MuscleMeat

borst (vleugels) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ZwoC2--niy2t9Q900FMC65NjnaHWKgjH.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
buigen jullie ook zo ver naar voren als die gozer op het plaatje? of blijf je rechtop zitten?
 
Ik was niet helemaal duidelijk.:D
Ik bedoelde inderdaad de seated cable row, met een rechte stang, handen smal en de palm van je hand zo dat je zeg maar in je palm kan kijken.(kan natuurlijk niet, omdat je die stang met alle geweld probeert vast te houden).Yates deed hem zo, en ook Ronnie Colemand doet deze geregeld. Met name om de onderkant van de lats lekker rond te krijgen. :D
 
Strek wel mijn armen helemaal uit (voor het rekken van de spieren) maar ik zit gewoon recht, en als ik de pulley naar mijn toe trek, laat ik mijn schouderbladen naar elkaar toe komen. voel je erg goed als je dit eenmaal onder de knie hebt.
 
Hmm, ik buig wel iets naar voren (met een rechte rug) maar niet zoals de man op het plaatje...
 
die gast op Exrx.net voert veel oefeningen niet correct uit.

En morgen ga ik een lat-pully en een dip-attachment voor mijn homegym bestellen. Dat wordt feest :D. Kan ik lekker deze oefening ook doen :D :rolleyes:
 
die gast op Exrx.net voert veel oefeningen niet correct uit.

mhhh...zou ik niet te snel zeggen, het ligt eraan, hij traint zo ook zijn onderrug spieren mee, alleen met het laatste deel traint hij zijn bovenrug, ik doe hem zelf niet zo maar ik ken er zat die dat wel doen onder het motto van dan hoef ik geen aparte onderrug oefening te doen.
 
Beetje zwakke onderrug oefening. Pak dan gewoon de deadlift.
 
Je mag wel de rug bol maken en de armen strekken maar je moet niet zo ver gaan als op het plaatje dat je de tenen raakt ofzo.
 
Originally posted by Pump


mhhh...zou ik niet te snel zeggen, het ligt eraan, hij traint zo ook zijn onderrug spieren mee, alleen met het laatste deel traint hij zijn bovenrug, ik doe hem zelf niet zo maar ik ken er zat die dat wel doen onder het motto van dan hoef ik geen aparte onderrug oefening te doen.

Je moet eens kijken naar de andere oefeningen die hij uitvoert...
 
Originally posted by f*cking ecto


Je moet eens kijken naar de andere oefeningen die hij uitvoert...
Mmm, ben ik niet de enige die dat dacht :rologen: ... Ik neem al niet klakkeloos meer de precieze uitvoering van die site over, omdat ik sommige dingen er ronduit ongezond uit vond zien.
 
Originally posted by jamesz
buigen jullie ook zo ver naar voren als die gozer op het plaatje? of blijf je rechtop zitten?

ik blijf ook mooi recht op zitten. als je zo naar voren buigt, kun je onwijs smokkelen.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by KaLe


ik blijf ook mooi recht op zitten. als je zo naar voren buigt, kun je onwijs smokkelen.

Ik heb er op de sportschool wel eens gezien die dan de pin ver onderin doen, en dan gewoon van voor naar achteren bewegen terwijl de armen bijna gestrekt blijven.... :thumbdown
Ook bij lat-pully vaak pin lekker ver onderin en de meest rare vormen aannemen om die stang naar beneden te trekken... :finger:
 
Originally posted by matthieu


Ik heb er op de sportschool wel eens gezien die dan de pin ver onderin doen, en dan gewoon van voor naar achteren bewegen terwijl de armen bijna gestrekt blijven.... :thumbdown
Ook bij lat-pully vaak pin lekker ver onderin en de meest rare vormen aannemen om die stang naar beneden te trekken... :finger:
Het eerste is een goeie oefening voor de benen, het tweede is het bewijs dat de zwaartekracht nog steeds werkt :D
 
Jullie reageren wel allemaal als een stel oelewappers op deze post omdat jullie denken dat het om rug gaat maar ooit wel eens even stilgestaan en nagedacht?
Misschien bedoelt deze jongen wel echt borst en dan echt de zijkant zeg maar. Van aanhechtingspunt bij de schouder tot aan de borst.
Bij ons op de sportschool hebben we er wel een oefening voor. Het is dezelfde als je die zou doen voor triceps zon soort push down apparaat maar dan stel je m breed af.
Ik zal eens kijken of ik er meer over kan vinden een plaatje ofsjow.

gevonden..

zQ_kkRSscBrr9QKoA6YPFJ5kGBtHU7nd.gif

Deze is natuurlijk voor triceps. Maar bij ons kun je die handvatten dan wijder stellen en je gaat iets naar voor zitten. Zo train je die vleugels van je borst zeg maar.. Iemand die het nog volgt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oleeee...
deze dus :

Jg2f-NEk3z8hx33pS-GsrnqZh4R0FXyc.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oelewappers???? Dat zijn geen vleugels. Ze worden borstspieren genoemd. En in dit geval dan de outer pecs. Maar bij het DIPPEN waar jij naar refereert, pak je veel triceps en als je naar voren leunt ook wat borst, maar met name de onderkant en niet de zijkant van de borst. Weet niet wie jij een oelewapper noemt!!
 
outer pecs bestaan toch helemaal niet?
 
Inderdaad, het is geen aparte spier. Maar zo noemen ze gewoon de buitenkant van de borstspier.
Borstspier bestaat uit pectoralis major en minor. Je hebt ook geen verschillende spieren voor onder of bovenkant borst.
Je kan alleen de nadruk leggen op bepaalde delen van een spier.
 
Back
Naar boven