Fitness Seller

Borst + Triceps OF Borst + Biceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BBMark

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
161
Waardering
0
Hallo,

Ik vroeg me eigenlijk af wet het beste is: borst + triceps OF borst + biceps
Het past in dit 3d-programma:

Dag 1: Borst + Triceps (of Borst + Biceps)

Dag 3: Rug + Biceps (of Rug + Triceps)

Dag 5:Schouders + Benen
 
Borst + Triceps imo. Omdat je namelijk ook je triceps mee pakt als je bv aan het benchen bent.
(Geld ook voor je schouders btw afhankelijk van hoe breed je de stang vast pakt)

Ik doe:

Rug - Biceps
Borst - Triceps
Benen - Schouders
 
Laatst bewerkt:
Ik ga met enzyme mee. Zowiezo vind ik presses effectievere triceps oefeningen dan dat isolatie gedoe.
 
wat het beste voor jou werkt kan niemand je hier vertellen.
probeer het beide en ondervind zelf wat het beste voor jou werkt.
 
Wat mij betreft borst + biceps, train beide spiergroepen liever apart ipv met vermoeide triceps nog gaan beginnen.
 
Ik zie het eerder als een warming up voor de triceps, ze worden niet ech vermoeid van benchpress. Kzou ook borst samen met triceps doen en de biceps bij de rug
 
Ik merk dat ik triceps lang niet zo hard kan pakken na borst dan als ik ze op een aparte dag doe. Ik zou lekker afwisselen. Ene 8 weken triceps na borst en biceps na rug. Andere 8 weken schouders opsplitsen en een aparte 'armen-dag' doen.
 
afwisselen, paar weken borst/triceps doen en daarna borst/biceps.

je lichaam niet laten wennen;)
 
afwisselen, paar weken borst/triceps doen en daarna borst/biceps.

je lichaam niet laten wennen;)

Goed antwoord!

Ik zelf prefereer het (vrij onconventioneel) of Bi/Tri op 1 dag te pakken los van de rest. Maar het is maar net wat voor je werkt.
 
Ik zelf prefereer het (vrij onconventioneel) of Bi/Tri op 1 dag te pakken los van de rest.


Onconventioneel? ? Maak eens een poll en kijk hoeveel mensen dit doen (ik ook).



Als ik moet kiezen tussen borst+tri of borst+bi zou ik voor borst+bi gaan.

Niet dat de biceps niet belast word bij borst, maar imo is de triceps na borst te vermoeid om goed te kunnen presteren (ik geloof niet in voorvermoeien)


Het verhaal dat je met borst de tri alleen maar zou opwarmen en niet de triceps zou vermoeien vind ik onzin. Als je bedenkt dat bij presses het laatste deel van de beweging bijna voledig triceps is dan ben je al ver voorbij het stadium van opwarmen.

Trouwens als je kijk naar de duur van een gemiddelde borsttraining dan zou dat wel een hele uitgebreide energieverspillende warming up zijn. Meeste van ons gaan ook niet eerst 20minuten hardlopen voor ze benen gaan trainen.



Ik zou trouwens ook nooit de triceps na rug doen om dezelfde reden dat ik ze niet bij borst doet.

Meesten hebben het altijd over de armbuigers bij rug, maar vergeten dat de tricep bij alle rugoefeningen ook aardig aan bod komt (schouderextensiefunctie van de lange kop)
 
ik neem armen altijd bij rug en borst erbij, maar niet echt zwaar trainen dan want de armen doe ik ook op een aparte dag en dan kan je ze pas echt pijnigen :D
 
Dag1: onderrug-benen-kuiten-buik
rust
Dag2: Schouders-borst-biceps-kuiten-buik
rust
Dag3:Traps-triceps-Rug-kuiten-buik.


enz. ;)
 
Borst + Triceps imo. Omdat je namelijk ook je triceps mee pakt als je bv aan het benchen bent.

en juist dat kan ook een reden zijn om het omgekeerd te doen dus borst/bi.
 
Onconventioneel? ? Maak eens een poll en kijk hoeveel mensen dit doen (ik ook).



Als ik moet kiezen tussen borst+tri of borst+bi zou ik voor borst+bi gaan.

Niet dat de biceps niet belast word bij borst, maar imo is de triceps na borst te vermoeid om goed te kunnen presteren (ik geloof niet in voorvermoeien)


Het verhaal dat je met borst de tri alleen maar zou opwarmen en niet de triceps zou vermoeien vind ik onzin. Als je bedenkt dat bij presses het laatste deel van de beweging bijna voledig triceps is dan ben je al ver voorbij het stadium van opwarmen.

Trouwens als je kijk naar de duur van een gemiddelde borsttraining dan zou dat wel een hele uitgebreide energieverspillende warming up zijn. Meeste van ons gaan ook niet eerst 20minuten hardlopen voor ze benen gaan trainen.



Ik zou trouwens ook nooit de triceps na rug doen om dezelfde reden dat ik ze niet bij borst doet.

Meesten hebben het altijd over de armbuigers bij rug, maar vergeten dat de tricep bij alle rugoefeningen ook aardig aan bod komt (schouderextensiefunctie van de lange kop)

Zekers. Vooral bij latpulldowns en chins gebruik je ze behoorlijk..

Maar 3, jij doet voorkant schouders na borst he? Mijn voorkant is vrijwel op na een goede borsttraining. Voelt niet goed om ze daarna nog eens te pakken. Vooral als je goede push presses wilt doen.

Heb jij daar geen last van?
 
Mmhh vrij veel reactie op gekomen, waarvoor dank.

De meningen zijn wel verdeeld, ik denk dat ik ga afwisselen en zien wat het geeft!
 
Zekers. Vooral bij latpulldowns en chins gebruik je ze behoorlijk..

Maar 3, jij doet voorkant schouders na borst he? Mijn voorkant is vrijwel op na een goede borsttraining. Voelt niet goed om ze daarna nog eens te pakken. Vooral als je goede push presses wilt doen.

Heb jij daar geen last van?

Mijn schema is zo ingedeeld dat ik de ene keer begin met compound borst en eindig met een isolatie voorkant schouderterwijl ik de keer daarop begin met compound schouder en eindig met borst.

even uit mijn "rodedraad" http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rodedraadschema-7044/

Dag4: Borst + schouders voorkant-Week 1
-Barbell press: 1/6/1/6/1/6
-Incline flyes + press: 2*10-8
-Incline press: 2* 8-6
-Cross-over: 1* 15+
-Supinating front raises: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)

Week 2
-Push press: 1/6/1/6/1/6
-Low incline cable flye 2*10-8
-Dips 2* max
-Cable flye 2 * 10-8
 
Mijn schema is zo ingedeeld dat ik de ene keer begin met compound borst en eindig met een isolatie voorkant schouderterwijl ik de keer daarop begin met compound schouder en eindig met borst.

even uit mijn "rodedraad" http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rodedraadschema-7044/

Dag4: Borst + schouders voorkant-Week 1
-Barbell press: 1/6/1/6/1/6
-Incline flyes + press: 2*10-8
-Incline press: 2* 8-6
-Cross-over: 1* 15+
-Supinating front raises: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)

Week 2
-Push press: 1/6/1/6/1/6
-Low incline cable flye 2*10-8
-Dips 2* max
-Cable flye 2 * 10-8

Ok. Interessant. Ik vind het wel een nadeel dat je dan maar 1 keer in de 2 weken kan benchen, maar dit is persoonlijk.
 
Ik verkies Bo/Tri
 
Back
Naar boven