MuscleMeat

Borst

Bezoekers in dit topic

Jantjhu69

Novice
Lid geworden
25 sep 2023
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
106kg
Vetpercentage
24%
Hallo, Ik train 2x per week mijn spiergroepen.
Bij borst maar dan 6 verschillende 3x2 oefeningen. Is dit goed en groei je daar ook mee.

Bedoel je dat je 6 oefeningen doet waarbij je 3 sets en 2 reps doet?

Kun je je schema hier in het geheel plaatsen?

Train 2 dagen borst elke dag 3 oefeningen omdat ik oog schouders erbij train. Maar 6 verschillende, dag 1 Bench, Incline Bench, fly Dumbell. Dag 2 Bench benen hoog borst laag, pull over, cable cross.

Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp je schema nog steeds niet zo.

Kun je je hele schema hier plaatsen? Dus op welke dagen train je? Welke specifieke oefeningen doe je? En hoeveel sets en hoeveel reps doe je per oefening op die dag?

Dit is mijn schema voor vandaag, vrijdag train ik weer borst maar andere oefeningen.
4 sets 8 herhalingen

Bench press Supine 109.5
Cable cross boven. 30
Incline br Supine 84.5
Dumbells Fly. 20
Arnold press. 40
Side cable raise. Matrix 10.2. 14
Overhead Extension Cable. 26.1
Bar Pushdown. Stang matrix 35.2
Cross trainer. 2.5 min
Steps. 2.5 min

Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp je schema nog steeds niet zo.

Kun je je hele schema hier plaatsen? Dus op welke dagen train je? Welke specifieke oefeningen doe je? En hoeveel sets en hoeveel reps doe je per oefening op die dag?
Babylonische spraakverwarring

Dit is mijn schema voor vandaag, vrijdag train ik weer borst maar andere oefeningen.
4 sets 8 herhalingen

Bench press Supine 109.5
Cable cross boven. 30
Incline br Supine 84.5
Dumbells Fly. 20
Arnold press. 40
Side cable raise. Matrix 10.2. 14
Overhead Extension Cable. 26.1
Bar Pushdown. Stang matrix 35.2
Cross trainer. 2.5 min
Steps. 2.5 min
Teveel volume en 4 sets 8 reps is een indicatie dat je niet intensief traint. Halveer het volume dus 2 sets per oefening en beide sets tussen de 8/12 reps. Kan je dit niet/wel dan verhoog/verlaag je het gewicht opvolgende sessie.

Zolang je jou lichaam geen prikkel geeft om te groeien zal die dit niet vanzelf gaan doen en op de manier zoals je nu traint groei je wel, maar dat zijn “beginner gains” en dit vervalt na x maanden / jaar.

Tevens om te groeien moet je voldoende rust nemen dus niet elke dag trainen en spiergroepen slim om elkaar afstemmen in een schema en eten naar jou specifieke doel. Met je huidige stats kan je beter in een kcal tekort zitten (cutten) om wat kgs kwijt te raken, spiermassa aanmaken doe je in dit proces ook wel als beginner dus win/win situatie.

Hallo, Ik train 2x per week mijn spiergroepen.
Bij borst maar dan 6 verschillende 3x2 oefeningen. Is dit goed en groei je daar ook mee.
Hoe “ervaren” ben je?

Ik train nu sinds een jaar gemiddeld 4x per week. Daar voor 15 jaar dan weldan niet.

Het trainen van elke spiergroep twee keer per week is een effectieve manier om spiergroei te stimuleren, mits je voldoende rust en herstel hebt tussen de trainingen en ervoor zorgt dat je voldoende variatie in je oefeningen en intensiteit hebt. In jouw geval train je de borstspieren twee keer per week met in totaal 6 verschillende oefeningen, elk uitgevoerd in sets van 3x2. Dit kan werken, maar er zijn enkele belangrijke factoren om te overwegen:

1. Volume en Intensiteit: De totale trainingsvolume (aantal sets en herhalingen) en de intensiteit (het gewicht dat je gebruikt) zijn belangrijke factoren voor spiergroei. Zorg ervoor dat je voldoende gewicht gebruikt om de spieren uit te dagen en dat je genoeg sets en herhalingen doet om een effectieve stimulus te creëren.
  2. Variatie: Het is goed dat je verschillende oefeningen opneemt, omdat variatie kan helpen om alle aspecten van de spieren te stimuleren en plateaus te voorkomen. Zorg er echter voor dat je deze oefeningen regelmatig aanpast om progressie te blijven boeken.
  3. Herstel: Rust en herstel zijn net zo belangrijk als de training zelf. Zorg ervoor dat je genoeg slaapt en dat je spieren voldoende tijd hebben om te herstellen tussen de trainingen. Overtraining kan leiden tot blessures en verminderde spiergroei.
  4. Voeding: Een evenwichtige voeding met voldoende eiwitten en calorieën is essentieel voor spiergroei. Zorg ervoor dat je voldoende brandstof hebt voor je trainingen en dat je na de training voldoende eiwitten inneemt voor spierherstel en -groei.
Het belangrijkste is dat je luistert naar je lichaam en de resultaten die je behaalt. Als je merkt dat je spiergroei ervaart en progressie boekt in kracht, dan is je huidige trainingsroutine waarschijnlijk effectief. Als je echter merkt dat je geen vooruitgang boekt, kan het nodig zijn om je trainingsprogramma aan te passen, misschien met meer focus op progressieve overbelasting, het verhogen van gewichten, en het aanpassen van je herhalingen en sets. Het kan ook verstandig zijn om met een fitnessprofessional te overleggen of een op maat gemaakt trainingsprogramma te overwegen.

Back
Naar boven