Fitness Seller

borst (vleugels) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

geloof dat dat ook niet waar was... je kan naar mijn weten je spieren niet "vormen" alleen laten groeien.
 
Dan kan je zeker ook niet op een bepaald plekje van je borst bijvoorbeeld meer spierpijn hebben dan een andere plek?
Want dat had ik wel degelijk na een keer zwaar decline benchen, toen deed de zijkant/onderkant echt wel meer pijn dan de rest van de spier.
Er zijn denk ik wel accenten te leggen op bepaalde plekken.

En dan nog, als je erin gelooft gebeurd het ook!!! TJAKKKA *lijp* :D

hehehe
 
Hoe verklaar ja dan bovendien dat mensen wel altijd 'inner pecs' hebben maar niet altijd kan zien omdat dat gedeelte van de borst niet juist wordt getraint? Waaromdan bovendien Incline presses of decline presses doen?
 
das voor de nadruk boven en onderkant.
 
De aanhechting van de grote borstspier loopt van je sleutelbeen, via het borstbeen naar je rib. Er zijn dus verschillende bewegingsbanen waar je de nadruk op kan leggen. Hierdoor kan je de boven, midden en onderkant meer benadrukken.

Als de spier verkort dan gebeurd dit over de hele lengte, niet aan 1 kant, je kan dus niet appart de buitenkant of binnenkant trainen.

Dat mensen bij sommige oefeningen het idee hebben meer de binnenkant te trainen komt omdat dit vaak oefeningen zijn met een vopledige bewegingsuitslag, waardoor de spier in z'n geheel meer belast word.

dus bovenkant, midden, onderkant JA, buitenkant, binnenkant NEE
 
Originally posted by -Ma3stro-
geloof dat dat ook niet waar was... je kan naar mijn weten je spieren niet "vormen" alleen laten groeien.

Je kan wel degelijk de nadruk leggen op bepaalde delen...dat zou je dus zeker vormen kunnen noemen.
 
Je kan alleen maar de nadruk leggen op delen met verschillende aanhechtingspunten. bv bij biceps de lange of de korte kop.
maar je kan bv de biceps niet langer maken door eindeloos Scottcurls te doen.

Dus "shapen" is tot in zekere mate te doen
 
Back
Naar boven