AndroidHealthClinic

Borstbeen verrekt, bench eruit halen?

Bezoekers in dit topic

Alincane

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 jan 2022
Berichten
563
Waardering
766
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Hallo iedereen,

Ik heb al een langere periode dat wanneer ik ga bankdrukken, een tijdje erna mijn borstbeen steekt en dus waarschijnlijk verrekt is. Nu dacht ik eerst dat het enkel lag aan dat ik te zwaar deed (bijvoorbeeld als iemand me spotte). Maar vandaag had ik het bijvoorbeeld ook met 70kg.

Kan ik dan concluderen dat mijn lichaam niet gebouwd is om te bankdrukken?

Zal ik hem eruit halen? Maar wat kan daarvoor in de plaats. Ik heb als 2e oefening borst incline bench dumbbell press.

Suggesties?
 
Als je echt pijn hebt en niet de normale spierpijn dan zou ik de bench press voor nu even uit je schema laten.

Heb je na het uitvoeren van de incline bench dumbbell press ook last van je borstbeen?
Zo niet, dan zou je die gewoon kunnen blijven uitvoeren.

Je kan eens de bench press uitvoeren met dumbbells in plaats van met de stang en zien hoe je borstbeen hierop reageert.

"Kan ik dan concluderen dat mijn lichaam niet gebouwd is om te bankdrukken?"
Nee, dit moet je niet meteen denken. Er is vast een reden dat je borstbeen pijn doet en die moet je nu zien te vinden.

Uiteraard kun je ook naar je huisarts gaan als je lang/veel pijn blijft houden.
 
Je houding is incorrect. Elleboog naar niet 90 graden draaien, want dan solliciteer je naar een schouder blessure.
 
Je houding is incorrect. Elleboog naar niet 90 graden draaien, want dan solliciteer je naar een schouder blessure.
Dus je denkt dat het aan mijn houding ligt. Enkele tips?
 
Back
Naar boven