XXL Nutrition

Borst...

Bezoekers in dit topic

Buffster

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2003
Berichten
2.795
Waardering
525
Ik had even een vraagje... ik heb al genoeg schema's doorgenomen en wat betreft borst hebben ze allemaal vrij veel gemeen. Meestal worden er 3 oefeningen met 3 a 4 setjes aangeraden... Wat raden jullie mij en eventuele andere mensen die een borstachterstand hebben aan. Want ik werk nu al een tijd volgens een schema waarbij ik:

bench press 3*8 / 10*8*6*6
incline benchpress 3*8 / 10*8*6*6
flyes 3*8 / 10*8*6*6

soms doe ik er nog wat cable cross-overs bij.

Wat raden jullie mij nu aan, oefening erbij... andere oefeningen??

ik ben benieuwd!

greetz,
Ron

PS. Nog even een vraagje... zijn flyes en incline flyes te combineren op 1 dag met bench press en incline bench press??
 
Je zou eeens een tijd meer aandacht moeten geven aan oefeningen met een grotere ROM, zoals cross-over, en minder aan de poweroefeningen zoals presses.
Denk nu niet dat cross-over een pomp oefening is, als je genoeg gewicht gebruikt is het een prima massa bouwer.

dus bv

Cross-over (midden+onderkant), 10/8/6
Low incline press (bovenkant), 10/8/6
Medium incline cable flyes (bovenkant), 12/10/8
Seated reverse press (delt/pec tie-in) 10/8/6


Voor als je de benamingen niet weet :D :D

Low incline press
Gewoon presses (dumbbell of barbell) op een schuine bank, maar met een kleine hoek 15-20gr

Medium incline cable flyes:
Flyes op de lage cross-over (of arm voor arm op een lage pully) op een schuine bank met een medium
hoek 30gr

Seated reverse press:
Zittende front press, maar dan met een gesupineerde (palmen naar je toe) grip. Ik doe deze het liefst met een EZ stang
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by 3XL
.... Denk nu niet dat cross-over een pomp oefening is, als je genoeg gewicht gebruikt is het een prima massa bouwer.

dus bv

Cross-over (midden+onderkant), 10/8/6
Low incline press (bovenkant), 10/8/6
Medium incline cable flyes (bovenkant), 12/10/8
Seated reverse press (delt/pec tie-in) 10/8/6 ....

Ben dit ook inmiddels een tijdje aan het doen Buffster en dan lekker ZWAAR 'cross overe' met een goed resultaat.

Dus zeker een aanrader !!! :thumbs:

Groet Smalluser :thumb:
 
ik zou als ik jou was een keer schokken. dat kan je bijvoorbeeld doen door 10 sets te benchpressen met een gewicht waar je de eerste set ongeveer twaalf reps mee kan maken. dan hou je dat gewicht 10 sets lang aan. dit was de hele borst training. verder zou ik gewoon je trainingen afwisselen. en ook de oefeningen iedere week anders doen. ik weet niet hoe vaak je borst traint maar doe het niet te vaak! vaak is 1x per week genoeg....
 
Originally posted by the_ur
ik zou als ik jou was een keer schokken. dat kan je bijvoorbeeld doen door 10 sets te benchpressen met een gewicht waar je de eerste set ongeveer twaalf reps mee kan maken. dan hou je dat gewicht 10 sets lang aan. dit was de hele borst training. verder zou ik gewoon je trainingen afwisselen. en ook de oefeningen iedere week anders doen. ik weet niet hoe vaak je borst traint maar doe het niet te vaak! vaak is 1x per week genoeg....

Kan dit voor iedereen 1 x in de zoveel tijd???
 
Originally posted by Bodyman


Kan dit voor iedereen 1 x in de zoveel tijd???
Waarom niet? je haalt echt het onderste uit de kan (spier) op deze manier. (wel even een shake nemen er na)
 
Originally posted by smalluser


Ben dit ook inmiddels een tijdje aan het doen Buffster en dan lekker ZWAAR 'cross overe' met een goed resultaat.

Dus zeker een aanrader !!! :thumbs:

Groet Smalluser :thumb:
He smalluser,

Ik doe het nu ook zo'n 2 weken en het bevalt mij ook prima, voel het heel goed en wat betreft groei... dat is nog even afwachten! Jij ook nog veel succes ermee!

greetz,
Ron
 
Originally posted by the_ur
ik zou als ik jou was een keer schokken. dat kan je bijvoorbeeld doen door 10 sets te benchpressen met een gewicht waar je de eerste set ongeveer twaalf reps mee kan maken. dan hou je dat gewicht 10 sets lang aan. dit was de hele borst training. verder zou ik gewoon je trainingen afwisselen. en ook de oefeningen iedere week anders doen. ik weet niet hoe vaak je borst traint maar doe het niet te vaak! vaak is 1x per week genoeg....
Was ik eigenlijk met de carnaval al van plan, maar het is er toen niet van gekomen. Binnenkort zal ik zeker nog een keer mijn borst gaan shocken en dan zal ik jullie zeker laten horen hoe het was!

greetz,
Ron
 
Zelf denk ik dat je niet naar die 12 sets hoeft elke week, groeien doe je door inensief te gaan, te variëren en af en toe te shokken.
ALs je elke week hetzelfde rijtjes afgaat, zonder bij elke set of rep echt af te zien dan zal je niet erg groeien.
Ik zou dus zeker de oefeningen anders indelen, proberen het volume wat lager te houden maar de concentratie en de intensiteit per set en rep te verhogen en een zuivere en grotere ROM te gebruiken (zoals door 3XL aangehaald)

Persoonlijk ga ik goed op
Incline dumbbell presses WU 10 WS 8-8-6
Flat bench/dumbbell press WS 8-8-6-6
Cable flyes WS 10-8-8-6

Nogmaals, probeer eens niet alle sets zomaar af te gaan maar focus jezelf op elke rep die je maakt. Hoe moeilijker het gaat, des te meer groei kan je verwachten.
 
Originally posted by admin
.... Zelf denk ik dat je niet naar die 12 sets hoeft elke week ....

Hoeft ook niet je kan er 3 oef. uitpakken en dan afwisselen per week ;)

Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by the_ur
ik zou als ik jou was een keer schokken. dat kan je bijvoorbeeld doen door 10 sets te benchpressen met een gewicht waar je de eerste set ongeveer twaalf reps mee kan maken. dan hou je dat gewicht 10 sets lang aan. dit was de hele borst training. verder zou ik gewoon je trainingen afwisselen. en ook de oefeningen iedere week anders doen. ik weet niet hoe vaak je borst traint maar doe het niet te vaak! vaak is 1x per week genoeg....

Als het probleem overtraining ga je op deze manier alleen nog harder achteruit...
 
Originally posted by Scighera

Waarom niet? je haalt echt het onderste uit de kan (spier) op deze manier. (wel even een shake nemen er na)

?????? Die shake moet je natuurlijk altijd nemen :rolleyes:
 
Originally posted by smalluser


Hoeft ook niet je kan er 3 oef. uitpakken en dan afwisselen per week ;)

Groet Smalluser :thumb:
Precies!
 
Kan er ook nog dippen bij gooien als je weer eens iets anders wilt doen.
 
Originally posted by 3XL
Seated reverse press:
Zittende front press, maar dan met een gesupineerde (palmen naar je toe) grip. Ik doe deze het liefst met een EZ stang

Die kende ik nog niet, eens proberen deze week :clap:
 
Originally posted by admin
Zelf denk ik dat je niet naar die 12 sets hoeft elke week, groeien doe je door inensief te gaan, te variëren en af en toe te shokken.
ALs je elke week hetzelfde rijtjes afgaat, zonder bij elke set of rep echt af te zien dan zal je niet erg groeien.
Ik zou dus zeker de oefeningen anders indelen, proberen het volume wat lager te houden maar de concentratie en de intensiteit per set en rep te verhogen en een zuivere en grotere ROM te gebruiken (zoals door 3XL aangehaald)

Persoonlijk ga ik goed op
Incline dumbbell presses WU 10 WS 8-8-6
Flat bench/dumbbell press WS 8-8-6-6
Cable flyes WS 10-8-8-6

Nogmaals, probeer eens niet alle sets zomaar af te gaan maar focus jezelf op elke rep die je maakt. Hoe moeilijker het gaat, des te meer groei kan je verwachten.
Ik weet het, ik probeer sinds kort zoveel mogelijk uit mijn sets te halen en de herhalingen zo zwaar mogelijk te maken door alles ietwat zwaarder te pakken.

Momenteel groeit mijn borst beter dan ooit met het schema dat ik gebruik, dus vandaar dat ik het voorlopig nog even laat voor wat het is. Toch bedankt voor alle reacties :)

greetz,
Ron
 
Originally posted by 3XL
Seated reverse press (delt/pec tie-in)

Zittende front press, maar dan met een gesupineerde (palmen naar je toe) grip. Ik doe deze het liefst met een EZ stang

Gisteren gedaan voor het eerst in mijn 15 jarige tijd in de sportschool!! Voelde hem heel goed terwijl mijn maatje hem juist weer in zijn schouder voelde.
:clap: voor 3XL. Thanks
:mad: voor mijn maatje, die zich blijkbaar niet kan focussen op wat getraind moet worden
 
Iemand misschien een plaatje van de cross-over ??

thx
 
zie hier... de cable cross-over:

N5tAzod2PH4LPSia50B6K5tAg_pyU9KC.gif


greetz,
Ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven