Fitness Seller

borst (vleugels) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jeffry25

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
31
Waardering
0
heren.

welke oefening voor de borst is nou specifiek voor de zijkant.
de beroemde ''vleugeltjes''.

graag jullie mening.
groetjes
jeffry
 
euhm.... specifiek voor de zijkant? geen denk ik. net zoals er geen oefeningen zijn die specifiek zijn voor de binnenkant van je borst.
 
je bedoelt vast de rug...

pullups, chin ups, pulldowns zorgen voor wijdte voor de rug.
 
Die 'beroemde vleugels' noem je LATS...oelewapper :D
 
haha Robin in de bocht ;) :D
 
Latisimus dorsi's

Hi Jeffery

de latisimus dorsi's kun je met de Latmachine trainen. Let erop dat je rug recht houdt en een beetje naar binnen duwt zegt maar. Bovendien moet je de beweging rustig en beheerst uitvoeren, dus wanneer je armen weer terug naar boven gaan dan voel je ze, en zorg dat wanneer je je armen naar boven laat gaan dat je dit beheerst en rustig doet. Dit werkt bij mij altijd en ik voel ze dan ook meteen eruit komen. :D
En oh ja er is nog een wat wel lekker is om mee te combineren: zittend een shoudler press met een stang en niet met een machine. Verder waren er nog wel 2 oefeningen die ook wel werkten maar ik weet de namen niet meer. Ik zal woensdag voor je kijken op fitness school als er geen reply's meer komen hier.


Groeten en succes, Xerxes
 
ja optrekken en pulldowns (met de verschillende variaties) :rolleyes: :D
 
Haha, wat een vraag. Waar liggen mijn lats?! :rolleyes:
 
een collega van mij wist niet eens dat een mens rugspieren heeft... :rolleyes:
 
Voor een wijde rug kan ik adviseren om je rugtraining op te bouwen rond chins, barbell rows en deadlifts.
Sinds ik barbell rows ben gaan doen een aantal jaren geleden is mijn rug echt met sprongen vooruitgegaan.

D.W.
 
Originally posted by f*cking ecto
een collega van mij wist niet eens dat een mens rugspieren heeft... :rolleyes:
:lol: Nou, laat ik zo zeggen, na mijn eerste keer negatieve reps bij het chinnen (m.b.v. espi) vorige week wist ik het wel! Morgen mag ik weer! :D (maar dan niet met espi want die is dan op vakantie)
 
Originally posted by f*cking ecto
een collega van mij wist niet eens dat een mens rugspieren heeft... :rolleyes:
Je moet de lat(s) niet te hoog leggen he! ;)
 
Voor massa: BB Row, DB Row en cable Row.

Voor wijdte: Chins, pulldowns (liefst niet geen neck pulldown!!)
 
Hij bedoelt niet achter naar je nek toe trekken, maar naar de borst.
Dit heeft verschillende voordelen, zoals een grotere bewegingsuitslag, en minder stress op je rotater cuff in je schouder (minder blessure gevoelig).

Barbel rows, deadlift, dumbbell row, t-bar row voor de massa.
Voor wijdte Pull down, V-pull down, cable rows, optrekken.
Als je cable rows doet, doe ze met de handen bij elkaar en niet wijd en probeer een onderhandse greep.
Zo laat je de onderkant van je lats er lekker uit knallen.
 
Originally posted by jeffry25
heren.

welke oefening voor de borst is nou specifiek voor de zijkant.
de beroemde ''vleugeltjes''.

graag jullie mening.
groetjes
jeffry

ghehehe, van de week was er bij mij in de gym ook nog een gozer die meende zn borst te traien met latpulldowns :p
 
Hoe moet ik me die cable rows voorstellen??? Iemand een plaatje van ofsow?
 
Moet je ff op ExEr kijken...
 
www.exer.net ofzo toch?

Met die cable rows bedoelen ze vast seated cable rows, waarbij je aan een lage pully, de handvaten naar je buik toetrekt.
 
Back
Naar boven