AndroidHealthClinic

Borst... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

probeer wel je rug stil te houden,,,
 
Originally posted by Buffster
Ik had even een vraagje... ik heb al genoeg schema's doorgenomen en wat betreft borst hebben ze allemaal vrij veel gemeen. Meestal worden er 3 oefeningen met 3 a 4 setjes aangeraden... Wat raden jullie mij en eventuele andere mensen die een borstachterstand hebben aan. Want ik werk nu al een tijd volgens een schema waarbij ik:

bench press 3*8 / 10*8*6*6
incline benchpress 3*8 / 10*8*6*6
flyes 3*8 / 10*8*6*6

soms doe ik er nog wat cable cross-overs bij.

Wat raden jullie mij nu aan, oefening erbij... andere oefeningen??

ik ben benieuwd!

greetz,
Ron

PS. Nog even een vraagje... zijn flyes en incline flyes te combineren op 1 dag met bench press en incline bench press??


Ik heb ook een borst achterstand, vooral de bovenborst.
Ik doe nu dit

Incline press 30 gr - 6 sets 10-8-6-4-6-8
bankdrukken - 3 sets 10-8-6
Vlakke flyes - 4 sets 10-8-6-6
 
Als je nu zelf al aangeeft dat het de bovenkant is die achterstand heeft, waarom dan toch maar 1 oef gericht op dit gedeelte en 2 voor de rest

Ik zou een paar weken

Low incline press (15gr)
medium incline flyes (30gr)
Seated reverse press

doen.


@BOS:
Ik denk dat je maatje teveel naar het gewicht kijk :) of te "rechtop" blijft zitten
Ik doe'm meestal op een bankje waar alleen je onderrug ondersteund is zodat de bovenkant een beetje naar achter kan hellen.
 
Robin had me aangeraden om 6 setjes incl press te doen, dus het zal toch wel goed zijn?
 
Originally posted by Vinny
Robin had me aangeraden om 6 setjes incl press te doen, dus het zal toch wel goed zijn?

Ja, zoiezo om mee te beginnen. Ik zie het als doelloos om meteen heel je schema om te gooien. Kijk beter stapje voor stapje waar het verkeerd zit. Dan weet je achteraf ook exact wat er fout was. Anders heb je 4 andere oefeningen om maar een zijstraat te noemen en weet je nog niet wat de bottleneck was in het vorige schema...

Ik doe zelf om de bovenkant borst op te trekken. Incline bb, flat bb, incline db, crossovers.
 
Originally posted by Vinny
Robin had me aangeraden om 6 setjes incl press te doen, dus het zal toch wel goed zijn?

Ja, zoiezo om mee te beginnen. Ik zie het als doelloos om meteen heel je schema om te gooien. Kijk beter stapje voor stapje waar het verkeerd zit. Dan weet je achteraf ook exact wat er fout was. Anders heb je 4 andere oefeningen om maar een zijstraat te noemen en weet je nog niet wat de bottleneck was in het vorige schema...

Ik doe zelf om de bovenkant borst op te trekken. Incline bb, flat bb, incline db, crossovers.
 
Ik vind dat als je een achterliggend gebied heb het onzin is om maar een klein deel van je training aan te passen.

Gewoon alle focus naar het achterliggend gebied.

Wat als die kleine verandering niet het doel bereikt? Weer een kleine verandering? en dan weer 1. Tegen de tijd dat je gevonden heb waar het aan ligt ben je een half jaar verder en nog niets opgeschoten.

Als de bovenkant achterblijft gewoon alle aandacht naar de bovenkant. Shocken noemen we dat.
 
Laatst bewerkt:
ah ok, Ik heb eigenlijk 2 spieren die wel flink wat achterlopen, Zijkant deltiods, en Bovenborst.


Dus voor de Bovenborst ga ik dit doen

Low incline press (15gr)
medium incline flyes (30gr)
Seated reverse press

Maar hoeveel setjes? reps?

Voor zijkant delts doe ik 7 setjes lateral raises.
 
Originally posted by 3XL

Als de bovenkant achterblijft gewoon alle aandacht naar de bovenkant. Shocken noemen we dat.

En de rest dan maar geen aandacht meer geven???
 
Probeer de volgende routine eens voor je borst.

Vlak bankrukken
Vlakke Flyes
Schuinbankdrukken
Schuine Flyes

Doe ik nu ook, en ik vindt het een goede combinatie van oefeningen. Probeer ook eens in plaats van Vlakke flyes de peck deck te pakken, of de cable cross over.


Gr rob
 
Originally posted by Robin


En de rest dan maar geen aandacht meer geven???



Je denkt toch niet dat er geen overlap is met de andere banen van de borst.

Als je kijkt naar de eerste oefening dan staat daar low incline. Je zal dus nog steeds een groot gedeelte van de banen belasten die hun aanhechting aan het borstbeen/ribben hebben.
Dit gedeelte word dus nog steeds belast. maar de meeste aandacht gaat uit naar het gedeelte wat de aanhechting aan de sleutelbeenderen heeft.

Ook bij de 2e oefening is de hoek maar 30gr en is er nog steeds een overlap. Maar ook hier gaat de meeste aandacht naar de bovenkant.

Je kan dus niet zeggen dat er aan de rest geen aandacht besteed word. Alleen een stuk minder.
 
ehehe, Hoe doe je een front press? ;).
 
Originally posted by Buffster
zie hier... de cable cross-over:

1m5EhGDrqJyp3stdRUYD81LTUWV2K-js.gif


greetz,
Ron


aaaaaaaaaah , ik dacht dat dat cable flyes waren

thx en grz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
cable flyes of CO is 2 keer hetzelfde
 
Originally posted by bestoldschool


Die kende ik nog niet, eens proberen deze week :clap:

Hoe gaat die dan? palmen naar je toe??
ik snap het ff niet ??? ???
 
3XL/admin,in mijn achterhaalde sportschool is er geen mogelijkheid tot cable crossover.Er is namelijk maar 1 pully,die ik door met allemaal kabels eraan te hangen een high/low pully van kan maken..

vervanging/mogelijkheid/suggestie??
 
Gewoon met 1 arm doen.

Wel uitkijken dat de kabel dan nog lang genoeg is om het onderste punt te halen.
 
Originally posted by admin
cable flyes of CO is 2 keer hetzelfde

Sorry T, maar hier ben ik het niet met je eens.
Je kan natuurlijk ook een bankje tussen de pulleys zetten en liggende flyes of incline flyes maken..... Is toch echt wel een andere oefening, al zijn cable crossovers ook een flye beweging.
 
Originally posted by RichardV


Sorry T, maar hier ben ik het niet met je eens.
Je kan natuurlijk ook een bankje tussen de pulleys zetten en liggende flyes of incline flyes maken..... Is toch echt wel een andere oefening, al zijn cable crossovers ook een flye beweging.

Maar dat is dan gewoon een variant, maar wel dezelfde beweging. Flyes incline of op een vlak bankje is en blijft een flye
 
Back
Naar boven