XXL Nutrition

Borst + Triceps OF Borst + Biceps (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

BBMark

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
2 jun 2007
Waardering
0
Hallo,

Ik vroeg me eigenlijk af wet het beste is: borst + triceps OF borst + biceps
Het past in dit 3d-programma:

Dag 1: Borst + Triceps (of Borst + Biceps)

Dag 3: Rug + Biceps (of Rug + Triceps)

Dag 5:Schouders + Benen

Enzyme

Zwalgertozer
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
11 jan 2007
Waardering
142
Borst + Triceps imo. Omdat je namelijk ook je triceps mee pakt als je bv aan het benchen bent.
(Geld ook voor je schouders btw afhankelijk van hoe breed je de stang vast pakt)

Ik doe:

Rug - Biceps
Borst - Triceps
Benen - Schouders

Laatst bewerkt:

baka boko

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 apr 2007
Waardering
1
Ik ga met enzyme mee. Zowiezo vind ik presses effectievere triceps oefeningen dan dat isolatie gedoe.

rusher

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 aug 2006
Waardering
30
wat het beste voor jou werkt kan niemand je hier vertellen.
probeer het beide en ondervind zelf wat het beste voor jou werkt.

Gottardi Exp

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
6 jul 2006
Waardering
2
Wat mij betreft borst + biceps, train beide spiergroepen liever apart ipv met vermoeide triceps nog gaan beginnen.

Dannyman

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
19 jun 2007
Waardering
24
Ik zie het eerder als een warming up voor de triceps, ze worden niet ech vermoeid van benchpress. Kzou ook borst samen met triceps doen en de biceps bij de rug

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
8 okt 2002
Waardering
2
Ik merk dat ik triceps lang niet zo hard kan pakken na borst dan als ik ze op een aparte dag doe. Ik zou lekker afwisselen. Ene 8 weken triceps na borst en biceps na rug. Andere 8 weken schouders opsplitsen en een aparte 'armen-dag' doen.

ikke 20

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
21 nov 2004
Waardering
2.215
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
afwisselen, paar weken borst/triceps doen en daarna borst/biceps.

je lichaam niet laten wennen;)

Jamesss

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
10 apr 2006
Waardering
29
Lengte
1m78
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
afwisselen, paar weken borst/triceps doen en daarna borst/biceps.

je lichaam niet laten wennen;)
Goed antwoord!

Ik zelf prefereer het (vrij onconventioneel) of Bi/Tri op 1 dag te pakken los van de rest. Maar het is maar net wat voor je werkt.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.474
Ik zelf prefereer het (vrij onconventioneel) of Bi/Tri op 1 dag te pakken los van de rest.

Onconventioneel? ? Maak eens een poll en kijk hoeveel mensen dit doen (ik ook).

Als ik moet kiezen tussen borst+tri of borst+bi zou ik voor borst+bi gaan.

Niet dat de biceps niet belast word bij borst, maar imo is de triceps na borst te vermoeid om goed te kunnen presteren (ik geloof niet in voorvermoeien)

Het verhaal dat je met borst de tri alleen maar zou opwarmen en niet de triceps zou vermoeien vind ik onzin. Als je bedenkt dat bij presses het laatste deel van de beweging bijna voledig triceps is dan ben je al ver voorbij het stadium van opwarmen.

Trouwens als je kijk naar de duur van een gemiddelde borsttraining dan zou dat wel een hele uitgebreide energieverspillende warming up zijn. Meeste van ons gaan ook niet eerst 20minuten hardlopen voor ze benen gaan trainen.

Ik zou trouwens ook nooit de triceps na rug doen om dezelfde reden dat ik ze niet bij borst doet.

Meesten hebben het altijd over de armbuigers bij rug, maar vergeten dat de tricep bij alle rugoefeningen ook aardig aan bod komt (schouderextensiefunctie van de lange kop)

ikke 20

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
21 nov 2004
Waardering
2.215
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
ik neem armen altijd bij rug en borst erbij, maar niet echt zwaar trainen dan want de armen doe ik ook op een aparte dag en dan kan je ze pas echt pijnigen :D

porterhouse

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2007
Waardering
713
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Dag1: onderrug-benen-kuiten-buik
rust
Dag2: Schouders-borst-biceps-kuiten-buik
rust
Dag3:Traps-triceps-Rug-kuiten-buik.

enz. ;)

Barbellman

Irrational retard
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
1 sep 2007
Waardering
343
Borst + Triceps imo. Omdat je namelijk ook je triceps mee pakt als je bv aan het benchen bent.
en juist dat kan ook een reden zijn om het omgekeerd te doen dus borst/bi.

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
8 okt 2002
Waardering
2
Onconventioneel? ? Maak eens een poll en kijk hoeveel mensen dit doen (ik ook).

Als ik moet kiezen tussen borst+tri of borst+bi zou ik voor borst+bi gaan.

Niet dat de biceps niet belast word bij borst, maar imo is de triceps na borst te vermoeid om goed te kunnen presteren (ik geloof niet in voorvermoeien)

Het verhaal dat je met borst de tri alleen maar zou opwarmen en niet de triceps zou vermoeien vind ik onzin. Als je bedenkt dat bij presses het laatste deel van de beweging bijna voledig triceps is dan ben je al ver voorbij het stadium van opwarmen.

Trouwens als je kijk naar de duur van een gemiddelde borsttraining dan zou dat wel een hele uitgebreide energieverspillende warming up zijn. Meeste van ons gaan ook niet eerst 20minuten hardlopen voor ze benen gaan trainen.

Ik zou trouwens ook nooit de triceps na rug doen om dezelfde reden dat ik ze niet bij borst doet.

Meesten hebben het altijd over de armbuigers bij rug, maar vergeten dat de tricep bij alle rugoefeningen ook aardig aan bod komt (schouderextensiefunctie van de lange kop)
Zekers. Vooral bij latpulldowns en chins gebruik je ze behoorlijk..

Maar 3, jij doet voorkant schouders na borst he? Mijn voorkant is vrijwel op na een goede borsttraining. Voelt niet goed om ze daarna nog eens te pakken. Vooral als je goede push presses wilt doen.

Heb jij daar geen last van?

BBMark

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
2 jun 2007
Waardering
0
  • Topic Starter Topic Starter
Mmhh vrij veel reactie op gekomen, waarvoor dank.

De meningen zijn wel verdeeld, ik denk dat ik ga afwisselen en zien wat het geeft!

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.474
Zekers. Vooral bij latpulldowns en chins gebruik je ze behoorlijk..

Maar 3, jij doet voorkant schouders na borst he? Mijn voorkant is vrijwel op na een goede borsttraining. Voelt niet goed om ze daarna nog eens te pakken. Vooral als je goede push presses wilt doen.

Heb jij daar geen last van?
Mijn schema is zo ingedeeld dat ik de ene keer begin met compound borst en eindig met een isolatie voorkant schouderterwijl ik de keer daarop begin met compound schouder en eindig met borst.

even uit mijn "rodedraad" http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rodedraadschema-7044/

Dag4: Borst + schouders voorkant-Week 1
-Barbell press: 1/6/1/6/1/6
-Incline flyes + press: 2*10-8
-Incline press: 2* 8-6
-Cross-over: 1* 15+
-Supinating front raises: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)

Week 2
-Push press: 1/6/1/6/1/6
-Low incline cable flye 2*10-8
-Dips 2* max
-Cable flye 2 * 10-8

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
8 okt 2002
Waardering
2
Mijn schema is zo ingedeeld dat ik de ene keer begin met compound borst en eindig met een isolatie voorkant schouderterwijl ik de keer daarop begin met compound schouder en eindig met borst.

even uit mijn "rodedraad" http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rodedraadschema-7044/

Dag4: Borst + schouders voorkant-Week 1
-Barbell press: 1/6/1/6/1/6
-Incline flyes + press: 2*10-8
-Incline press: 2* 8-6
-Cross-over: 1* 15+
-Supinating front raises: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)

Week 2
-Push press: 1/6/1/6/1/6
-Low incline cable flye 2*10-8
-Dips 2* max
-Cable flye 2 * 10-8
Ok. Interessant. Ik vind het wel een nadeel dat je dan maar 1 keer in de 2 weken kan benchen, maar dit is persoonlijk.

Gregel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 mrt 2010
Waardering
11
Lengte
1m98
Massa
99kg
Vetpercentage
19%