MuscleMeat

Borst wil niet groeien

Bezoekers in dit topic

dynamite2

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 jun 2008
Berichten
96
Waardering
0
ik heb de pech dat mijn borst niet wil groeien.

ik probeer van alles veschillende oefeningen of juist zwaarder of meer herhalingen.
Niks lijkt te werken wie heeft er tips
 
meer eten minder trainen
 
Hoelang train je al?
Welke oefeningen?
Hoeveel herhalingen?

Verder is de borst voor een stuk ook genetisch aangelegd. Sommige ontwikkelen deze trager als andere. Je moet je trouwens vergelijken met je beginsituatie, t.o.v toen moet hij toch gegroeid zijn, niet?
 
Ik zeg meer eten en minder trainen (vooral oefeningen) omdat de meeste novice mensen hier net beginnen met trainen zonder voeding schema en een training schema waar geen benen in verwerkt staan 2 rug oefeningen 4 schouder oefeningen 5 borst oegeningen 5 bi en tri oefeningen.
 
ik train al wat jaren met Ups en Downs.
ik begin vrij vaak met bovenborst dumbbell presh en dan flyes
en dan plat dumbbell presh en flyes.
eigelijk pak ik alle oefeningen wel.

en de herhalingen doe ik nu 8/10 keer.
 
Geen bench press? Als je kracht wil gainen heb je deze echt wel nodig? Om dat met dumbbells te bereiken zou je al megazware dumbbell's hebben.
Mijn borst groeit ook moeilijk, maar nu begint hij te komen, dit door bench press te doen 5*5.
Ga je echt van.

En verder sluit ik me helemaal bij Luppie aan, je moet een fantsoenlij eet en trainschema hebben om progressie te maken.
 
ik doe ook wel bankdrukken.
even voor de indruk bankdrukken setjes van 8 herhalingen +/ 80/85kg 4 setjes
bovenborst dumbbell 32kg 8 herhalingen flyes 18kg 8 herhalingen 4 setjes

heb het idee dat me training wel aardig is

ben trouwens 26 jaar en weeg 83/84 kg
 
Moet je je borst eingelijk 1 of 2 keer per week trainen? Wat is optimaal? Als je je borst 2 keer per week traint, hoeveel rust moet je dan nemen voordat je je borst weer kan trainen?
 
ik train borst 2x per week

met minimaal 48 uur rust er tussen
 
1 keer per week borst trainen
3 (press) compound oefeningen
1 (fly) isolatie oefening
 
Meer isolatie doen en dips,lijken bij mij wat te helpen.Bij presses heb ik altijd de neiging mn schouders teveel te betrekken.
 
ik train eerst schouders voor dat ik borst doe merk dat ik dan meer van me borst voel
 
Lijkt erop dat je alle klassieke oefeningen doet, hoe is het met je techiek? Groeien je schouders bijvoorbeeld niet ipv je borst, voel je goed je borst? Beetje holle rug, borst vooruit en schouders naar achteren, dat verhaal.
 
als ik me schouders intesief zou trainen groeien die aardig, en ik denk dat met techiek ook wel goed is.
het voordeel van eerst schouders trainen is is dat je schouders dus al moe zijn en alles vanuit je borst train ipv ook je schouders,dat is mijn ervaring
 
Mijn borst groeit aardig snel.

Ik doe momenteel enkel en alleen bank drukken.

Me normale routine is Bench, Incline Dumbbel Press, Cable Flyes.

Waarom Cable variant? Omdat er dan de complete beweging spanning opstaat ipv alleen de zwaartekracht.
 
Als ik jou was zou ik mijn borst 2 keer in de week gaan trainen, met natuurlijk voldoende rust tussen de borsttrainingen in. zwaar bankdrukken en bijvoorbeeld incline dumbbell press. Ik zou niet te hoog in je herhalingen gaan zitten. Zo rond de 5 tot 8 reps.

En zorg dat je de oefeningen goed uitvoert. Op mijn sportschool zie ik ook wel eens gastjes 80 kilo bankdrukken, maar de barbell blijft dan wel altijd 10 cm boven de borst. Op die manier werkt het natuurlijk niet.
 
Laatst bewerkt:
Mijn borst groeit aardig snel.

Ik doe momenteel enkel en alleen bank drukken.

Me normale routine is Bench, Incline dumbbell Press, Cable Flyes.

Waarom Cable variant? Omdat er dan de complete beweging spanning opstaat ipv alleen de zwaartekracht.

Ik doe hetzelfde:p, alleen cable flyes vervangen door 2 sets Pullovers en 2x sets Pec Deck.

Ikzelf ben in een half jaar van 16 naar 32 kilo dumbbell press gegaan en blijf nog vooruit gaan. Dit is voor mij een goed borstschema
 
Laatst bewerkt:
mijn borst was ook ****ed. ( toen ik thuis trainde ) nu ga ik omdat ik vakantie heb met me vrienden naar de sportschool. Bankdrukken en gaan dippen erbij, hij popte ervandaag lekker uit :D!
 
Veel mensen dippen hier blijkbaar voor borst. Zal dit ook eens uitproberen
 
Veel mensen dippen hier blijkbaar voor borst. Zal dit ook eens uitproberen

Wel dippen met ja armen meer naar buiten en licht voorover gebogen.
 
Back
Naar boven