Fitness Seller

Borst trainen bench press schiet niet op

Bezoekers in dit topic

Toine2one

Novice
Lid geworden
9 dec 2010
Berichten
23
Waardering
0
Lengte
1m83
Goeiemiddag,

Ik heb een vraag misschien dat iemand mij kan helpen.


Ik train nu ongeveer een half jaar en merk met bijna alle oefening verbeteringen behalve bij bankdrukken?

Ik begon met 30 kg toen 40 kg en blijf nu al een tijdje hangen op 50kg!
(stang is 20kg)

Ik doe setjes met reps 10,8,6,6 van licht naar zwaar
 
Minder reps en meer gewicht gebruiken
 
Doe rippetoe of hou het op 10-10-10-10. Probeer niet naar het gewicht te kijken maar concentreer je op de uitvoering. Bankdrukken is niet alleen stang op en neer en het is goed.
 
Gewoon gewicht erbij hangen ook al is het wat, had ook een tijdje dat ik bleef hangen op 50 (2 jaar geleden, dat wel) tot ik gewoon maar besloot dan maar wat minder reps te doen met meer gewicht en dan later gewoon weer mn oude patroon op te pakken.
 
Wat mij erg goed geholpen heeft is 2x per week 3x5 te bankdrukken en verder geen enkele borstoefening er bij.

Dus je concentreert je 2 x per week volledig op het bankdrukken met zwaar gewicht. Tijdens de training het gewicht ook niet verzwaren. Gewoon 3x5, zelfde maximale gewicht, einde borsttraining. Tijd tussen de setjes 3 minuten.
De volgende keer doe je dat weer, maar dan met een paar kilo meer en zo bouw je het op.

Hooguit een maand doen en je zult zien dat je een stuk sterker bent geworden. (laat ook a.u.b. genoeg rustdagen tussen de training)
 
Ik wissel dan altijd even tijdje met dumbbell press en daarna weer tijde bench press dat helpt bij mij.. En gaat niet om gewicht
 
Goeiemiddag,

Ik heb een vraag misschien dat iemand mij kan helpen.


Ik train nu ongeveer een half jaar en merk met bijna alle oefening verbeteringen behalve bij bankdrukken?

Ik begon met 30 kg toen 40 kg en blijf nu al een tijdje hangen op 50kg!
(stang is 20kg)

Ik doe setjes met reps 10,8,6,6 van licht naar zwaar

Hoe bouw je dat op dan van licht naar zwaar?
Je eerste sets hebben direct effect op je laatste sets..dus is wel van belang om goed op te bouwen.
 
Hoe bouw je dat op dan van licht naar zwaar?
Je eerste sets hebben direct effect op je laatste sets..dus is wel van belang om goed op te bouwen.

opwarmen met alleen stang(20kg) 2x20
10x40kg
8x50kg
6x55kg
6x55kg (deze kan ik meestal dus niet een helemaal afmaken)
 
Je warmt teveel op denk ik.
Tegen de tijd dat je bij 55kilo aankomt heb je al bijna 60 reps erop zitten.
 
Je warmt teveel op denk ik.
Tegen de tijd dat je bij 55kilo aankomt heb je al bijna 60 reps erop zitten.
Mee eens, cardio om op te warmen en zwaarder beginnen... met 40kg ofzo misschien?
 
10x20kg (alleen stang)
10x40kg

Is naar mening al voldoende opwarming :)
 
opwarmen met alleen stang(20kg) 2x20
10x40kg
8x50kg
6x55kg
6x55kg (deze kan ik meestal dus niet een helemaal afmaken)

Zoals de andere jongens al aangeven dat is teveel.
Ik neem even aan dat je 2x20herhalingen x20kg bedoelt?

Dat is sowieso veel te veel.

Als je 1 setje van 15x20kg doet
dan kan je eventueel daarna 50 - 55 - 60 doen in setjes van 6.
Je kan ook na de eerste warming-up set even een setje licht triceps pushdowns doen, de triceps willen ook wel lekker warm zijn.

Of je pakt een gemiddeld gewicht van bijvoorbeeld 50kg en doe je 4 setjes van 6 oid, of 5x4, 5x5 of wat dan ook.

Daarna mag je nog wel 1 setje met iets lichter pakken en dan 12 reps maken.
Maar dat hoeft niet persee. Als je voorlopig dat eerste zo gaat doen dan zal je zie dat je veel makkelijker in kilo's omhoog zal gaan en je borst een lekkere boost geeft.
Dan kan je na een maandje of 3 oid weer een vast schema nemen wat aansluit op de rest van je oefeningen.
Maar dan zit je al dik op de 60 of misschien wel 65 kilo. Gewoon elke training/week een kleien beetje gewicht er bij gooien.

Kijk uit dat je borst niet gaat voorlopen straks anders moet je weer andere spieren/groepen gaan aanpassen en extra aandacht geven en dan blijf je aan de gang.

succes.
 
Laatst bewerkt:
hoe hoger je het gewicht legt. hoe minder reps je moet doen.

btw wil je groot worden. doe dan rippetoe
 
hoe hoger je het gewicht legt. hoe minder reps je moet doen.

btw wil je groot worden. doe dan rippetoe

Ik ben ook 1,90m groot geworden, zonder Rippetoe.
 
Ik ben ook 1,90m groot geworden, zonder Rippetoe.

Met Rippetoe was je wel over de 3m geworden!

Zonder gekke geit, als je vast zit met bankdrukken kan het ook aan je eigen gewicht liggen. Als je meer weegt is het ook makkelijker om meer weg te drukken, speciale gevallen daarbuiten gelaten(Hele dikke mensen of dunne mannetjes die half DBB eruit drukken)
 
meer eten als je niet meer sterker wordt..
en meer gewicht eraan hangen en laat een spotter je helpen
 
meer eten en ik zou 3x3 met zelfde gewigd of 5x5 met hetlfde gewicht doen werkte bij mij goed
 
Wat een sets ook ..... 10-8-6-6

Hou het gewoon bij 4 of 5x10

Ik zat lang vast op 80kg, ik kon maar 6 herhalingen alleen. Ben dan nu bezig met 5x5x85kg. (laatste 3 sets heb ik zelfs 90kg gedaan deze week, wel met wat hulp)
Op 3 weken tijd kon ik die 10x80 uitdoen, nu doe ik nog 3 weken 5x5 verder (6 weken is genoeg)
 
Harstikke bedankt voor al de reacties!!!

Ga hier Cker heel veel aan hebben! :)
 
Back
Naar boven