenen op de lengte van een spier, dat geloof ik niet.

Zo kun je niet je binnenkant borst trainen, maar dat is een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Opzich klopt het wel wat je zegt mock, want dat viel mij ook altijd op bij die turners inderdaad, maarja, KaLe zegt weer iets anders :)
 
mock zei:
Ik ben er geen expert in maar het lijkt me dat je deze spier ook op kunt rekken zoals je dat ook met je kuiten kunt doen.

Wielrenners hebben ook erg lange kuitspieren mede door de hakken naar de grond te houden bij het trappen. Hierdoor rekken ze in feite constant hun kuiten op.
Gister heb ik even naar turnen gekeken op eurosport, en het viel me op dat deze mannen een enorm lange en volle biceps hebben. Die zetten constant veel kracht met gestrekte armen, wederom opgerekte spieren dus.

Het lijkt me dat dat bij de borst hetzelfde werkt, maar misschien kun je dan beter nog een stapje verder gaan. Voer je dumbbell flyes erg breed uit, op de peck dek fly kun je ook zorgen dat je vooral in de brede zone van je ROM blijft. Wanneer je de vezels in gestretchte toestand belast zullen deze ook wel op een andee manier groeien lijkt me.

Succes bro :D

Ps. Ben het dus niet eens met KaLe.
Als dat waar zou zijn zouden alle professionele turners van zichzelf zo'n achterlijk lange biceps hebben en dat lijkt me sterk :D

Ik ben van mening dat je aanleg hebt voor een bepaalde vorm van de spier, maar dat je totaal geen invloed uit kunt oefenen op de lengte van een spier, dat geloof ik niet.

Zo kun je niet je binnenkant borst trainen, maar dat is een ander verhaal.
Huh, dan moet de aanhechting toch verplaatst worden om de bicep langer te maken?
Of kan het zo zijn dat bij het punt van aanhechten dat het daar dan wat meer groeit waardoor de spier langer lijkt?
 
KaLe is wel groot maar heeft niet altijd gelijk ;)
 
2 Mouzer

Een spier bestaat volgens mij uit (een) vrij starre (pees) pezen en een flexibele spier. Die spier kun je toch gewoon oprekken, en ik heb ook wel eens een stukje van 3XL gelezen over de POF methode.

Biceps even als voorbeeld, medium range oefeningen zijn bicepscurl.
stretched preacher curl ( voor met 1 hand ) en contracted is de concentration curl.
Het idee erachter is dat je in elke range andere vezels aanspreekt, en dat vooral in gestretchte toestant er opeens extra vezels worden aangesproken als bescherming. Je spier bevindt zich dan namelijk in een kwetsbare positie.
 
Een spiervezel train je altijd over de volledige bewegingsbaan. Je kunt niet door bijv. flyes breder te pakken de spiervezel op een bepaalde plaats anders te laten groeien. Je kunt wel nadruk leggen op andere spiervezels door anders te gaan trainen, door bijv. ipv flat, incline te gaan flyen.

En over die turners.. die vind ik juist geen lange spieren hebben.
 
mock zei:
Gister heb ik even naar turnen gekeken op eurosport, en het viel me op dat deze mannen een enorm lange en volle biceps hebben. Die zetten constant veel kracht met gestrekte armen, wederom opgerekte spieren dus.

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat allen diegenen met genetisch bepaalde "lange" spieren (met de juiste veruit gelegen aanhechtingspunten) zich alleen maar kunnen trainen naar een dergelijk niveau en dat mensen met "korte" spieren dus niet op de TV komen. Dus krijg je geen lange spieren van turnen, maar kun je zonder lange spieren gewoon niet zo goed turnen.
 
Ja Wazzup daar zat ik ook aan te denken tijdens het schrijven van m'n bericht.

Maar waar ik bijna zeker van ben is dat je je kuitspieren langer kunt maken. Ik heb eem *** die aan wielrennen doet, in feite dezelfde bouw als m'n pa alleen die hebben totaal andere benen. Veel langere kuiten, kheb het er ooit een keer met hem over gehad en die zegt dat je van wielrennen langere kuiten kreeg.

Dus waarom zou dat niet bij borst kunnen, het langer worden van je spier zou een aanpassing zijn van je lichaam op een bepaalde vorm van belasting. Net zoals groter worden een vorm van aanpassing is voor krachttraining.

Zal even gaan googlen naar artikelen, nu wil ik wat wetenschappelijke onderbouwing ook :D
 
Mijn pa doet toevallig ook al jaren aan wielrennen en die zegt juist het omgekeerde. Die kerel heeft trouwens klompen van kuiten. Dus dit lijkt me ook weer genetisch bepaald.
 
De vorm is genetisch punt uit.

Wat je wel kan doen is meer incline, desnoods alles incline ( met wat variatatie tss de graden ).
Zo leg je de nadruk meer op de bovenkant en krijg je geen "hangborsten".
Een vriend van me had dit probleem namelijk ook en doet nu alleen maar inline's meer en sporadisch flat.
Dit kan misschien wel een verschil uitmaken.
 
wazzup zei:
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat allen diegenen met genetisch bepaalde "lange" spieren (met de juiste veruit gelegen aanhechtingspunten) zich alleen maar kunnen trainen naar een dergelijk niveau en dat mensen met "korte" spieren dus niet op de TV komen. Dus krijg je geen lange spieren van turnen, maar kun je zonder lange spieren gewoon niet zo goed turnen.


:clap: :clap: :clap: :thumbs:
 
Dank voor de reacties.

Wat Speedy zegt ga ik denk eens proberen, want me bovenkant borst loopt wel wat achter ja, ik hoop dat het daar aan ligt.
 
Misschien een rare vraag, maar is het mogelijk om op een stoel, (met verstelbare leuning), incline oefeningen te doen?
Ik weet dat het niet hoort, maar ik denk dat ik nog wel 2/3 weken thuis moet trainen, vandaar mijn vraag.
 
leg anders wat schijven of een blokhout onder je bankje
 
Volgens mij heb ik hier toch 100x gehoorde dat je altijd je hele borst trained, en niet de onder/boven/binnen/buitenkant....
 
De vorm van je spieren is genetisch bepaald, ik weet niet hoe oud je bent, maar naarmate je ouder wordt krijg je sowieso nog wel een wat bredere borst. Voor de rest is het enkel een kwestie trainen, wanneer je borst groter wordt zal deze ook nog wat breder worden.

greetz,
Ron
 
Var zei:
Volgens mij heb ik hier toch 100x gehoorde dat je altijd je hele borst trained, en niet de onder/boven/binnen/buitenkant....

Wat je al 100x gehoord heb is dat binen/buiten niet, maar onder/boven wel is te accentueren
 
hoe train je de binnenkant van je borst!?!??! :D :P
 
Back
Naar boven