Fitness Seller

Borst training zonder bench en dumbbell press

Bezoekers in dit topic

Kris608

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2007
Berichten
937
Waardering
4
Na heel veel gezeik en 2 operaties ga ik na na 7 maanden eindelijk weer beginnen met trainen. Bankdrukken is alleen niet meer mogelijk omdat op de een of andere manier iets in mijn arm geblokkeerd wordt halverwege de beweging.

Wat ik me nu af vraag is in hoeverre het mogelijk is je chest toch goed aan te pakken zonder liggende press bewegingen. Zal dus hoofdzakelijk flyes en chest press worden.
 
cable crossover kan ook nog denk ik vanwege je arm
 
Met flys en chest press kom je heel ver denk ik ;)
 
waarom heb je die beperking niet met een chestpress dan?
 
Wat voor operaties heb je gehad aan de schouder?
Flyes lijken me ook niet mogelijk als die blokkering halverwege de benchpress aanwezig is.
 
De beweging die je schouder maakt is met flys nagenoeg gelijk als met bankdrukken, enige andere is de hoek die je schouder maakt.

Bij flyes is je schouder net iets meer in de stand van exorotatie. Uiteindelijk blijft de beweging dus ehtzelfde. Het enige wat veranderd is dat de elleboog in 1 positie blijft.

In principe zou je nog altijd dumbbell press kunnen doen dan met neutrale grip, oftewel duimen omhoog.

Waar ben je precies aan geopereerd dan? Als je daadwerkelijk neit meer kan bankdrukken vanwege je schouderm, maar wel flys kan doen meot je emt de dumbbell press gewoon de hoek/manier van grip aanpassen.
 
Operatie was aan mijn elleboog. De radiuskop is eruit gehaald, en er zweven een aantal losse botfragmenten los in mijn arm. Natuurlijk is chestpress & bench press nagenoeg dezelfde beweging, maar op de een of andere manier wordt de beweging op het moment dat ik lig geblokkeerd. Zittend heb ik dit probleem niet.

Flyes is een ander verhaal. Hier heb ik geen problemen mee omdat de hoek van de arm niet groter of kleiner wordt.
 
en als je de benchpress small uitvoert?

ellebogen langs het lichaam ipv naar buiten?...helpt dat misschien genoeg?
 
en als je de benchpress small uitvoert?

ellebogen langs het lichaam ipv naar buiten?...helpt dat misschien genoeg?
:rolleyes:
I.p.v. BP EN DP inderdaad chest-press, flys en meer pullovers doen;)
 
Back
Naar boven